ចំណុចសំខាន់ :
  • Uber និង Lyft  គ្រោងនឹងផ្តល់សំណងដល់អ្នកបើកបរដែលរងផលប៉ះពាល់ដោយវីរុសនេះរហូតដល់ ១៤ ថ្ងៃ។
  • មិត្តរួមការងារនិង Instacart បានបង្ហាញពីការផ្តល់អាហារ "គ្មានទំនាក់ទំនង" ។ ទន្ទឹមនឹងនេះ DoorDash កំពុងអនុញ្ញាតិឱ្យអតិថិជនទុកការណែនាំនៅក្នុងកម្មវិធីប្រសិនបើពួកគេចូលចិត្តការបញ្ជាទិញដែលនៅសល់នៅមាត់ទ្វារ។ ក្រុមហ៊ុន Amazon Flex ដែលប្រមូលអ្នកម៉ៅការឯករាជ្យដើម្បីធ្វើការចែកចាយមិនមានគោលនយោបាយដើម្បីផ្តល់សំណងដល់អ្នកបើកបរហើយជំនួសមកវិញដោយផ្អែកលើ "បុគ្គលម្នាក់ៗករណីនីមួយៗ។ "
  • ប៉ុន្តែកម្មករខ្លះនៅលើវេទិកាទាំងនេះកំពុងដើរតាមជំហានទាំងនេះដោយនិយាយថាពួកគេនៅមិនទាន់គ្រប់គ្រាន់ទេហើយព័ត៌មានលម្អិតនៅខ្វះខាត




 ក្រុមហ៊ុនសេដ្ឋកិច្ច Gig ពី Uber ចាត់វិធានការខណៈដែលករណីឆ្លងវីរុសនេះកើនឡើង កម្មករនិយាយថាវាមិនគ្រប់គ្រាន់ទេ


ប្រឈមមុខនឹងរលកនៃសម្ពាធពីកម្មករនិងការត្រួតពិនិត្យកាន់តែខ្លាំងឡើងពីសមាជិកសភានៅកាពីតូល Hill ក្រុមហ៊ុនសេដ្ឋកិច្ច gig ពី Uber ទៅ Doordash បានចាប់ផ្តើមដាក់ចេញនូវគោលនយោបាយថ្មីមួយខណៈដែលជំងឺឆ្លងកំពុងបន្តរាលដាលពាសពេញសហរដ្ឋអាមេរិក។


Uber និង Lyft គ្រោងនឹងផ្តល់សំណងដល់អ្នកបើកបរដែលរងផល ប៉ះពាល់ដោយវីរុសនេះរហូតដល់ ១៤ ថ្ងៃ។ មិត្តរួមការងារនិង Instacart បានបង្ហាញពីការផ្តល់អាហារ "គ្មានទំនាក់ទំនង"  ទន្ទឹមនឹងនេះ DoorDash កំពុងអនុញ្ញាតិឱ្យអតិថិជនទុកការណែនាំនៅក្នុងកម្មវិធីប្រសិនបើពួកគេចូលចិត្តការបញ្ជាទិញដែលនៅសល់នៅមាត់ទ្វារ។


ប៉ុន្តែកម្មករខ្លះនៅលើវេទិកាទាំងនេះកំពុងដើរតាមជំហានទាំងនេះដោយនិយាយថាពួកគេនៅមិនទាន់គ្រប់គ្រាន់ទេហើយព័ត៌មានលម្អិតនៅខ្វះខាត។ ក្រុមហ៊ុន Amazon Flex ដែលប្រមូលអ្នកម៉ៅការឯករាជ្យដើម្បីធ្វើការចែកចាយមិនមានគោលនយោបាយដើម្បីផ្តល់សំណងដល់អ្នកបើកបរហើយជំនួសមកវិញដោយផ្អែកលើ "បុគ្គលម្នាក់ៗករណីនីមួយៗ។ 


Edan Alva ជាអ្នកបើកបរ Lyft នៅ San Francisco និយាយថាគាត់បានអំពីផែនការរបស់ Lyft ដើម្បីផ្តល់សំណងដល់អ្នកបើកបរតាមរយៈប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយ។ លោកបាននិយាយថា“ មិនទាន់មានការជូនដំណឹងដល់អ្នកបើកបរនៅឡើយទេ” ។


