ចំណុចសំខាន់ :


  • Google  នឹងបង់ប្រាក់ឱ្យអ្នកបោះពុម្ពផ្សាយមួយចំនួនសម្រាប់ ”មាតិកាដែលមានគុណភាពខ្ពស់” លើសេវាកម្មថ្មីដែលរំពឹងថានឹងចាប់ផ្តើមនៅចុងឆ្នាំនេះ។
  • ការផ្លាស់ប្តូរនេះធ្វើឡើងបន្ទាប់ពីមានបទបញ្ជាពីនិយតករប្រឆាំងនឹងសេចក្តីទុកចិត្តនៅក្នុងប្រទេសបារាំងនិងអូស្រ្តាលីសម្រាប់ក្រុមហ៊ុន Google បង់ប្រាក់សម្រាប់មាតិកាព័ត៌មាន។
  • អ្នកបោះពុម្ពផ្សាយកំពុងព្យាយាមដោះស្រាយជាមួយនឹងការធ្លាក់ចុះនៃការចំណាយលើការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មដោយសារតែ វិបត្ដិនៃមេរោគ coronavirus  ។


Google Logo អេឡិចត្រូនិច



ឥឡូវនេះ ក្រុមហ៊ុន Google នឹងបង់ប្រាក់ឱ្យអ្នកផ្សាយព័ត៌មានដោយផ្ទាល់ដើម្បីផ្តល់អាជ្ញាប័ណ្ណមាតិការបស់ពួកគេក្នុងការផ្លាស់ប្តូរដំណោះស្រាយសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនអ៊ីនធឺណេតយក្ស។


ក្រុមហ៊ុនបាននិយាយកាលពីថ្ងៃព្រហស្បតិ៍ថាខ្លួននឹងណែនាំកម្មវិធីផ្តល់អាជ្ញាប័ណ្ណដែលបង់ថ្លៃឱ្យអ្នកបោះពុម្ពផ្សាយសម្រាប់មាតិកាដែលមានគុណភាពខ្ពស់ត្រូវបានប្រកាសនៅលើសេវាកម្មថ្មីដែលរំពឹងថានឹងចាប់ផ្តើមនៅចុងឆ្នាំនេះ។ សេវាកម្មនេះនឹងចាប់ផ្តើមនៅលើវេទិការព័ត៌មាននិងស្វែងយល់របស់ Google  ។

វានឹងរួមបញ្ចូលការបោះពុម្ពផ្សាយព័ត៌មានក្នុងស្រុកនិងជាតិដូចជា Der Spiegel របស់ប្រទេសអាល្លឺម៉ង់ InQueensland និង InDaily របស់អូស្រ្តាលីនិង Diarios Associados របស់ប្រទេសប្រេស៊ីល។ Google  បាននិយាយថានៅពេលមានវាក៏នឹងផ្តល់ការបង់ប្រាក់សម្រាប់ការចូលប្រើអត្ថបទដោយឥតគិតថ្លៃនៅលើគេហទំព័រព័ត៌មានដោយឥតគិតថ្លៃ។

″បច្ចុប្បន្នយើងកំពុងចូលរួមនៅក្នុងការពិភាក្សាគ្នាជាមួយដៃគូជាច្រើនទៀតនិងមានផែនការដើម្បីចុះហត្ថលេខាបន្ថែមទៀតនៅក្នុងរយៈពេលប៉ុន្មានខែខាងមុខនេះ” លោក Brad Bender អនុប្រធានដំណឹង Google ’នៃការគ្រប់គ្រងផលិតផលបានឱ្យដឹងថានៅក្នុងការ ប្រកាសកំណត់ហេតុបណ្ដាញ កាលពីថ្ងៃព្រហស្បតិ៍។


