ចំណុចសំខាន់ :
- ការធ្វើពហិការរបស់អ្នកផ្សាយពាណិជ្ជកម្មរបស់ហ្វេសប៊ុកកំពុងទទួលបានការចាប់អារម្មណ៍យ៉ាងខ្លាំងដែលឥឡូវនេះកំពុងរាប់ក្រុមហ៊ុន Verizon និងក្រុមហ៊ុន Unilever ក្នុងចំណោមអ្នកចូលរួម។ ក្រុមហ៊ុនកូកា - កូឡាក៏បាននិយាយដែរថាខ្លួននឹងផ្អាកការផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម។
- ក្រុមអ្នកវិភាគនិយាយថាអ្នកផ្សព្វផ្សាយទាំងនេះមានសក្តានុ ពលក្នុងការជះឥទ្ធិពលដល់ក្រុមហ៊ុនកាន់តែច្រើនក្នុងការចូលរួមធ្វើពហិការ។
- ការធ្វើពហិការអាចបង្ហាញពីជោគជ័យសម្រាប់គូប្រជែងផ្សាយពាណិជ្ជកម្មឌីជីថលរបស់ហ្វេសប៊ុកប្រសិនបើអ្នកផ្សាយពាណិជ្ជកម្មព្យាយាមផ្លាស់ប្តូរការចំណាយឆ្ងាយពីវេទិកា។
| Carolyn Everson អនុប្រធានដំណោះស្រាយទីផ្សារសកលនៅក្រុមហ៊ុន Facebook Inc |
កាលពីសប្តាហ៍មុនក្រុមហ៊ុនជាច្រើនបានចេញមកគាំទ្រយុទ្ធនាការ“ #StopHateForProfit ” ដោយសន្យាផ្អាកការចំណាយលើការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មនៅលើ ហ្វេសប៊ុក ដើម្បីលើកទឹកចិត្តក្រុមហ៊ុនឱ្យបង្កើនកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងប្រឆាំងនឹងការនិយាយស្អប់និងការផ្សព្វផ្សាយព័ត៌មានមិនពិត។
ប៉ុន្តែនៅពេលនិយាយដល់អ្នកផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម ៨ លាននាក់របស់ហ្វេសប៊ុកវាប្រហែលជាត្រូវការជាបាល់ព្រិលធំណាស់។
ហ្វេសប៊ុកបានបង្ហាញសញ្ញាថាខ្លួនមានបំណងធ្វើអ្វីៗដោយខ្លួន ឯង។ នៅក្នុងឯកសារកំណត់ចំណាំជាង ១.៦០០ សម្រាប់អ្នកផ្សាយពាណិជ្ជកម្មដែលទទួលបានដោយស្ថានីយទូរទស្សន៍ CNBC VP នៃក្រុមហ៊ុនដំណោះស្រាយអាជីវកម្មសកលលោកស្រី Carolyn Everson បានមានប្រសាសន៍ថា“ ការធ្វើពហិការជាទូទៅមិនមែនជាផ្លូវសម្រាប់យើងធ្វើការរីកចម្រើនជាមួយគ្នាទេ” ។
លោកស្រី Everson បាននិយាយនៅក្នុងកំណត់ហេតុនោះថា៖ «ខ្ញុំក៏សង្ឃឹមដែរថាឥឡូវនេះអ្នកដឹងថាយើងមិនធ្វើការផ្លាស់ប្តូរគោលនយោបាយទាក់ទងនឹងសម្ពាធប្រាក់ចំណូលនោះទេ។ យើងកំណត់ គោលនយោបាយរបស់យើងផ្អែកលើគោលការណ៍ជាជាង ផលប្រយោជន៍អាជីវកម្ម ។
