ចំណុចសំខាន់ :

  • ក្រុមហ៊ុនលក់គ្រឿងទេស Lazada’s  បានប្រាប់ CNBC ថាខ្លួនមើលឃើញពីតម្រូវការមិនធ្លាប់មានពីមុនមកនៅក្នុងប្រទេសសឹង្ហបូរីបន្ទាប់ពីរយៈពេលខ្លីនៃការទិញភិតភ័យនៅពេលមានការផ្ទុះឡើងនៃវីរុសនេះ។
  • អាជីវកម្មចែកចាយរហ័សឈ្មោះ Ninja Van បាននិយាយថាវាបានមើលឃើញបរិមាណស្ទើរតែបីដងក្នុងខែកុម្ភៈសម្រាប់ប្រភេទឱសថនិងសុខភាពបើប្រៀបធៀបទៅនឹងខែមុន។
  • មានករណីឆ្លងសរុបចំនួន ៩៦ ករណីដែលត្រូវបានបញ្ជាក់នៅក្នុងប្រទេសសិង្ហបុរីចាប់តាំងពីពេលរសៀលថ្ងៃទី ២៧ ខែកុម្ភៈហើយ ៦៦ នាក់នៃពួកគេត្រូវបានរំសាយចេញ។


Lazada ដែលជាកម្មសិទ្ធិរបស់ក្រុមហ៊ុន Alibaba មើលឃើញ តម្រូវការដែលមិនធ្លាប់មានពីមុនមក” សម្រាប់គ្រឿងទេសតាមអ៊ិនធរណេតនៅក្នុងប្រទេសសិង្ហបុរី
ស្ត្រីម្នាក់ពាក់ម៉ាសមុខនិងស្រោមដៃរុញរទេះលក់គ្រឿងទេសរបស់នាងចេញពីផ្សារទំនើបបន្ទាប់ពីមានព័ត៌មានអំពីការផ្ទុះឡើងនៃជំងឺឆ្លងវីរុសបានក្លាយជាមនុស្សសាធារណៈបានភ័យស្លន់ស្លោក្នុងការស្តុកទុកនូវរបស់ចាំបាច់ដូចជានៅថ្ងៃទី ៩ ខែកុម្ភៈឆ្នាំ ២០២០ នៅប្រទេសសិង្ហបុរី។



បន្ទាប់ពីមួយរយៈខ្លីនៃការទិញភ័យស្លន់ស្លោនៅប្រទេសសិង្ហបុរីកាលពីដើមខែនេះចំពេលមានការផ្ទុះឡើងនៃជំងឺឆ្លងវីរុសនេះមនុស្សជាច្រើនត្រូវបានគេនិយាយថានឹងទិញតាមអនឡាញដើម្បីទិញគ្រឿងទេសនិងរបស់របរផ្សេងៗទៀត។

ហាងលក់គ្រឿងទេសអេឡិចត្រូនិចរបស់ក្រុមហ៊ុន Lazada ដែលជាក្រុមហ៊ុនពាណិជ្ជកម្មអេឡិចត្រូនិចរបស់ក្រុមហ៊ុន RedMart បាននិយាយថាបច្ចុប្បន្ននេះខ្លួនកំពុងតែមើលឃើញនូវតម្រូវការដែលមិនធ្លាប់មានពីមុនមកនៅក្នុងរដ្ឋនេះ។

លោក James Chang នាយកប្រតិបត្តិក្រុមហ៊ុន Lazada  សិង្ហបុរីបានប្រាប់ CNBC តាមអ៊ីមែលថាអ្នកទិញឥវ៉ាន់បានទិញស្បៀងអាហារពី ៤ ទៅ ១០ ដងផលិតផលក្រដាសច្រើនជាង ៣,៥ ទៅ ៥ ដងនិងការផ្គត់ផ្គង់ផ្ទាល់ខ្លួននិងការផ្គត់ផ្គង់អនាម័យ ២ ទៅ ៦ ដង។