ការផ្លាស់ប្តូរនេះធ្វើឡើងបន្ទាប់ពីមានបទបញ្ជាពីនិយតករប្រឆាំងនឹងសេចក្តីទុកចិត្តនៅក្នុងប្រទេសបារាំងនិងអូស្រ្តាលីសម្រាប់ក្រុមហ៊ុន Google បង់ប្រាក់សម្រាប់មាតិកាព័ត៌មាន។ វាបង្ហាញពីការផ្លាស់ប្តូរទិសដៅពី Google ដែលបានរារាំងការទាមទារពីបណ្តាញព័ត៌មាននានាអស់រយៈពេលជាច្រើនឆ្នាំដើម្បីចំណាយសម្រាប់ការចែកចាយការងាររបស់ពួកគេ។


ក្រុមហ៊ុន Autorite de la Concurrence របស់ប្រទេសបារាំង បានសំរេចកាលពីខែមេសា ថាក្រុមហ៊ុន Google ត្រូវបង់ថ្លៃអោយក្រុមហ៊ុនបោះពុម្ភផ្សាយនិងភ្នាក់ងារព័ត៌មានពីការប្រើប្រាស់មាតិការបស់ពួកគេឡើងវិញ។ ទន្ទឹមនឹងនេះដែរគណៈកម្មការប្រកួតប្រជែងនិងអ្នកប្រើប្រាស់របស់អូស្រ្តាលីត្រូវបានបំពេញការងារដោយទីក្រុងកង់បេរ៉ាក្នុងការបង្កើត លេខកូដចាំបាច់ ដែលមើលឃើញវេទិកាឌីជីថលចែករំលែកប្រាក់ចំណូលដែលបានមកពីព័ត៌ មាន។


សម្ពាធបទបញ្ញត្តិបែបនេះបានកើនឡើងខ្ពស់ក្នុងកំឡុងពេលដែលអ្នកបោះពុម្ពផ្សាយកំពុងដោះស្រាយជាមួយនឹងការធ្លាក់ចុះនៃការចំណាយលើការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មដោយសារតែវិបត្ដិនៃមេ រោគ coronavirus  


វាក៏បង្កើតជាផ្នែកមួយនៃការប្រយុទ្ធកាន់តែធំរវាងក្រុមហ៊ុនបច្ចេកវិទ្យានិងក្រុមហ៊ុនប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយអំពីការរក្សាសិទ្ធិ។


កាលពីឆ្នាំមុនសហគមន៍អ៊ឺរ៉ុបបានអនុម័ត កំណែទម្រង់ច្បាប់រក្សាសិទ្ធិរបស់ខ្លួន ដែលនឹងផ្តល់ឱ្យអង្គភាពសារព័ត៌មាននូវការការពារបន្ថែមទៀតដើម្បីធានាថាពួកគេទទួលបានប្រាក់ខែសមរម្យសម្រាប់ការចែកចាយរឿងរបស់ពួកគេតាមអ៊ិនធរណេត។


ការផ្លាស់ប្តូរច្បាប់នេះបានដាក់សម្ពាធយ៉ាងខ្លាំងទៅលើសេវាកម្មប្រមូលព័ត៌មានដូចជាហ្គូហ្គោលព័ត៌មានព្រោះពួកគេត្រូវបង់ថ្លៃឱ្យអ្នកបោះពុម្ពផ្សាយសម្រាប់ចំណងជើងនិងអត្ថបទខ្លីៗ។ ក្រុមបច្ចេកវិទ្យាបានបញ្ចុះបញ្ចូលយ៉ាងខ្លាំងប្រឆាំងនឹងកំណែទម្រង់នេះ។

លោក Bender មានប្រសាសន៍ថា“ ក្រៅពីក្រុមហ៊ុនរដ្ឋាភិបាលរដ្ឋាភិបាលនិងអង្គការសង្គមស៊ីវិលយើងប្តេជ្ញាដើរតួនាទីរបស់យើងដើម្បីគាំទ្រដល់អាជីវកម្មសារព័ត៌មាន” ។ ការអនុវត្តនៅថ្ងៃនេះបង្ហាញយ៉ាងច្បាស់ហើយយើងទន្ទឹងរងចាំអ្វីដែលយើងអាចសំរេចបានរួមគ្នា។