ក្រុមហ៊ុន IBM នឹងលែងលក់សូហ្វវែរសម្គាល់មុខជាក់លាក់ទៀតហើយ




ក្រុមហ៊ុន IBM Software យក្សបានប្រកាសថាខ្លួននឹងដកផលិតផលសំគាល់មុខពីទីផ្សារហើយបានអំពាវនាវឱ្យមានកិច្ចពិភាក្សាថ្នាក់ជាតិមួយស្តីពីការប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យាដោយទីភ្នាក់ងារអនុវត្តច្បាប់របស់សហរដ្ឋអាមេរិក។

ការផ្លាស់ប្តូរនេះបានកើតឡើងនៅពេលដែលការតវ៉ាជាសកលប្រឆាំងនឹងការរើសអើងជាតិសាសន៍និងភាពឃោរឃៅរបស់ប៉ូលីសឈានចូលដល់សប្តាហ៍ទី ៣ របស់ពួកគេគឺជាការផ្លាស់ប្តូរគួរឱ្យកត់សម្គាល់មួយនៅក្នុងវិធីសាស្រ្តរបស់ក្រុមហ៊ុនក្នុងការប្រឈមមុខនឹងការទទួលស្គាល់។ កាលពីខែវិច្ឆិកាឆ្នាំ ២០១៩ ក្រុមហ៊ុន IBM បាននិយាយថា “ បំរាមលើបច្ចេកវិទ្យាមិនមែនជាចម្លើយចំពោះការព្រួយបារម្ភជុំវិញករណីប្រើប្រាស់ជាក់លាក់នោះទេ” ។


គុណវិបត្តិក្នុងបច្ចេកវិទ្យាសម្គាល់មុខត្រូវបានគេកត់ត្រាយ៉ាងល្អ។ ការ សិក្សាឆ្នាំ 2018 ដោយអ្នកស្រាវជ្រាវនៅវិទ្យាស្ថានបច្ចេកវិទ្យា Massachusetts និង Microsoft បានរកឃើញថាស្ត្រីស្បែកខ្មៅដែលត្រូវបានកំណត់ខុសដោយប្រព័ន្ធដូច 35 ភាគរយនៃពេលវេលា។
លោក Alison Powell អ្នកជំនាញខាងទិន្នន័យនៅវិទ្យាស្ថាន Ada Lovelace ចក្រភពអង់គ្លេសមានប្រសាសន៍ថា“ ប្រព័ន្ធសម្គាល់មុខមានភាពលំអៀងផ្ទៃក្នុងពីព្រោះពួកគេត្រូវបានបណ្តុះបណ្តាលជាចម្បងលើបណ្ណាល័យនៃមុខស។ ពួកគេមិនស្គាល់មុខខ្មៅនិងពណ៌ត្នោតទេ។


ប៉ុន្តែដំណោះស្រាយមិនមែនដើម្បីបណ្តុះបណ្តាលប្រព័ន្ធលើសំណុំទិន្នន័យចម្រុះទេ។ វាបង្កើនការឃ្លាំមើលលើមនុស្សស្បែកខ្មៅនិងពណ៌ត្នោត។

សេចក្តីសំរេចចិត្តរបស់ក្រុមហ៊ុន IBM ដែលបានដាក់ក្នុងលិខិតពីនាយកប្រតិបត្តិអាវ៉ារិនគ្រីស្សាណាដល់សមាជិកសមាជិកាសភាសហរដ្ឋអាមេរិកត្រូវបាន សារព័ត៌មានមួយចំនួនរាយការណ៍ថា ជាការបញ្ចប់នូវមុខជំនួញដែលមានការទទួលស្គាល់មុខមាត់របស់ខ្លួនប៉ុន្តែនេះប្រហែលជាមិនមែនដូច្នោះទេ។


Yoav Goldberg នៅវិទ្យាស្ថាន Allen សម្រាប់ AI អ៊ីស្រាអែលបានចង្អុលបង្ហាញថាលិខិតនោះនិយាយថាក្រុមហ៊ុន IBM លែងផ្តល់ជូននូវកម្មវិធី“ គោលបំណងទូទៅ” ដើម្បីធ្វើការវិភាគលើមុខមាត់ដែលអាចទុកឱ្យវាមានបន្ទប់រអាក់រអួលដើម្បីលក់ប្រព័ន្ធដែលសមស្របជាងនេះ។ ក្រុមហ៊ុន IBM បានបដិសេធមិនធ្វើអត្ថាធិប្បាយចំពោះអត្ថបទនេះទេដោយនិយាយថាលិខិតរបស់ Krishna ឈរដោយខ្លួនឯង។


