ចំណុចសំខាន់ :

  • ក្រុមហ៊ុនយក្សអេឡិចត្រូនិកធំជាងគេពីររបស់ចិនគឺ Alibaba និង JD.com បានលក់ទឹកប្រាក់ចំនួន ១៣៦.៥១ ពាន់លានដុល្លារតាមរយៈការលក់របស់ពួកគេក្នុងកំឡុងពេលព្រឹត្តិការណ៍ទិញទំនិញធំបំផុតមួយរបស់ប្រទេស។
  • ត្រូវបានគេស្គាល់ថាជា ៦១៨ ព្រោះវាធ្លាក់នៅថ្ងៃទី ១៨ ខែមិថុនាមហោស្រពកំពុងត្រូវបានឃ្លាំមើលយ៉ាងដិតដល់ចំពោះសញ្ញាអំពីសុខភាពរបស់អ្នកប្រើប្រាស់នៅក្នុងប្រទេសចិន។
  • លេខកំណត់ត្រានៅលើលេខ ៦១៨ អាចចង្អុលបង្ហាញពីការងើបឡើងវិញជាមួយអតិថិជនចិន។


មនុស្សដើរដោយការផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម JD.com នៃពិធីបុណ្យទិញទំនិញ ៦១៨ នៅផ្សារ Wangfujing នៅថ្ងៃទី ១៤ ខែមិថុនាឆ្នាំ ២០២០ នៅទីក្រុងប៉េកាំងប្រទេសចិន



ក្រុមហ៊ុន យក្សអេឡិចត្រូនិកធំជាងគេពីររបស់ចិនគឺ  Alibaba  និង  JD.com  បានលក់ទឹកប្រាក់ចំនួន ១៣៦.៥១ ពាន់លានដុល្លារតាមរយៈការលក់របស់ពួកគេក្នុងកំឡុងពេលព្រឹត្តិការណ៍ទិញទំនិញធំបំផុតមួយរបស់ប្រទេស។



ត្រូវបានគេស្គាល់ថាជាលេខ ៦១៨ ពីព្រោះវាត្រូវនឹងថ្ងៃទី ១៨ ខែមិថុនាមហោស្រពនេះត្រូវបានឃ្លាំមើលយ៉ាងដិតដល់ចំពោះសញ្ញាសុខភាពរបស់អតិថិជននៅក្នុងប្រទេសដែលមានសេដ្ឋកិច្ចលំដាប់ទី ២ នៅលើពិភពលោកមួយនេះព្រោះវាមើលទៅជាសះស្បើយពីជំងឺរាតត្បាត។ 

JD.com បាននិយាយថាទំហំប្រតិបត្តិការសរុបមានចំនួន ២៦៩,២ ពាន់លានយន់ (៣៧,៩៩ ពាន់លានដុល្លារ) ។ តួលេខនេះគឺជាតម្លៃសរុបនៃការបញ្ជាទិញទាំងអស់សម្រាប់ផលិតផលនិងសេវាកម្មដែលដាក់នៅលើអ៊ីនធឺរណែតរបស់ក្រុមហ៊ុនដោយមិនគិតពីថាតើទំនិញត្រូវបានលក់ចែកចាយឬត្រឡប់មកវិញ។ ចំនួននេះគឺច្រើនជាងចំនួនទឹកប្រាក់ប្រតិបត្តិការ ២០១,៥ ពាន់លានយ័នកាលពីឆ្នាំមុន។ 

ទន្ទឹមនឹងនេះដែរ Alibaba បាននិយាយថាតម្លៃទំនិញសរុបឬ GMV មានចំនួន ៦៩៨,២ ពាន់លានយន់ (៩៨,៥២ ពាន់លានដុល្លារ) ។ GMV គឺជាតួលេខដែលបង្ហាញពីការលក់នៅទូទាំងវេទិកាទិញទំនិញរបស់ក្រុមហ៊ុនអេឡិចត្រូនិចយក្ស។ 

នៅប្រទេសចិនមានព្រឹត្តិការណ៍ទិញទំនិញធំ ៗ ចំនួនពីរ ទីមួយ លេខ ៦១៨ ត្រូវបានចាប់ផ្ដើមដោយ JD.com ។ លើកទី ២ ទិវា ឯកត្តជននៅថ្ងៃទី ១១ ខែវិច្ឆិកាត្រូវបានបង្កើតឡើងដោយ Alibaba  ។ តែបច្ចុប្បន្ននេះក្រុមហ៊ុនពាណិជ្ជកម្មតាមប្រព័ន្ធអេឡិចត្រូនិចទាំងពីរបានចូលរួមនៅក្នុងការផ្សព្វផ្សាយនេះចំពេលមានការប្រកួតប្រជែងកើនឡើងនៅក្នុងកន្លែងលក់ទំនិញតាម អ៊ិនធឺរណែតរបស់ប្រទេស។ 



ក្រុមហ៊ុន Alibaba បានជាប់ចំណាត់ថ្នាក់ជាក្រុមហ៊ុន GMV ចំនួន ២៦៨,៤ ពាន់លានយ័ននៅថ្ងៃឯកត្តជនកាលពីឆ្នាំមុន។ GMV 618 របស់វាគឺច្រើនជាងពីរដងនៃតួលេខនោះ។ 


លេខកំណត់ត្រានៅលើលេខ ៦១៨ អាចចង្អុលបង្ហាញពីការងើបឡើងវិញជាមួយអតិថិជនចិន។ ការលក់រាយបានធ្លាក់ចុះ ២,៨% ក្នុងខែឧសភា ធៀបនឹងឆ្នាំមុន  ប៉ុន្តែការលក់ទំនិញតាមរាងកាយតាមអ៊ិនធរណេត បានកើនឡើង ១៥,៦% ។ JD.com និង Alibaba បានទទួលអត្ថប្រយោជន៍ពីការបង្កើនល្បឿននៃការប្តូរទៅរកការទិញទំនិញតាមអ៊ិនធរណេតនៅក្នុងប្រទេសចិន។ 


ភាគហ៊ុនដែលបានចុះបញ្ជីនៅអាមេរិក JD.com មានការកើនឡើង ៧២,៥% ក្នុងឆ្នាំនេះខណៈពេលដែលក្រុមហ៊ុន Alibaba បានកើនឡើង ៥,៤% ។ 



ក្រុមហ៊ុនទាំងពីរក៏បានអនុវត្តការចុះបញ្ជីបន្ទាប់បន្សំនៅហុងកុងផងដែរ។ ក្រុមហ៊ុន Alibaba បានចុះបញ្ជីភាគហ៊ុននៅក្នុងទីក្រុង ហុងកុងក្នុងខែវិច្ឆិកា ខណៈពេលដែលភាគហ៊ុនរបស់ JD.com បានចាប់ផ្តើមជួញដូរកាលពីថ្ងៃព្រហស្បតិ៍ ។