ចំណុចសំខាន់ :
ក្រុមហ៊ុនអេឡិចត្រូនិចយក្សរបស់ចិន Alibaba បានចំណាយប្រាក់ចំនួន ១ ពាន់លានដុល្លារដើម្បីបង្កើនភាគហ៊ុនរបស់ខ្លួននៅក្នុងក្រុមហ៊ុនលក់រាយតាមអ៊ិនធឺរណែត Lazada នៅអាស៊ីអាគ្នេយ៍មុនពេលក្រុមហ៊ុន Amazon ចូលមកក្នុងតំបន់។
កាលពីថ្ងៃពុធ 2017 ក្រុមហ៊ុន Alibaba បាននិយាយថាខ្លួននឹងបង្កើនភាគហ៊ុនរបស់ខ្លួននៅក្នុងក្រុមហ៊ុនពី ៥១ ភាគរយទៅប្រហែល ៨៣ ភាគរយដែលនាំមកនូវការវិនិយោគសរុបរបស់ខ្លួនដល់ជាង ២ ពាន់លានដុល្លារ។
ការវិនិយោគនេះបានគូសបញ្ជាក់នូវទំនុកចិត្តនៅក្នុងទីផ្សារពាណិជ្ជកម្មតាមប្រព័ន្ធអ៊ីនធឺណេតដែលកំពុងកើនឡើងនៅអាស៊ីអាគ្នេយ៍នៅពេលអ្នកប្រើប្រាស់អ៊ីនធឺណេតជំនាន់ដំបូងរាប់លាននាក់ចាប់យកការទិញទំនិញតាមអ៊ិនធរណេត។
ការសិក្សាដែលបានដកស្រង់ជាទូទៅធ្វើឡើងក្នុងឆ្នាំ ២០១៦ ដោយ Google និងក្រុមហ៊ុនវិនិយោគរបស់រដ្ឋាភិបាលសិង្ហបុរីគឺ Temasek Holdings បានព្យាករណ៍ថាសេដ្ឋកិច្ចអ៊ីនធ័រណេតក្នុងតំបន់ត្រូវបានគេរំពឹងថានឹងកើនឡើងដល់ ២០០ ពាន់លានដុល្លារនៅឆ្នាំ ២០២៥ ដែលភាគច្រើនត្រូវបានជំរុញដោយកំណើនពាណិជ្ជកម្មតាមប្រព័ន្ធអេឡិចត្រូនិក។
ទីផ្សារពាណិជ្ជកម្មតាមប្រព័ន្ធអេឡិចត្រូនិចនៅក្នុងតំបន់នៅតែមិនទាន់ត្រូវបានអនុវត្តហើយយើងឃើញមានទិសដៅវិជ្ជមានកើនឡើងនៅពីមុខយើង។ យើងនឹងបន្តដាក់ធនធានរបស់យើងដើម្បីធ្វើការនៅអាស៊ីអាគ្នេយ៍តាមរយៈឡាដាដើម្បីចាប់យកឱកាសកំណើនទាំងនេះ លោក Daniel Zhang នាយកប្រតិបត្តិក្រុមហ៊ុន Alibaba Group បាននិយាយនៅក្នុងសេចក្តីថ្លែងការណ៍មួយដែលបានរៀបចំឡើង។
Lazada មិនបាននិយាយទេថាតើការវិនិយោគថ្មីពីអាលីបាបាគឺជាវិធានការណ៍មុនដើម្បីដោះស្រាយការចូលជាស្ថាពររបស់ក្រុមហ៊ុន Amazon ចូលទៅក្នុងទីផ្សារអាស៊ីអាគ្នេយ៍។ ផ្ទុយទៅវិញនៅក្នុងការឆ្លើយតបតាមអ៊ីមែលលោក Maximilian Bittner នាយកប្រតិបត្តិក្រុមហ៊ុន Lazada បានមានប្រសាសន៍ថា“ ការវិនិយោគនេះគឺជាការបញ្ជាក់ដំបូងនិងសំខាន់បំផុតនៃភាពជោគជ័យបន្តរបស់ Lazada និងភាពជឿជាក់របស់ Alibaba ចំពោះ Lazada ។ វាក៏ជាការប្តេជ្ញាចិត្តមួយនៅក្នុងតំបន់ផងដែរ។
លោក Bittner បានបន្ថែមថា“ ជាមួយនឹងទីផ្សារពាណិជ្ជកម្មតាមប្រព័ន្ធអេឡិចត្រូនិករបស់អាស៊ីអាគ្នេយ៍នៅតែមិនទាន់ត្រូវបានអនុវត្តនៅឡើយយើងឃើញមានទិសដៅវិជ្ជមានឆ្ពោះទៅមុខយើងហើយក្រុមហ៊ុន Alibaba នឹងបន្តដាក់ធនធានរបស់ខ្លួនទៅធ្វើការនៅអាស៊ីអាគ្នេយ៍តាមរយៈ Lazada " ដើម្បីចាប់យកឱកាសរីកចម្រើនទាំងនេះ ។
