ចំណុចសំខាន់ :

  • ក្រុមហ៊ុនរថយន្តអគ្គិសនីចិន Xpeng Motors បានរៃអង្គាសថវិកាចំនួន ៥០០ លានដុល្លារ។
  • ថវិកានេះបានមកពីក្រុមវិនិយោគិនរួមទាំងក្រុមហ៊ុន Aspex, Coatue, Hillhouse Capital និង Sequoia Capital ប្រទេសចិន។
  • វិស័យយានយន្តអគ្គិសនីរបស់ប្រទេសចិនត្រូវបានរងគ្រោះយ៉ាងខ្លាំងដោយសារជំងឺរាតត្បាត coronavirus  ។

រថយន្តអគ្គិសនីចុងក្រោយរបស់ក្រុមហ៊ុន Xpeng Motors ត្រូវបានគេហៅថា P7 



ក្រុមហ៊ុនរថយន្តអគ្គិសនីចិន Xpeng Motors បានប្រមូលថវិកាថ្មីខណៈការប្រកួតប្រជែងកំពុងបន្តកម្តៅនៅក្នុងទីផ្សារយានយន្តថាមពលថ្មីរបស់ប្រទេសចិន។



ថវិកាចំនួន ៥០០ លានដុល្លារនេះបានមកពីក្រុមវិនិយោគិនរួមមានក្រុមហ៊ុនAspex, Coatue, Hillhouse Capital  និង Sequoia Capital ចិន។ វាធ្វើតាមការ បញ្ចូលសាច់ប្រាក់ចំនួន ៤០០ លានដុល្លារកាលពីខែវិច្ឆិកា ពីវិនិយោគិនដែលរួមមានក្រុមហ៊ុនផលិតស្មាតហ្វូនចិន Xiaomi ផងដែរ។ 



វិស័យយានយន្តអគ្គិសនីរបស់ប្រទេសចិនត្រូវបានរងគ្រោះយ៉ាងខ្លាំងដោយសារជំងឺរាតត្បាតប្រភេទនេះ។ យោងតាមទិន្នន័យពីសមាគមអ្នកផលិតរថយន្តចិនបានឱ្យដឹងថាការលក់រថយន្តថាម ពលថ្មីបានធ្លាក់ចុះ ៣៣,១% ក្នុងសន្ទស្សន៍ប្រចាំឆ្នាំក្នុងខែមិថុនា ទោះយ៉ាងណាការលក់បានកើនឡើងពីមួយខែទៅមួយខែដោយសារ សេដ្ឋកិច្ចចិនបង្ហាញពី  សញ្ញានៃការស្ទុះងើបឡើងវិញ។ 


កាលពីដើមឆ្នាំនេះរដ្ឋាភិបាលចិនបានបង្ហាញនូវគោលនយោបាយដែលខ្លួនសង្ឃឹមថានឹងជំរុញទីផ្សាររថយន្តអគ្គិសនី។ វាបាននិយាយ ថាការឧបត្ថម្ភធនរថយន្តថាមពលថ្មីនិងគោលនយោបាយកាត់បន្ថយពន្ធដែលត្រូវបានកំណត់ឱ្យផុតកំណត់នៅឆ្នាំនេះ ត្រូវបានពន្យារដល់ឆ្នាំ ២០២២ ។ ហើយការគិតថ្លៃហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធនៅទូទាំងប្រទេសទទួលបានការចាក់បញ្ចូលចំនួន ២,៧ ពាន់លានយន់ (៣៨៥,៧ លានដុល្លារ) ។ 

គោលនយោបាយអនុគ្រោះរបស់ប្រទេសចិនចំពោះទីផ្សាររថយន្តអគ្គិសនីបានជួយបង្កើតម៉ាកក្នុងស្រុកជាច្រើននិងជំរុញឱ្យមានការប្រកួតប្រជែងខ្លាំង។ 

ខែនេះចាប់ផ្តើមចែកចាយ Xpeng Motors បានរថយន្ត P7 ថ្មីរបស់ខ្លួន - ដែលត្រូវបានគេមើលឃើញថាជាគូប្រកួតប្រជែងរបស់ក្រុមហ៊ុន Tesla គំរូទៅ 3 ក្នុងខែមករាដែលជាក្រុមហ៊ុន Tesla បានចាប់ផ្តើមរមៀលចេញរថយន្តម៉ូដែល3  បានធ្វើការនៅរោងចក្រក្រុង ស៊ាងហៃរបស់ខ្លួន  ដល់អតិថិជននៅប្រទេសចិន។ 

ក្រុមហ៊ុនផលិតរថយន្តអគ្គិសនីរបស់ប្រទេសចិនថ្មីៗនេះបានជំរុញ ឱ្យរៃអង្គាសប្រាក់។ កាលពីដើមខែនេះបានដាក់ពាក្យស្នើសុំលក់ ភាគហ៊ុនជាសាធារណៈលើកដំបូងនៅសហរដ្ឋអាមេរិកប៉ុន្តែមិនទាន់បានកំណត់ថ្លៃភាគហ៊ុនរបស់ខ្លួននៅឡើយទេ។ ហើយ NIO ដែលបានចុះបញ្ជីនៅសហរដ្ឋអាមេរិកបាននិយាយថាខ្លួនបានទទួលខ្សែឥណទានមានតម្លៃ ១០,៤ ពាន់លានយ័នក្នុងខែនេះ។



ប៉ុន្តែជំងឺរាតត្បាតនេះក៏បានធ្វើឱ្យក្រុមហ៊ុនយានយន្តអគ្គិសនីនៅចិនមួយចំនួនឈឺចាប់ផងដែរ។ ការចាប់ផ្តើមរបស់ Byton បាននិយាយកាលពីដើមខែនេះថាខ្លួនកំពុងផ្អាកប្រតិបត្តិការអាជីវកម្មរយៈពេល ៦ ខែនិងបុគ្គលិក ។