លោក James Chang បាននិយាយថាការបញ្ជាទិញរបស់ RedMart បានលោតឡើងនៅពេលដែលប្រទេសសិង្ហបុរីបានបង្កើនកម្រិតឆ្លើយតបនឹងជំងឺរបស់វាទៅជាពណ៌ទឹកក្រូចនៅថ្ងៃទី ៧ ខែកុម្ភៈបន្ទាប់ពីមានការកើនឡើងនូវករណីឆ្លងក្នុងតំបន់។ លោកបាននិយាយថាការបញ្ជាទិញនៅលើផ្សារទំនើបតាមអ៊ិនធឺរណែតបានលើសពីមធ្យមភាគប្រចាំសប្តាហ៍របស់ក្រុមហ៊ុនចំនួន ៣០០% នៅពេលដែលមនុស្សប្រញាប់ទៅទិញទំនិញច្រើន។


សូម្បីតែផ្សារទំនើបតាមបែបប្រពៃណីក៏ឃើញមានជួរវែងៗគួរឱ្យស្ញប់ស្ញែងនៅចុងសប្តាហ៍នេះដែរនៅពេលដែលមនុស្សប្រញាប់ប្រញាល់ចេញទៅស្តុកទុករបស់របរក្នុងផ្ទះនិងអាហារកំប៉ុង។ ធ្នើត្រូវបានសម្អាតចេញហើយរបស់របរមួយចំនួនដូចជាក្រដាសបង្គន់ផលិតផលសំអាតរបាំងមុខនិងអនាម័យដៃបានរត់ចេញ។

ដើម្បីបងា្ករឧទាហរណ៍មួយទៀតនៃការទិញភ័យស្លន់ស្លោ RedMart បានអនុវត្តការកំណត់ការទិញលើប្រភេទផលិតផលជាក់លាក់។



ក្រុមហ៊ុន Amazon ដែលមានសេវាកម្មដឹកជញ្ជូនរហ័សក្នុងពេលតែមួយនៅប្រទេសសិង្ហបុរីមិនបានឆ្លើយតបនឹងសំណើសុំការអត្ថាធិប្បាយលើរឿងនេះទេ។


អាជីវកម្មចែកចាយរហ័សឈ្មោះ Ninja Van  បាននិយាយថាវាបានមើលឃើញបរិមាណសេកស្ទើរតែបីដងក្នុងខែកុម្ភៈសម្រាប់ប្រភេទ ឱសថនិងសុខភាពបើប្រៀបធៀបទៅនឹងខែមុន ការចាប់ផ្តើមទទួលខុសត្រូវក្នុងការចែកចាយមួយលានក្បាលក្នុងមួយថ្ងៃជំនួសឱ្យក្រុមហ៊ុនលក់រាយធំ ៗ នៅអាស៊ីអាគ្នេយ៍។


លោក Ray Chou ប្រធានប្រចាំប្រទេសរបស់ Ninja Ninja Van បានប្រាប់ CNBC តាមអ៊ីមែលថា៖ «យើងបានទទួលសំណើបន្ថែមពីអតិថិជននៅក្នុងផ្នែកនេះដើម្បីធ្វើការជ្រើសរើសភីហ្សាបន្ថែមទៀត» យើងក៏បានកត់សំគាល់ផងដែរនូវអតិថិជនដឹកជញ្ជូនរបស់យើងកាន់តែច្រើនដែលមិនមាននៅក្នុងឱសថស្ថាន / សុខភាពចាប់ផ្តើមលក់ផលិតផលវេជ្ជសាស្រ្តនិងសុខភាព។



យោងតាមក្រសួងសុខាភិបាលប្រទេសសឹង្ហបុរីបានរាយការណ៍ថាមានករណីឆ្លងវីរុសនេះចំនួន ៩៦ ករណីចាប់តាំងពីពេលរសៀលថ្ងៃទី ២៧ ខែកុម្ភៈហើយ ៦៦ ករណីនៃពួកគេត្រូវបានរំសាយចេញ។ ដំបូងត្រូវបានរកឃើញនៅខេត្តហ៊ូប៉ីរបស់ប្រទេសចិនវីរុសដូចជំងឺរលាកសួតបានឆ្លងដល់មនុស្សជាង ៨២.០០០ នាក់នៅទូទាំងពិភពលោកនិងបានសម្លាប់មនុស្សជាង ២.៨០០ នាក់។