ក្រុមហ៊ុន Alibaba បាននិយាយថាខ្លួននឹងទិញភាគហ៊ុនរបស់ម្ចាស់ភាគហ៊ុនមួយចំនួនរបស់ក្រុមហ៊ុន Lazada ក្នុងតម្លៃ ៣,១៥ ពាន់លានដុល្លារអាមេរិក។ កាលពីឆ្នាំមុនក្រុមហ៊ុនបច្ចេកវិទ្យាយក្សមួយនេះបានទិញភាគហ៊ុនមួយផ្នែកពីក្រុមហ៊ុនអ៊ីនធឺណេត Rocket របស់អាល្លឺម៉ង់និងក្រុមហ៊ុនយក្ស Tesco របស់អង់គ្លេស។
កិច្ចព្រមព្រៀង Alibaba-Lazada ពង្រីកការបោះជំហានជាសកលរបស់អ្នកលេងអេឡិចត្រូនិចរបស់ ចិននៅក្នុងទីផ្សាររួមមានឥណ្ឌូណេស៊ី ម៉ាឡេស៊ី ហ្វីលីពីន សឹង្ហបូរី ថៃនិង វៀតណាម។ នៅក្នុងរបាយការណ៍នាពេលថ្មីៗនេះ Alibaba បាននិយាយថាក្នុងរយៈពេល ១២ ខែរហូតដល់ចុងខែមីនា Lazada មានអ្នកទិញសកម្មប្រមាណ ២៣ លាននាក់។
Lazada ក៏បានបណ្តាក់ទុនបន្ថែមទៀតនៅក្នុងតំបន់តាមរយៈការទិញគ្រឿងទេសតាមអ៊ិនធឺរណែត RedMart ។ ក្រុមហ៊ុនក៏បានបង្កើតភាពជាដៃគូជាមួយក្រុមហ៊ុន Unilever ក្នុងគោលបំណង ទាញយកចំណែកទីផ្សារធំ ៗ នៃទីផ្សារលក់រាយតាមអ៊ិនធរណេតក្នុងតំបន់។
លើសពីនេះទៀតវាបានសហការជាមួយក្រុមហ៊ុនម៉ាកដើម្បីបង្កើតកម្មវិធីសមាជិកភាពផ្អែកលើការជាវ (LiveUp) សម្រាប់អតិថិជននៅសិង្ហបុរី។ សេវាកម្មនេះផ្តល់រង្វាន់និងការផ្សព្វផ្សាយពីម៉ាកល្បី ៗ រួមមាន Netflix, Uber, UberEATS, RedMart និង Taobao Collection ។
អ្នកលក់រាយនៅអាស៊ីអាគ្នេយ៍បាននិយាយថាភាពជាដៃគូជាមួយក្រុមហ៊ុន Alibaba នឹងអនុញ្ញាតឱ្យក្រុមហ៊ុន Lazada ធ្វើការវិនិយោគបន្ថែមទៀតនៅក្នុងទីផ្សារបច្ចេកវិទ្យាការទូទាត់និងភ័ស្តុភារដើម្បីគាំទ្រដល់អ្នកទិញទំនិញនិងអ្នកជំនួញដែលភាគច្រើនជាអាជីវកម្មខ្នាតតូច។
កាលពីឆ្នាំមុន TechCrunch បានរាយការណ៍ថាក្រុមហ៊ុន Amazon បានគ្រោងនឹងបើកដំណើរការសេវាកម្មពាណិជ្ជកម្មតាម អ៊ិន ធឺរណែតក្នុងស្រុកនៅក្នុងប្រទេសសិង្ហបុរីនៅត្រីមាសទី ១ នៃឆ្នាំ ២០១៧។ ប៉ុន្តែកាលពីដើមឆ្នាំនេះគេហទំព័រព័ត៌មានបានដកស្រង់ប្រភពព័ត៌មាននិងបាននិយាយថាការចូលដែលរំពឹងទុករបស់ក្រុមហ៊ុន Amazon ត្រូវបានពន្យារពេល។
- ក្រុមហ៊ុន Alibaba បាននិយាយថាខ្លួននឹងវិនិយោគទឹកប្រាក់ចំនួន ១ ពាន់លានដុល្លារទៅក្នុងក្រុមហ៊ុន Lazada ដើម្បីបង្កើនចំណែករបស់ខ្លួននៅក្នុងក្រុមហ៊ុនពាណិជ្ជកម្មអេឡិចត្រូនិចពី ៥១ ភាគរយដល់ ៨៣ ភាគរយ។