Alva ក៏មានការព្រួយបារម្ភផងដែរថាក្រុមហ៊ុននឹងផ្តល់សំណងដល់អ្នកបើកបរដែលត្រូវបានគេធ្វើរោគវិនិច្ឆ័យថាមាន COVID-19  ។


មនុស្សជាច្រើនមិនចាំបាច់ទៅជួបគ្រូពេទ្យទេ ពួកគេមិនមានការធានារ៉ាប់រងសុខភាពឬពួកគេមានការធានារ៉ាប់រងសុខភាពមានកំណត់។ ប្រសិនបើខ្ញុំមិនឈឺធ្ងន់ខ្ញុំនឹងមិនទៅជួបគ្រូពេទ្យទេពីព្រោះខ្ញុំត្រូវពិចារណាលើថ្លៃដើមរបស់វា។



អ្នកនាង Erica Mighetto អាយុ ៣៨ ឆ្នាំជាអ្នកបើកឡានអោយ Uber និង Lyft ដែលមានជំងឺបេះដូងហៅថា supraventricular tachycardia បានបង្ហោះលើ Twitter ថានាងមិនអាចមានលទ្ធភាពធ្វើការបានទេរហូតទាល់តែជំងឺ coronavirus  ត្រូវបានគ្រប់គ្រង។ អ្នកដែលមានជំងឺទទួលរងពីចង្វាក់បេះដូងលោតលឿនខុសធម្មតា។



Uber និង Lyft បានបដិសេធមិនផ្តល់ព័ត៌មានលម្អិតអំពីផែនការសំណងរបស់ពួកគេទេ។ នៅយប់ថ្ងៃសុក្រអ្នកបើកឡាន Uber មកពី Queens, NY បានធ្វើតេស្តវិជ្ជមានចំពោះវីរុសនេះ។ ក្រុមហ៊ុនបាននិយាយថាខ្លួនកំពុងធ្វើការជាមួយមន្រ្តីសុខភាពញូវយ៉កដើម្បីវាស់ស្ទង់ថាតើបុរសនោះបានប៉ះពាល់អ្នកដំណើរទៅនឹងជំងឺនោះទេ។



ទន្ទឹមនឹងនេះដែរវិទ្យាស្ថាន Instacart បានឃើញការកើនឡើងនូវតម្រូវការជាពិសេសនៅរដ្ឋកាលីហ្វ័រញ៉ា វ៉ាស៊ីនតោន Oregon និងញូវយ៉កដែលមានចំនួនករណីខ្ពស់បំផុត។


ប៉ុន្តែហាងលក់ទំនិញដែលមានមូលដ្ឋាននៅទីក្រុង Menlo Park ដែលមានមូលដ្ឋាននៅ CA គឺ Vanessa Bain ដែលជាអ្នករិះគន់សំលេងរបស់ Instacart និយាយថាកង្វះការគាំទ្រទៅលើផ្នែកផ្គត់ផ្គង់និងអ្នកម៉ៅការអាចធ្វើអោយអ្នកប្រើប្រាស់មានគ្រោះថ្នាក់។



អ្នកទិញឥវ៉ាន់ទាក់ទងមនុស្សរាប់រយនាក់ក្នុងមួយថ្ងៃ ហានិភ័យនៃការប៉ះពាល់របស់យើងប្រហែលជាធំជាងមធ្យមហើយ Instacart មិនផ្តល់ឱ្យយើងនូវអនាម័យ។


នាងក៏និយាយដែរថាអតិថិជនកំពុងតែមានអារម្មណ៍ធុញថប់នៅពេលដែលនាងមិនអាចបំពេញការបញ្ជាទិញអនាម័យឬរបាំងមុខ។

និយោជិករបស់ InstaCart បំពេញការបញ្ជាទិញសម្រាប់ការដឹកជញ្ជូន


Instacart និយាយថាទិន្នន័យនិងបច្ចេកវិទ្យាព្យាករណ៍របស់វានឹងជូនដំណឹងដល់អតិថិជនដោយស្វ័យប្រវត្តិនូវរាល់ទំនិញដែលមានស្តុកតិចឬច្រើននៅពេលពួកគេកំពុងទិញទំនិញ។