ទោះយ៉ាងណាអ្វីដែលជាក់លាក់ក៏ដោយសេចក្តីប្រកាសដែលមានលក្ខណៈខ្ពស់អាចជះឥទ្ធិពលកាន់តែធំទៅលើការប្រើប្រាស់ការទទួលស្គាល់មុខ។ នេះបើតាមសម្តីរបស់ Frederike Kaltheuner អ្នកជំនាញគោលនយោបាយបច្ចេកវិទ្យានៅមូលនិធិ Mozilla ។


កាលពីដើមឆ្នាំនេះសេចក្តីព្រាងឯកសារគោលនយោបាយមួយបានលើកឡើងថាសហគមន៍អ៊ឺរ៉ុបកំពុង ពិចារណាលើការហាមឃាត់បច្ចេកវិទ្យារយៈពេល ៥ ឆ្នាំ ទោះបីជាសេចក្តីប្រកាស ចុងក្រោយបាន លុបចោលសំណើនេះក៏ដោយ។ លោក Kaltheuner មានប្រសាសន៍ថា“ ប្រសិនបើក្រុមហ៊ុនដូចជាក្រុមហ៊ុន IBM មានអារម្មណ៍ថាការទទួលស្គាល់មុខមាត់គឺមានបញ្ហាពេកសម្រាប់ពួកគេនោះវាគួរតែធ្វើឱ្យគំនិតផ្អាកការធ្វើនយោបាយរបៀបវារៈនៅអឺរ៉ុប” ។


ទីក្រុងមួយចំនួនរបស់សហរដ្ឋអាមេរិករួមមានសាន់ហ្វ្រាន់ស៊ីស្កូស៊ីថលថលនិងអូកលែនបាន ហាមឃាត់ការប្រើការទទួលស្គាល់មុខ ដោយប៉ូលីសរួចហើយហើយវិក័យប័ត្រកំណែទម្រង់ប៉ូលីសដែលត្រូវបានណែនាំដោយគណបក្សប្រជាធិបតេយ្យអាមេរិកនៅសប្តាហ៍នេះនឹង ហាមឃាត់ការប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យាលើរូបភាពដែលថតដោយកាមេរ៉ាពាក់រាងកាយ។

ប្រតិកម្មនឹងដាក់សម្ពាធទៅលើក្រុមហ៊ុនដូចជា ក្រុមហ៊ុន Amazon ដែល ផ្គត់ផ្គង់កម្លាំងប៉ូលីស នៅអាមេរិកជាមួយនឹងសេវាកម្មទទួលស្គាល់មុខមាត់ដើម្បីពិចារណាឡើងវិញនូវវិធីសាស្រ្តរបស់ពួកគេ។ នៅឆ្នាំ ២០១៨ សហភាពសេរីស៊ីវិលស៊ីវិលអាមេរិកបានបង្ហាញ ថាសូហ្វវែរ Amazon បាន  កំណត់អត្តសញ្ញាណ មុខសញ្ញា មិនត្រឹមត្រូវ ចំនួន ២៨ នៅក្នុងការលាក់ខ្លួនរបស់ប៉ូលីសថាជាសមាជិកនៃសភាដោយការប្រកួតមិនពិតគឺជាមនុស្សដែលមានពណ៌ខុសគ្នា។



Nikita Aggarwal នៅវិទ្យាស្ថាន Oxford Internet Institute ចក្រភពអង់គ្លេសមានប្រសាសន៍ថា“ ការទទួលស្គាល់មុខមាត់បានទទួលឥទ្ធិពលយ៉ាងខ្លាំងនៅក្នុងឆ្នាំចុងក្រោយពីទស្សនៈសេរីនិយមរំលោភលើសិទ្ធិឯកជននិងហានិភ័យខ្ពស់នៃការរើសអើងជាតិសាសន៍និងភេទ” ។ នោះអាចមានន័យថាប្រព័ន្ធទាំងនេះមិនអាចធ្វើទៅបានសម្រាប់ពាណិជ្ជកម្មទៀតទេ។


        ប្រភព     :     newscientist