- ការធ្វើបែបនេះនឹងធ្វើឱ្យការវិនិយោគសរុបរបស់ក្រុមហ៊ុន Alibaba ចូលទៅក្នុងក្រុមហ៊ុន Lazada មានចំនួនជាង ២ ពាន់លានដុល្លារ។
- ក្រុមហ៊ុន Alibaba បាននិយាយថាខ្លួននឹងទិញភាគហ៊ុនរបស់ម្ចាស់ភាគហ៊ុនមួយចំនួនរបស់ក្រុមហ៊ុន Lazada ក្នុងតម្លៃ ៣,១៥ ពាន់លានដុល្លារអាមេរិក។
ក្រុមហ៊ុនអេឡិចត្រូនិចយក្សរបស់ចិន Alibaba បានចំណាយប្រាក់ចំនួន ១ ពាន់លានដុល្លារដើម្បីបង្កើនភាគហ៊ុនរបស់ខ្លួននៅក្នុងក្រុមហ៊ុនលក់រាយតាមអ៊ិនធឺរណែត Lazada នៅអាស៊ីអាគ្នេយ៍មុនពេលក្រុមហ៊ុន Amazon ចូលមកក្នុងតំបន់។
កាលពីថ្ងៃពុធ 2017 ក្រុមហ៊ុន Alibaba បាននិយាយថាខ្លួននឹងបង្កើនភាគហ៊ុនរបស់ខ្លួននៅក្នុងក្រុមហ៊ុនពី ៥១ ភាគរយទៅប្រហែល ៨៣ ភាគរយដែលនាំមកនូវការវិនិយោគសរុបរបស់ខ្លួនដល់ជាង ២ ពាន់លានដុល្លារ។
ការវិនិយោគនេះបានគូសបញ្ជាក់នូវទំនុកចិត្តនៅក្នុងទីផ្សារពាណិជ្ជកម្មតាមប្រព័ន្ធអ៊ីនធឺណេតដែលកំពុងកើនឡើងនៅអាស៊ីអាគ្នេយ៍នៅពេលអ្នកប្រើប្រាស់អ៊ីនធឺណេតជំនាន់ដំបូងរាប់លាននាក់ចាប់យកការទិញទំនិញតាមអ៊ិនធរណេត។
ការសិក្សាដែលបានដកស្រង់ជាទូទៅធ្វើឡើងក្នុងឆ្នាំ ២០១៦ ដោយ Google និងក្រុមហ៊ុនវិនិយោគរបស់រដ្ឋាភិបាលសិង្ហបុរីគឺ Temasek Holdings បានព្យាករណ៍ថាសេដ្ឋកិច្ចអ៊ីនធ័រណេតក្នុងតំបន់ត្រូវបានគេរំពឹងថានឹងកើនឡើងដល់ ២០០ ពាន់លានដុល្លារនៅឆ្នាំ ២០២៥ ដែលភាគច្រើនត្រូវបានជំរុញដោយកំណើនពាណិជ្ជកម្មតាមប្រព័ន្ធអេឡិចត្រូនិក។
ទីផ្សារពាណិជ្ជកម្មតាមប្រព័ន្ធអេឡិចត្រូនិចនៅក្នុងតំបន់នៅតែមិនទាន់ត្រូវបានអនុវត្តហើយយើងឃើញមានទិសដៅវិជ្ជមានកើនឡើងនៅពីមុខយើង។ យើងនឹងបន្តដាក់ធនធានរបស់យើងដើម្បីធ្វើការនៅអាស៊ីអាគ្នេយ៍តាមរយៈឡាដាដើម្បីចាប់យកឱកាសកំណើនទាំងនេះ លោក Daniel Zhang នាយកប្រតិបត្តិក្រុមហ៊ុន Alibaba Group បាននិយាយនៅក្នុងសេចក្តីថ្លែងការណ៍មួយដែលបានរៀបចំឡើង។
Lazada មិនបាននិយាយទេថាតើការវិនិយោគថ្មីពីអាលីបាបាគឺជាវិធានការណ៍មុនដើម្បីដោះស្រាយការចូលជាស្ថាពររបស់ក្រុមហ៊ុន Amazon ចូលទៅក្នុងទីផ្សារអាស៊ីអាគ្នេយ៍។ ផ្ទុយទៅវិញនៅក្នុងការឆ្លើយតបតាមអ៊ីមែលលោក Maximilian Bittner នាយកប្រតិបត្តិក្រុមហ៊ុន Lazada បានមានប្រសាសន៍ថា“ ការវិនិយោគនេះគឺជាការបញ្ជាក់ដំបូងនិងសំខាន់បំផុតនៃភាពជោគជ័យបន្តរបស់ Lazada និងភាពជឿជាក់របស់ Alibaba ចំពោះ Lazada ។ វាក៏ជាការប្តេជ្ញាចិត្តមួយនៅក្នុងតំបន់ផងដែរ។