ភាគហ៊ុនរបស់ហ្វេសប៊ុកបានបិទជាង ៨% កាលពីថ្ងៃសុក្រ។
ក្នុងសប្តាហ៍នេះចាប់តាំងពីជា ក្រុមមួយនៃអង្គការហៅថានៅលើការផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្មហ្វេសប៊ុក ដើម្បីផ្អាកការចំណាយផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្មរបស់ពួកគេក្នុងអំឡុងពេលខែកក្កដានេះបានទីផ្សារជាង 100 នាក់រួមទាំង Patagonia, REL , ការផ្តល់ប្រាក់កម្ចីក្លឹបនិងខាងជើងមុខបានប្រកាសពីចេតនារបស់ខ្លួនក្នុងការចូលរួមនេះបើយោងតាម បញ្ជីឈ្មោះដែលកំពុងរត់ពីការដេកយក្ស។ អង្គការទាំងនោះបាននិយាយថាពួកគេកំពុងស្នើសុំហ្វេសប៊ុកអោយប៉ូលីសស្អប់ការនិយាយនិងការផ្សាយព័ត៌មានមិនពិតដោយ ចាត់វិធានការមួយចំនួន រួមមានការបង្កើតបំពង់សំរបសំរួលដាច់ដោយឡែកសំរាប់អ្នកប្រើប្រាស់ដែលនិយាយថាពួកគេត្រូវបានគេកំណត់គោលដៅដោយសារតែពូជសាសន៍រឺសាសនារឺក៏អនុញ្ញាត អ្នកផ្សាយពាណិជ្ជកម្មមើលឃើញពីភាពញឹកញាប់នៃការផ្សាយពាណិជ្ជ កម្មរបស់ពួកគេនៅជិតមាតិកាដែលក្រោយមកត្រូវបានលុបចោលសម្រាប់ព័ត៌មានមិនត្រឹមត្រូវឬការស្អប់ហើយអនុញ្ញាតឱ្យពួកគេសងប្រាក់វិញសម្រាប់ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មទាំងនោះ។
កាលពីឆ្នាំមុនហ្វេសប៊ុកបាននាំមកនូវប្រាក់ចំណូលពីការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មចំនួន ៦៩,៧ ពាន់លានដុល្លារនៅទូទាំងពិភពលោកតាមរយៈអ្នកផ្សាយពាណិជ្ជកម្មរាប់លាននាក់របស់ខ្លួន។ ទោះបីជាពួកគេខ្លះប្រើថវិកាហ្វេសប៊ុកខ្ពស់ជាងអ្នកផ្សេងក៏ដោយក៏វានឹងត្រូវចំណាយប្រាក់មួយក្រុមធំដើម្បីកាត់បន្ថយចំណាយហិរញ្ញវត្ថុ។ ប៉ុន្តែការឃ្លាតឆ្ងាយហិរញ្ញវត្ថុមិនមែនជាគោលដៅចុងក្រោយនោះទេ។ វានិយាយអំពីការពិចារណាដ៏ទូលំទូលាយជុំវិញកង្វះខាតនៃវេទិកានៃការស្អប់ខ្ពើមនិងការផ្សាយព័ត៌មានមិនពិត។ អ្នកផ្សាយពាណិជ្ជកម្មមិនចង់ឧបត្ថម្ភខ្លឹមសារឬការភូតភរដ៏ឃោរឃៅឬការកុហកទេ ។
