ចំណុចសំខាន់ :
- នាយកប្រតិបត្តិក្រុមហ៊ុនហ្វេសប៊ុកលោក Mark Zuckerberg កាលពីថ្ងៃសុក្របាននិយាយថាក្រុមហ៊ុននឹងផ្លាស់ប្តូរគោលនយោបាយរបស់ខ្លួនដើម្បីហាមឃាត់ការនិយាយស្អប់នៅក្នុងការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មរបស់ខ្លួន។
- នៅក្រោមគោលនយោបាយថ្មីរបស់ខ្លួនហ្វេសប៊ុកនឹងហាមឃាត់ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មដែលអះអាងថាប្រជាជនពីពូជសាសន៍សញ្ជាតិវណ្ណៈភេទនិន្នាការភេទឬដើមកំណើតអន្តោប្រវេសន៍គឺជាការគំរាមកំហែងដល់សុវត្ថិភាពរាងកាយឬសុខភាពរបស់អ្នកដទៃ។
ប្រធាននិងនាយកប្រតិបត្តិក្រុមហ៊ុនហ្វេសប៊ុកលោក Mark Zuckerberg ផ្តល់សក្ខីកម្មនៅក្នុងសវនាការរបស់គណៈកម្មាធិការសេវាកម្មហិរញ្ញវត្ថុនៅទីក្រុងវ៉ាស៊ីនតោនថ្ងៃទី ២៣ ខែតុលាឆ្នាំ ២០១៩
|
នាយកប្រតិបត្តិក្រុមហ៊ុន Facebook លោក Mark Zuckerberg កាលពីថ្ងៃសុក្របាននិយាយថាក្រុមហ៊ុននឹងផ្លាស់ប្តូរគោលនយោ បាយរបស់ខ្លួនដើម្បីហាមឃាត់ការនិយាយស្អប់នៅក្នុងការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មរបស់ខ្លួន ។
នៅក្រោមគោលនយោបាយថ្មីរបស់ខ្លួនហ្វេសប៊ុកនឹងហាមឃាត់ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មដែលអះអាងថាប្រជាជនពីពូជសាសន៍សញ្ជាតិវណ្ណៈភេទភេទនិន្នាការភេទឬដើមកំណើតអន្តោប្រវេសន៍គឺជាការគំរាមកំហែងដល់សុវត្ថិភាពរាងកាយឬសុខភាពរបស់អ្នកដទៃ។
លោក Zuckerberg មានប្រសាសន៍ថា“ ខ្ញុំប្តេជ្ញាធ្វើយ៉ាងណាអោយហ្វេសប៊ុកនៅតែជាកន្លែងដែលមនុស្សអាចប្រើសំលេងរបស់ពួកគេដើម្បីពិភាក្សាពីបញ្ហាសំខាន់ៗ។ ប៉ុន្តែខ្ញុំក៏ប្រឆាំងនឹងការស្អប់ខ្ពើមឬអ្វីដែលញុះញង់ឱ្យមានអំពើហិង្សាឬការបង្ក្រាបការបោះឆ្នោតដែរហើយយើងក៏ប្តេជ្ញាលុបចោលនូវខ្លឹមសារនោះផងដែរមិនថាវាមកពីណាក៏ដោយ” ។
លើសពីនេះទៀតលោក Zuckerberg បាននិយាយថាហ្វេសប៊ុកនឹងធ្វើអ្វីបន្ថែមទៀតដើម្បីការពារជនអន្តោប្រវេសន៍ជនភៀសខ្លួន ជនភៀសខ្លួននិងអ្នកស្វែងរកសិទ្ធិជ្រកកោនពីការផ្សាយពាណិជ្ជ កម្មដែលបង្ហាញថាពួកគេទាបជាងក្រុមមនុស្សផ្សេងទៀតឬពីការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មដែលបង្ហាញការមើលងាយការបណ្តេញចេញឬស្អប់ខ្ពើមចំពោះពួកគេ។
ការអត្ថាធិប្បាយរបស់ Zuckerberg កើតឡើងបន្ទាប់ពីយីហោជិត ១០០ បានប្រកាសថាពួកគេនឹងទាញការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មរបស់ពួកគេចេញពីហ្វេសប៊ុកសម្រាប់ខែកក្កដាឬយូរជាងនេះដែលជាផ្នែកមួយនៃចលនាដែលមានឈ្មោះថា #StopHateForProfit ។ ចលនានោះធ្វើបាតុកម្មប្រឆាំងនឹង“ ការបរាជ័យម្តងហើយម្តងទៀតរបស់ហ្វេសប៊ុកក្នុងការដោះស្រាយអត្ថន័យយ៉ាងទូលំទូលាយនៃការរីកសាយភាយនៃការស្អប់ខ្ពើមនៅលើវេទិការបស់ខ្លួន” លោក Zuckerberg មិនបាននិយាយដោយផ្ទាល់អំពីការធ្វើពហិការនោះទេកាលពីថ្ងៃសុក្រ។