លោក Bittner បានបន្ថែមថា“ ជាមួយនឹងទីផ្សារពាណិជ្ជកម្មតាមប្រព័ន្ធអេឡិចត្រូនិករបស់អាស៊ីអាគ្នេយ៍នៅតែមិនទាន់ត្រូវបានអនុវត្តនៅឡើយយើងឃើញមានទិសដៅវិជ្ជមានឆ្ពោះទៅមុខយើងហើយក្រុមហ៊ុន Alibaba នឹងបន្តដាក់ធនធានរបស់ខ្លួនទៅធ្វើការនៅអាស៊ីអាគ្នេយ៍តាមរយៈ Lazada " ដើម្បីចាប់យកឱកាសរីកចម្រើនទាំងនេះ ។
ក្រុមហ៊ុន Alibaba បាននិយាយថាខ្លួននឹងទិញភាគហ៊ុនរបស់ម្ចាស់ភាគហ៊ុនមួយចំនួនរបស់ក្រុមហ៊ុន Lazada ក្នុងតម្លៃ ៣,១៥ ពាន់លានដុល្លារអាមេរិក។ កាលពីឆ្នាំមុនក្រុមហ៊ុនបច្ចេកវិទ្យាយក្សមួយនេះបានទិញភាគហ៊ុនមួយផ្នែកពីក្រុមហ៊ុនអ៊ីនធឺណេត Rocket របស់អាល្លឺម៉ង់និងក្រុមហ៊ុនយក្ស Tesco របស់អង់គ្លេស។
កិច្ចព្រមព្រៀង Alibaba-Lazada ពង្រីកការបោះជំហានជាសកលរបស់អ្នកលេងអេឡិចត្រូនិចរបស់ ចិននៅក្នុងទីផ្សាររួមមានឥណ្ឌូណេស៊ី ម៉ាឡេស៊ី ហ្វីលីពីន សឹង្ហបូរី ថៃនិង វៀតណាម។ នៅក្នុងរបាយការណ៍នាពេលថ្មីៗនេះ Alibaba បាននិយាយថាក្នុងរយៈពេល ១២ ខែរហូតដល់ចុងខែមីនា Lazada មានអ្នកទិញសកម្មប្រមាណ ២៣ លាននាក់។
Lazada ក៏បានបណ្តាក់ទុនបន្ថែមទៀតនៅក្នុងតំបន់តាមរយៈការទិញគ្រឿងទេសតាមអ៊ិនធឺរណែត RedMart ។ ក្រុមហ៊ុនក៏បានបង្កើតភាពជាដៃគូជាមួយក្រុមហ៊ុន Unilever ក្នុងគោលបំណង ទាញយកចំណែកទីផ្សារធំ ៗ នៃទីផ្សារលក់រាយតាមអ៊ិនធរណេតក្នុងតំបន់។
លើសពីនេះទៀតវាបានសហការជាមួយក្រុមហ៊ុនម៉ាកដើម្បីបង្កើតកម្មវិធីសមាជិកភាពផ្អែកលើការជាវ (LiveUp) សម្រាប់អតិថិជននៅសិង្ហបុរី។ សេវាកម្មនេះផ្តល់រង្វាន់និងការផ្សព្វផ្សាយពីម៉ាកល្បី ៗ រួមមាន Netflix, Uber, UberEATS, RedMart និង Taobao Collection ។
អ្នកលក់រាយនៅអាស៊ីអាគ្នេយ៍បាននិយាយថាភាពជាដៃគូជាមួយក្រុមហ៊ុន Alibaba នឹងអនុញ្ញាតឱ្យក្រុមហ៊ុន Lazada ធ្វើការវិនិយោគបន្ថែមទៀតនៅក្នុងទីផ្សារបច្ចេកវិទ្យាការទូទាត់និងភ័ស្តុភារដើម្បីគាំទ្រដល់អ្នកទិញទំនិញនិងអ្នកជំនួញដែលភាគច្រើនជាអាជីវកម្មខ្នាតតូច។
កាលពីឆ្នាំមុន TechCrunch បានរាយការណ៍ថាក្រុមហ៊ុន Amazon បានគ្រោងនឹងបើកដំណើរការសេវាកម្មពាណិជ្ជកម្មតាម អ៊ិន ធឺរណែតក្នុងស្រុកនៅក្នុងប្រទេសសិង្ហបុរីនៅត្រីមាសទី ១ នៃឆ្នាំ ២០១៧។ ប៉ុន្តែកាលពីដើមឆ្នាំនេះគេហទំព័រព័ត៌មានបានដកស្រង់ប្រភពព័ត៌មាននិងបាននិយាយថាការចូលដែលរំពឹងទុករបស់ក្រុមហ៊ុន Amazon ត្រូវបានពន្យារពេល។