នាយកប្រតិបត្តិក្រុមហ៊ុនហ្វេសប៊ុកលោក Mark Zuckerberg បានថ្លែងនៅក្នុងការផ្សាយផ្ទាល់កាលពីថ្ងៃសុក្រ ដោយបានប្រកាសថាក្រុមហ៊ុននឹងផ្លាស់ប្តូរគោលនយោបាយរបស់ខ្លួនដើម្បីហាមឃាត់ការនិយាយស្តីស្អប់នៅក្នុងការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មរបស់ខ្លួនប៉ុន្តែលោកមិនបាននិយាយអំពីការធ្វើពហិការដោយផ្ទាល់ទេ។
ប៉ុន្តែប្រធានប្តូរពណ៌របស់លោក Rashad Robinson បាននិយាយក្នុងសារធ្វីតធ័រថា“ ការបរាជ័យក្នុងការតស៊ូជាមួយ FB បានបង្ក ផលប៉ះពាល់ដល់លទ្ធិប្រជាធិបតេយ្យនិងសិទិ្ធស៊ីវិលរបស់យើង” ។
ធ្វីតបានបន្តថា“ ប្រសិនបើនេះជាការឆ្លើយតបដែលគាត់បានផ្តល់ឱ្យអ្នកផ្សាយពាណិជ្ជកម្មធំ ៗ ដែលដកប្រាក់រាប់លានដុល្លារពីក្រុមហ៊ុនយើងមិនអាចជឿទុកចិត្តលើភាពជាអ្នកដឹកនាំរបស់គាត់បានទេ” ។
ដែលជាកន្លែងដែលអ្វីដែលអាចទៅពីទីនេះ
នៅក្នុងកំណត់ត្រារបស់ ធនាគារអាមេរិកនៅ ថ្ងៃសុក្រ (មុនពេលសេចក្តីប្រកាសរបស់ក្រុមហ៊ុនយូនីលីវើរ) អ្នកវិភាគបានកត់ សម្គាល់ថាក្រុមហ៊ុន Verizon មានសក្តានុពលក្នុងការជះឥទ្ធិពលដល់អ្នកផ្សាយពាណិជ្ជកម្មដទៃទៀតតាមរយៈការចូលរួមធ្វើពហិការ។ ក្រុមអ្នកវិភាគបាននិយាយថាការត្រួតពិនិត្យតាមប៉ុស្តិ៍បង្ហាញថាផលប៉ះពាល់នៃការធ្វើពហិការអាចមិនមែនជាសម្ភារៈនោះទេព្រោះថាហ្វេសប៊ុកមានអ្នកផ្សាយពាណិជ្ជកម្មជាច្រើននៅក្នុងការដេញថ្លៃរបស់ខ្លួនប៉ុន្តែថាប្រសិនបើឥទ្ធិពលសំខាន់នៅក្នុងវិស័យធំ ៗ ផ្សេងទៀតចូលរួមក្នុងការចូលរួមនោះវានឹងមានហា និភ័យនៃ“ ការខិតជិតមកដល់” បែបផែនបាល់ព្រិលនោះប្រាកដជារឿងដូចជាក្រុមហ៊ុន Unilever ដែលជាអ្នកផ្សាយពាណិជ្ជកម្មដ៏សំខាន់ម្នាក់ ។
ទោះយ៉ាងណាអ្នកវិភាគធនាគារអាមេរិកបាននិយាយថាពួកគេរំពឹងថានឹងមានការរឹតត្បិតកាន់តែខ្លាំងលើការនិយាយស្តីស្អប់ដើម្បីឆ្លើយតបទៅនឹងសង្គមដែលមានការផ្លាស់ប្តូរហើយអាចនឹងមានគោលនយោបាយថ្មីមួយចំនួនលើខ្លឹមសារនៃការពិនិត្យមើលការពិត ។
អ្នកវិភាគ Bernstein បាននិយាយនៅក្នុងកំណត់សម្គាល់មួយបន្ទាប់ពីការប្រកាសរបស់ក្រុមហ៊ុន Unilever ថានេះខុសពីយុទ្ធនាការ“ #deletefacebook” ឆ្នាំ ២០១៨ បន្ទាប់ពីរឿងអាស្រូវ Cambridge Analytica scandal ។