ការធ្វើពហិការអ្នកផ្សាយពាណិជ្ជកម្មរួមមានអ្នកចំណាយធំ ៗ ដូចជា ក្រុមហ៊ុន Unilever និងក្រុមហ៊ុន Verizon រួមជាមួយក្រុមហ៊ុនតូចៗដូចជា Patagonia, REI, Lending Club និង The North Face នេះបើយោងតាម បញ្ជីឈ្មោះដែលកំពុងដំណើរការ ពីក្រុមហ៊ុន Sleeping Giants ។ ក្រុមនៃអង្គការដែលនៅពីក្រោយចលនា #StopHateForProfit រួមមានសម្ព័ន្ធប្រឆាំងការបរិហារកេរ្តិ៍ NAACP នៃការផ្លាស់ប្តូរសារព័ត៌មានសេរីនិងអារម្មណ៍ទូទៅ។
ភាគហ៊ុនរបស់ហ្វេសប៊ុកបានបិទ ៨,៣% កាលពីថ្ងៃសុក្រ។
លើសពីនេះទៀតលោក Zuckerberg កាលពីថ្ងៃសុក្របានប្រកាសថាឥឡូវនេះ Facebook នឹងដាក់ស្លាកមាតិកាដែលខ្លួនសំរេចចិត្តចាកចេញពីព្រោះវាត្រូវបានគេចាត់ទុកថាគួរឱ្យគោរពនិងមានតម្លៃសម្រាប់ចំណាប់អារម្មណ៍សាធារណៈបើទោះបីជាវាផ្ទុយនឹងគោល ការណ៍របស់ក្រុមហ៊ុនក៏ដោយ។ អ្នកប្រើប្រាស់ហ្វេសប៊ុកដែលព្យាយាមចែករំលែកមាតិកានោះនឹងឃើញការប្រាប់ឱ្យពួកគេដឹងថាមាតិកាដែលពួកគេកំពុងចែកចាយអាចរំលោភលើគោលការណ៍របស់ក្រុមហ៊ុន។ Twitter មានគោលនយោបាយស្រដៀងគ្នានៃការទុកធ្វីតវាយល់ថាគួរឱ្យចាប់អារម្មណ៍ជាពិសេសធ្វីតពីមេដឹកនាំពិភពលោក tweets ទាំងនោះត្រូវបានដាក់ស្លាកទៅតាមនោះ។
Zuckerberg បាននិយាយ នៅក្នុងការប្រកាសមួយ «ជាញឹកញាប់មើលឃើញការបញ្ចេញមតិពីអ្នកនយោបាយគឺនៅក្នុងការចាប់អារម្មណ៍ជាសាធារណៈហើយនៅក្នុងវិធីដូចគ្នាដែលប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយនឹងរាយការណ៍ពីអ្វីដែលអ្នកនយោបាយមួយបាននិយាយថាយើងបានគិតថាមនុស្សជាទូទៅគួរតែអាចមើលឃើញវាសម្រាប់ខ្លួនគេផ្ទាល់នៅលើវេទិការបស់យើង» ។
ការសម្រេចចិត្តបន្ថែមស្លាកនេះកើតឡើងបន្ទាប់ពីហ្វេសប៊ុករងការរិះគន់យ៉ាងខ្លាំងពីសំណាក់បុគ្គលិកផ្ទាល់របស់ខ្លួនចំពោះ ការបដិសេធមិនទទួលយកការដាក់បន្ទុកឬ ការចុះផ្សាយពីប្រធានា ធិបតី Trump កាលពីចុងខែឧសភា។ នៅក្នុងការប្រកាសនោះលោក Trump បាននិយាយថា“ នៅពេលដែលការលួចប្លន់ចាប់ផ្តើមការបាញ់ប្រហារចាប់ផ្តើម” ទាក់ទងនឹងក្រុមបាតុករខ្មៅ Lives Matter ។ បុគ្គលិកហ្វេសប៊ុកមួយចំនួនបាននិយាយថាការបង្ហោះគឺរំលោភលើស្តង់ដារសហគមន៍របស់ហ្វេសប៊ុកដែលមិនអនុញ្ញាតឱ្យមាតិកាដែលបង្កឱ្យមានអំពើហិង្សា។
ផ្ទុយមកវិញធ្វីតធ័របានដាក់ស្លាកព្រមានដល់អ្នកប្រើប្រាស់អំពីវោហារសាស្ត្រដ៏ឃោរឃៅរបស់ប្រធានាធិបតីដែលពួកគេត្រូវបណ្តេញចេញមុនពេលពួកគេអាចមើលធ្វីតធ័រ។ Twitter ក៏កំពុងរារាំងអ្នកប្រើប្រាស់មិនឱ្យចូលចិត្តឬធ្វើឱ្យស្រស់ឡើងវិញនូវ tweet ។