ស្ថានីយទូរទស្សន៍ CNBC បានបញ្ជាទិញទឹក ២ កេសនិងទឹកអនាម័យ ៥ ដបកាលពីសប្តាហ៍មុននៅសាន់ហ្វ្រាន់ស៊ីស្កូ។ មិនមានការជូនដំណឹងណាមួយដែលថាមានការផ្គត់ផ្គង់ខ្វះខាតហើយការបញ្ជាទិញត្រូវបានបញ្ជាក់។ ទោះយ៉ាងណាក៏ដោយនៅពេលចែក ចាយមានតែករណីទឹកត្រូវបានផ្តល់ជូន។


កាលពីថ្ងៃសុក្រលោក Mark Warner (D-Va) បានផ្ញើលិខិតទៅនាយកប្រតិបត្តិរបស់ Uber, Postmates, Lyft, Instacart, Grubhub និង DoorDash ដោយជំរុញឱ្យពួកគេបង្កើតមូលនិធិសុខភាពរួមគ្នាសម្រាប់កម្មករដើម្បីជួយគ្របដណ្តប់ការធ្វើតេស្តឬការព្យាបាល។


លោក Warner បានសរសេរថា“ នៅពេលសហរដ្ឋអាមេរិកកៀរគរឆ្លើយតបទៅនឹងការរីករាលដាលនៃការរីករាលដាលនៃ COVID-១៩ ខ្ញុំសរសេរដើម្បីជំរុញឱ្យអ្នកប្តេជ្ញាចិត្តជាសាធារណៈក្នុងការផ្តល់អាទិភាពដល់សន្តិសុខសេដ្ឋកិច្ចរបស់កម្មកររបស់អ្នកនិងសុខភាពសាធារណៈទូទៅក្នុងកំឡុងពេលឆ្លើយតប” ។


នៅថ្ងៃដដែលនោះក្រុមអ្នករៀបចំ Gig Workers Rising បានចាប់ផ្តើមដាក់ញត្តិអំពាវនាវដល់ប្រធានវេទិកាសេដ្ឋកិច្ចធំបំផុតដើម្បីផ្តល់ឱ្យកម្មករនូវប្រាក់ឈ្នួលឈប់សម្រាកឈឺនៅពេលដែលមានការផ្ទុះឡើង។ ញត្តិនោះមានហត្ថលេខាជាង ៨០០ នៅចុងសប្តាហ៍។ ហើយការសិក្សាមួយដែលត្រូវបានចេញផ្សាយនៅថ្ងៃសុក្រនៃអ្នកបើកបរចំនួន ៨៧១ នាក់នៅសហរដ្ឋអាមេរិកបានបង្ហាញថាឥឡូវនេះ ៥៣% មានការព្រួយបារម្ភយ៉ាងខ្លាំងអំពីការថយចុះប្រាក់ចំណូលដែលបណ្តាលមកពីវីរុសនេះ។


ភាពតានតឹងរវាងកម្មករសេដ្ឋកិច្ចនិងក្រុមហ៊ុនដែលពួកគេមានអំណាចបានកើនឡើងរួចទៅហើយនៅពេលកាលីហ្វ័រញ៉ាអនុវត្តច្បាប់ដែលគេស្គាល់ថា AB5 ដែលអាចតម្រូវឱ្យអ្នកម៉ៅការធ្វើចំណាត់ថ្នាក់ឡើងវិញជានិយោជិក។


ដោយសារតែបច្ចុប្បន្នពួកគេត្រូវបានចាត់ថ្នាក់ជាអ្នកម៉ៅការឯករាជ្យកម្មក GiG ជាច្រើនមិនមានលទ្ធភាពទទួលបានការ ឈប់សម្រាកឈឺប្រាក់ឈ្នួលធានារ៉ាប់រងសុខភាពឧបត្ថម្ភដោយនិយោជកនិងអត្ថប្រយោជន៍ផ្សេងទៀត។



វាក៏អាចធ្វើឱ្យមានការគាំទ្រដល់បទបញ្ញត្តិរដ្ឋនិងមូលដ្ឋានបន្ថែមទៀតជុំវិញវេទិកាដែលត្រូវការ។