ពួកគេបានសរសេរថា“ បរិយាកាសបច្ចុប្បន្នគឺខុសគ្នាខ្លាំងណាស់” យើងអាចមើលឃើញថានរណានិងមិនចូលរួមធ្វើពហិការដែលភាពស្ងាត់ស្ងៀមរបស់យីហោមានភាពស្មុគស្មាញ” ។
ក្រុមអ្នកវិភាគក៏បាននិយាយផងដែរថាពួកគេរំពឹងថាម៉ាកផ្សេងទៀតនឹងធ្វើពហិការទាំង វេទិកា ហ្វេសប៊ុកនិង Twitter និងពង្រីកការធ្វើពហិការមិនឱ្យហួសខែកក្កដាហើយបាននិយាយថាហ្គូហ្គោលក៏អាចរកឃើញផងដែរនៅក្នុងការធ្វើពហិការនេះ។ (ការប៉ាន់ស្មាននោះបង្ហាញថាជាការសញ្ជ័យ។ កូកាកូឡាបាន និយាយនៅល្ងាចថ្ងៃសុក្រថាវានឹងត្រូវផ្អាកការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មនៅលើបណ្តាញសង្គមទាំងអស់នៅទូទាំងពិភពលោក ) ។
“ យីហោកាន់តែច្រើននឹងធ្វើតាមហើយប្រសិនបើគ្មានអ្វីផ្លាស់ប្តូរតើយីហោមួយណាដែលអាចចំណាយប្រាក់វិញនៅខែសីហា?” ពួកគេថា។ “ វាគួរឱ្យស្អប់ខ្ពើមនិយាយបែបនេះក៏មានអ្នកផ្សាយពាណិជ្ជកម្មជាយូរមកហើយដែលនឹងយកស្តុកផ្សាយពាណិជ្ជកម្មដែលមានតម្លៃថោកជាងមុននៅពេលដែលមានលក់។
ការញ័រនេះក៏អាចជាប្រយោជន៍សម្រាប់អ្នកលេងផ្សេងទៀតដែរ “ ខណៈពេលដែលម៉ាកជាច្រើនកំពុងរៀបចំផែនការដើម្បីទាញប្រាក់ចំណាយមកវិញដោយសារម៉ាក្រូបច្ចុប្បន្នចំណែកនៃប្រាក់ដុល្លារដែលបានបម្រុងទុកសម្រាប់ហ្វេសប៊ុកអាចនឹងត្រូវបញ្ចប់នៅលើ Snapchat, Pinterest, Amazon, Walmart ។ ល។
ពួកគេបានសរសេរថាលោក Zuckerberg បានប្រកាន់ជំហររឹងមាំចំពោះអ្វីដែលគាត់ជឿជាក់ថាត្រឹមត្រូវប៉ុន្តែប្រសិនបើមានម៉ាកយីហោគ្រប់គ្រាន់ចូលរួមគាត់ប្រហែលជាចាប់ផ្តើមសួរអំពីជំហរនេះ (ឬអាចឈររឹងមាំហើយអ្នកផ្សាយពាណិជ្ជកម្មនៅតែមានអារម្មណ៍ ថាត្រូវការត្រឡប់មកវិញប្រសិនបើពួកគេចាប់ផ្តើមបាត់ខ្លួន គោលដៅប្រាក់ចំណូលផ្ទាល់ខ្លួន) ។
អ្នកផ្សាយពាណិជ្ជកម្មឆ្លើយតប
រហូតមកដល់ពេលនេះអ្នកផ្សាយពាណិជ្ជកម្មជាច្រើនមិនត្រូវបានគាំទ្រដោយការឆ្លើយតបរបស់ហ្វេសប៊ុកចំពោះឧស្សាហកម្មនេះទេ។