សមត្ថភាពដឹកជញ្ជូនគឺជាបញ្ហាប្រឈមមួយ

ការដឹកជញ្ជូនលឿនពេលខ្លះត្រូវបានធ្វើឡើងក្នុងថ្ងៃតែមួយការបញ្ជាទិញត្រូវបានដាក់ជាកត្តាសម្គាល់សំខាន់សម្រាប់អ្នកលក់រាយតាមប្រព័ន្ធអេឡិចត្រូនិច។



ក្នុងកំឡុងពេលនៃការទិញភ័យស្លន់ស្លោនៅប្រទេសសឹង្ហបុរីកន្លែងចែកចាយសំរាប់សេវាកម្ម RedMart និង Prime ឥឡូវនេះគឺចំណាយពេលយូរជាងធម្មតា។ នៅចំណុចមួយមិនមានរន្ធចែក ចាយនៅលើ RedMart សម្រាប់សប្តាហ៍ដដែលហើយអ្នកប្រើប្រាស់ត្រូវរង់ចាំប្រាំពីរថ្ងៃឬច្រើនជាងនេះដើម្បីទទួលបានរបស់របរ។


លោក Chou បានមានប្រសាសន៍ថា "យើងបានបង្កើនសមត្ថភាពចែកចាយហើយស្ថានភាពបានដំណើរការជាធម្មតា"  អ្នកប្រើឥឡូវនេះអាចទទួលបានកន្លែងចែកចាយក្នុងរយៈពេលបីថ្ងៃ។


ទោះយ៉ាងណាសមត្ថភាពចែកចាយនៅតែជាបញ្ហាប្រឈមធំបំផុតសម្រាប់ក្រុមហ៊ុន Lazada  នៅតែធ្វើការដើម្បីបង្កើនចំនួនយានយន្តនិងអ្នកបើកបរដើម្បីបំពេញការបញ្ជាទិញ។


លោក Ninja Van’s Chou បានមានប្រសាសន៍ថាក្រុមហ៊ុនរបស់លោកមានបទពិសោធបច្ចេកវិទ្យានិងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធដើម្បីពង្រីកប្រតិបត្តិការយ៉ាងឆាប់រហ័សដើម្បីឆ្លើយតបនឹងតម្រូវការ។ លោកបានចង្អុលបង្ហាញព្រឹត្តិការណ៍ពិសេសដូចជាបាតុភូតទិញទំនិញតាមអ៊ិនធរណេតដ៏ធំដែលត្រូវបានគេស្គាល់ថា Singles Day ដែលបានអនុញ្ញាតឱ្យ Ninja “ បញ្ចប់ដំណើរការនេះដើម្បីធានាបាននូវភាពស្ថិតស្ថេរនិងអាចព្យាករណ៍បាននៅក្នុងបទពិសោធន៍នៃការចែកចាយ” ។ 


និន្នាការនៃការទិញទំនិញតាមអ៊ិនធរណេតនៅក្នុងប្រទេសសឹង្ហបុរីត្រូវបានគេរំពឹងថានឹងបន្តកើនឡើងខណៈដែលសេដ្ឋកិច្ចអ៊ីន ធឺណេតរបស់ប្រទេសនេះមានតម្លៃ ១២ ពាន់លានដុល្លារកាលពីឆ្នាំមុននេះបើយោងតាមរបាយការណ៍ឧស្សាហកម្មដែលបានលើកឡើងជាញឹកញាប់។ ដោយសារតែប្រាក់ចំណូលរបស់មនុស្សម្នាក់ៗខ្ពស់តម្លៃបញ្ជាទិញជាមធ្យមសម្រាប់ការទិញទំនិញតាមអ៊ិន ធរណេតក្នុងរដ្ឋគឺខ្ពស់ជាងទំនិញនៅអាស៊ីអាគ្នេយ៍ ៣ ទៅ ៤ ដង។