ប្រធានាធិបតីប្រជាធិបតេយ្យសង្ឃឹមលោក Sen . Bernie Sanders (I-VT) និងលោក Joe Biden អ្នកទាំងពីរបានយកទៅ Twitter ដើម្បីសំដែងការគាំទ្ររបស់ពួកគេចំពោះ AB5 នៅចុងសប្តាហ៍នេះ។

មន្រ្តីមូលដ្ឋានមកពីរដ្ឋកាលីហ្វ័រញ៉ាដល់ញូវយ៉កក៏បានប្រមូលផ្តុំគ្នានៅពីក្រោយបុព្វហេតុនេះដែរ។



សមាជិកសភារដ្ឋកាលីហ្វ័រញ៉ា Lorena Gonzalez (D-San Diego) ដែលជាអ្នកនិពន្ធរបស់ AB5 មានប្រសាសន៍ថាការផ្ទុះជម្ងឺនេះតម្រូវឱ្យមានការអនុវត្តច្បាប់នេះនិងធានាឱ្យមានការការពារកម្លាំងពលកម្មកាន់តែទូលំទូលាយ។ ទន្ទឹមនឹងនេះដែរសមាជិកក្រុមប្រឹក្សាក្រុងញូវយ៉កលោក Brad Lander បានសរសេរលិខិតអំពាវនាវដល់ក្រុមហ៊ុនវេទិកាទាំងនេះឱ្យផ្តល់ថ្ងៃឈឺដល់កម្មករទាំងអស់កុំពិន័យពួកគេចំពោះការឈប់សម្រាកដោយមិនបានបង់ប្រាក់ឈ្នួលហើយអនុញ្ញាតឱ្យកម្មករប្រមូលភាពអត់ការងារធ្វើប្រសិនបើពួកគេមិនអាចធ្វើការដោយសារការផ្ទុះឡើង ។



ខណៈដែលការយកចិត្តទុកដាក់នៅតែមាននៅជាយក្រុង Seattle នៃទីក្រុង Kirkland ដែលជាចំណុចកណ្តាលនៃការផ្ទុះឡើងនៅសហរដ្ឋអាមេរិកមន្ត្រីមូលដ្ឋាននៅទីនោះរួមទាំងសមាជិកក្រុមប្រឹក្សា Teresa Mosqueda ក៏បានបង្ហាញការគាំទ្រសម្រាប់ការផ្តល់ថ្ងៃឈឺដល់កម្មករដែលមានសក្តានុពលតាមរយៈអាងធានារ៉ាប់រង។

នៅក្នុងរដ្ឋកំណើតរបស់ Mosqueda ក្រុមអ្នករៀបចំកម្មវិធីវ៉ាស៊ីនតោនបានអំពាវនាវដល់មេដឹកនាំនានាមិនត្រឹមតែការពារផលប្រយោជន៍ផ្នែកវេជ្ជសាស្ត្រប៉ុណ្ណោះទេប៉ុន្តែថែមទាំងដាក់ការផ្អាកការបណ្តេញចេញការទប់ស្កាត់ការបិទឧបករណ៍ប្រើប្រាស់និងផ្តល់ជំនួយជាប្រាក់ចំណូលបន្ទាន់ដើម្បីទប់ស្កាត់ការឆ្លងមេរោគនេះ។


ក្រុមនេះបានសរសេរនៅក្នុងលិខិតចំហទៅកាន់ទីក្រុង Washington រដ្ឋាភិបាល Jay Inslee និងអភិបាលក្រុង Seattle លោកស្រី Jenny Durkan ថា យើងកំពុងចាប់ផ្តើមឃើញមានការថយចុះយ៉ាងខ្លាំងនូវតំរូវការនៅភោជនីយដ្ឋានហាងកាហ្វេនិងអាជីវកម្មផ្សេងទៀតនៅក្នុងតំបន់ Seattle បញ្ហានេះបាននាំ ឲ្យ មានការកាត់បន្ថយទ្រង់ទ្រាយធំដល់ម៉ោងសម្រាប់បុគ្គលិកឧស្សាហកម្មសេវាកម្មហើយវាមិនគ្រាន់តែជាបញ្ហារយៈពេលខ្លីឬបញ្ហាដែលត្រូវធ្វើមូលដ្ឋានីយកម្មនោះទេ។