ទីភ្នាក់ងារ Goodby, Silverstein & Partners ដែលជាទីភ្នាក់ងារផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្មដ៏សំខាន់មួយដែលជាផ្នែកមួយនៃ ក្រុមហ៊ុន Omnicom Group បាន និយាយកាលពីដើមសប្តាហ៍នេះថាខ្លួនបានចូលរួមក្នុងយុទ្ធនាការនេះហើយសន្យាថានឹងមិនផ្សព្វផ្សាយនៅលើទំព័រហ្វេសប៊ុករបស់ខ្លួនដែលខ្លួនប្រើដើម្បីលើកកម្ពស់ការងារនិយាយអំពីប្រជាជននិងអតិថិជនរបស់ខ្លួនឡើយ។
សហប្រធាននិងជាដៃគូលោក Jeff Goodby បានប្រាប់ CNBC នៅក្នុងបទសម្ភាសន៍មួយកាលពីថ្ងៃព្រហស្បតិ៍មុនពេលសេចក្តីប្រកាសរបស់ Verizon និង Unilever ថា ”ខ្ញុំជាមនុស្សម្នាក់ក្នុងចំណោមមនុស្សដែលមានអារម្មណ៍ថាការទុកចិត្តត្រូវបានបែកបាក់” “ ខ្ញុំមិនប្រាកដថាពួកគេនឹងធ្វើអ្វីដើម្បីប្រាប់អ្នកពីការពិតទេ។ ខ្ញុំមានសុទិដ្ឋិនិយមថាពួកគេនឹងស្តាប់ហើយធ្វើអ្វីមួយអំពីវាប៉ុន្តែបទពិសោធន៍បានបង្ហាញបើមិនដូច្នេះទេ។
លោកបានថ្លែងថា៖ «ក្នុងនាមជាឧស្សាហកម្មយើងនិយាយជាមួយពួកគេគ្រប់ពេលអំពីបញ្ហានេះ។ អ្នកមិនអាចស្នើសុំឱ្យអ្នកផ្សាយពាណិជ្ជកម្មវិនិយោគរឿងនេះដោយមាតិកាដែលមកពីគ្រប់ទីកន្លែងដោយគ្មានការធានាថាវានឹងមានសុវត្ថិភាពសម្រាប់យើងនោះទេ។ មិនមានការធានាទេ Facebook មិនបានយកចិត្តទុកដាក់ចំពោះច្បាប់ផ្ទាល់ខ្លួនរបស់វាឡើយ ។
Goodby បាននិយាយថាគាត់រំពឹងថាចលនានេះនឹងមានទំហំធំជាងមុន។ គាត់បាននិយាយទៅកាន់ចំនេះដឹងរបស់គាត់គ្មានអតិថិជនរបស់ទីភ្នាក់ងារណាមួយបានចូលរួមទេកាលពីព្រឹកថ្ងៃព្រហស្បតិ៍ប៉ុន្តែបាននិយាយថាចេតនារបស់ទីភ្នាក់ងារនេះគឺដើម្បីបង្ហាញពួកគេក្រៅផ្លូវការថាវាបានចូលរួមក្នុងយុទ្ធនាការនេះហើយថា“ វាពិតជាគួរអោយខ្លាចណាស់ប្រសិនបើពួកគេចូលរួមជាមួយយើង” ។
លោកបានមានប្រសាសន៍ថា“ ខ្ញុំបានការណែនាំមួយចំនួនពីម៉ាកធំ ៗ ដែលពួកគេកំពុងគិតអំពីវាផងដែរ” ខ្ញុំមិនភ្ញាក់ផ្អើលទេដែលឃើញវាធំជាងនេះ” ។
សម្រាប់ពេលនេះឧស្សាហកម្មកំពុងរង់ចាំ។
លោកបានមានប្រសាសន៍ថា“ ខ្ញុំកំពុងរង់ចាំមើលថាតើអ្នកណានឹងចូលរួមជាមួយយើង” ។ ខ្ញុំមានអារម្មណ៍ដូចជាខ្ញុំនៅចុងបញ្ចប់នៃក្តារមុជទឹកហើយខ្ញុំកំពុងក្រឡេកមើលថាតើមានអ្នកណាកំពុងដើរជណ្តើរយន្តដែរឬទេ?
លោក Barry Lowenthal នាយកប្រតិបត្តិនៃ The Media Kitchen បាននិយាយថាទោះបីហ្វេសប៊ុកបានសន្យាថានឹងវិនិយោគប្រាក់ដុល្លារច្រើនតែបញ្ហានៅតែបន្ត។
លោកបានមានប្រសាសន៍ថា“ វាហាក់ដូចជាគ្មានអ្វីផ្លាស់ប្តូរទេព័ត៌ មានមិនត្រឹមត្រូវនិងខ្លឹមសារដែលបង្កគ្រោះថ្នាក់កំពុងត្រូវបានផ្សព្វផ្សាយលើហ្វេសប៊ុកហើយការបែងចែកនៅក្នុងប្រទេសនេះនៅតែបន្តកើនឡើងដោយគ្រាន់តែផ្តល់ឱ្យខ្ញុំនូវផែនការ ១៥ ចំណុចនៅពេលវាហាក់ដូចជាអ្វីៗមិនបានផ្លាស់ប្តូរវាពិតជាមិនដំណើរការទេ។
លោក Lowenthal ក៏បាននិយាយផងដែរថាការធ្វើត្រាប់តាមនៅក្នុងខែកក្កដាគឺជាសកម្មភាពខុសពីត្រីមាសទី ៤ នៅពេលដែលយីហោកំពុងព្យាយាមជំរុញការលក់ថ្ងៃឈប់សម្រាក។ ហើយគាត់ឆ្ងល់ថាហេតុអ្វីបានជាអ្នកផ្សាយពាណិជ្ជកម្មមានអារម្មណ៍យ៉ាងមុតមាំអំពីការចាកចេញពួកគេនឹងត្រឡប់មកវិញភ្លាមៗ។
គាត់បាននិយាយថា " ប្រសិនបើវាមិនគ្រប់គ្រាន់សម្រាប់អ្នកដែលត្រូវចាកចេញនៅខែកក្កដាតើអ្នកអាចបង្ហាញថាត្រឡប់ទៅវិញដោយរបៀបណា? "
លោកមានប្រសាសន៍ថាចលនាដែលមានន័យជាងនេះអាចជាការស្វែងរកមធ្យោបាយផ្សេងដើម្បីផ្លាស់ប្តូរការចំណាយ។
លោក David Jones ដែលជាស្ថាបនិក You & Mr Jones និងជាសមាជិកស្ថាបនិកនៃក្រុមប្រឹក្សាអតិថិជនរបស់ Facebook ដែលអង្គុយនៅក្រុមប្រឹក្សាអស់រយៈពេលបួនឆ្នាំមកហើយនោះបាននិយាយថាលោកមិនមានអារម្មណ៍ថា Facebook មិនអើពើនឹងអ្នកផ្សព្វផ្សាយឡើយ។
ខ្ញុំមិនគិតថាមានគ្រោះថ្នាក់នៅក្នុងការដែលពួកគេមិនអើពើនិងមិនយកវាធ្ងន់ធ្ងរទេប៉ុន្តែតើពួកគេពិតជាធ្វើអ្វីហើយតើវាមានទំហំប៉ុនណាទៅ?” គាត់បាននិយាយថាមានរឿងជាច្រើនដែលអ្នកអាចធ្វើបានដើម្បីដោះស្រាយបញ្ហានេះពួកគេចំណាយប្រាក់។
លោកបន្តថាក្រុមហ៊ុនបានរៀបចំផែនការគ្រប់ជ្រុងជ្រោយមួយដើម្បីដោះស្រាយនូវការរិះគន់ឬហានិភ័យបាត់បង់ភាពពាក់ព័ន្ធ។
លោកបានមានប្រសាសន៍ថា“ គ្មានវេទិកាបច្ចេកវិទ្យាធំណាមួយអាចក្លាយជាវេទិកាបច្ចេកវិទ្យាដ៏ធំមួយក្នុងរយៈពេលមួយទសវត្សរ៍ក្រោយឡើយ” ។
ប្រភព : CNBC

