ចំណុចសំខាន់ :
ថៅកែ ហ្វេសប៊ុករបស់ អង់គ្លេសគឺលោក Steve Hatch បាននិយាយកាលពីថ្ងៃអង្គារថា ”នៅពេលដែលមានការស្អប់ខ្ពើមនៅលើពិភពលោកវានឹងមានការស្អប់ខ្ពើមនៅលើហ្វេសប៊ុកផងដែរ” ខណៈដែលក្រុមហ៊ុននានាបន្តធ្វើពហិការមិនចូលរួមវេទិកានេះដោយសារតែការព្រួយបារម្ភអំពីការស្អប់ខ្ពើម។
លោក Hatch ដែលជាអនុប្រធានហ្វេសប៊ុករបស់អឺរ៉ុបខាងជើងនិងជានាយកចក្រភពអង់គ្លេសនិងអៀរឡង់បាននិយាយថាក្រុមហ៊ុនកំពុងធ្វើអ្វីៗដែលអាចធ្វើបានដើម្បីដោះស្រាយសម្តីស្អប់ខ្ពើមនៅលើវេទិការបស់ខ្លួន។
លោកបានប្រាប់កម្មវិធីវិទ្យុថ្ងៃនេះថា“ យើងបានធ្វើការនៅក្នុងតំបន់នេះអស់រយៈពេលជាច្រើនឆ្នាំហើយហើយយើងកំពុងវិនិយោគរាប់លានក្រុមនិងប្រព័ន្ធដើម្បីកែលម្អ” ។
“ ប្រសិនបើយើងក្រឡេកមើលជាពិសេសផ្នែកនៃការស្អប់ខ្ពើម…ប្រព័ន្ធរបស់យើងឥឡូវនេះរកឃើញហើយលុបចោល ៩០% ដោយស្វ័យប្រវត្តិ។ ឥឡូវវាមិនល្អឥតខ្ចោះទេប៉ុន្តែយើងដឹងថាវាកើនឡើងពី ២៣% កាលពីប៉ុន្មានឆ្នាំមុន។
បុគ្គលិកសេតវិមានលោក Ben Rhodes បាននិយាយនៅលើបណ្តាញសង្គមធ្វីតធឺកាលពីដើមខែមិថុនាថា“ ហ្វេសប៊ុករកប្រាក់ចំណេញដោយប្រើវិធីដោះស្រាយដែលផ្តោតលើការស្អប់ខ្ពើម។ វាកាន់តែអាក្រក់សម្រាប់យើងវាកាន់តែប្រសើរសម្រាប់ពួកគេ។ គំរូអាជីវកម្មរបស់ពួកគេគឺការបំផ្លាញនូវភាពស្អិតរមួតក្នុងសង្គម។
លោក Hatch បាននិយាយថាគាត់មិនអាចមិនចុះសម្រុងនឹងគ្នាទៀតទេមុននឹងបន្តបន្ថែមថា“ គ្មានខ្លឹមសារដែលត្រូវមាននៅក្នុងមាតិកាដែលគួរអោយស្អប់នោះទេ” ។
CNBC
- អនុប្រធានហ្វេសប៊ុករបស់អឺរ៉ុបខាងជើង Steve Hatch បានប្រាប់ BBC ថានឹងមានការស្អប់ខ្ពើមនៅលើហ្វេសប៊ុកប្រសិនបើមានការស្អប់ខ្ពើមនៅលើពិភពលោក។
- ការអត្ថាធិប្បាយរបស់នាយកប្រតិបត្តិហ្វេសប៊ុកកើតឡើងនៅពេលដែលក្រុមហ៊ុននានាបន្តធ្វើពហិការហ្វេសប៊ុកដោយទាញយកការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មពីវេទិកាប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គមដែលជាផ្នែកមួយនៃយុទ្ធនាការបញ្ឈប់ការស្អប់ដើម្បីរកប្រាក់ចំណេញ។
- Patagonia, Ford, Adidas, HP, Coca-Cola, Unilever និង Starbucks គ្រាន់តែជាក្រុមហ៊ុនមួយចំនួនដែលបានបញ្ឈប់ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មនៅលើហ្វេសប៊ុក។
ថៅកែ ហ្វេសប៊ុករបស់ អង់គ្លេសគឺលោក Steve Hatch បាននិយាយកាលពីថ្ងៃអង្គារថា ”នៅពេលដែលមានការស្អប់ខ្ពើមនៅលើពិភពលោកវានឹងមានការស្អប់ខ្ពើមនៅលើហ្វេសប៊ុកផងដែរ” ខណៈដែលក្រុមហ៊ុននានាបន្តធ្វើពហិការមិនចូលរួមវេទិកានេះដោយសារតែការព្រួយបារម្ភអំពីការស្អប់ខ្ពើម។
Patagonia, Ford , Adidas , HP , Coca-Cola , Unilever និង Starbucks គ្រាន់តែជាក្រុមហ៊ុនមួយចំនួនដែលបានចូលរួមយុទ្ធនាការបញ្ឈប់ការស្អប់ដើម្បីរកប្រាក់ចំណេញនិងទាញការ ផ្សព្វផ្សាយ របស់ពួកគេ ចេញពីហ្វេសប៊ុក។ យុទ្ធនាការនេះអះអាងថាហ្វេសប៊ុកមិនបានធ្វើគ្រប់គ្រាន់ទេដើម្បីលុបមាតិកាដែលបែកបាក់ប្រកាន់ជាតិសាសន៍និងស្អប់ខ្ពើម។
លោក Hatch ដែលជាអនុប្រធានហ្វេសប៊ុករបស់អឺរ៉ុបខាងជើងនិងជានាយកចក្រភពអង់គ្លេសនិងអៀរឡង់បាននិយាយថាក្រុមហ៊ុនកំពុងធ្វើអ្វីៗដែលអាចធ្វើបានដើម្បីដោះស្រាយសម្តីស្អប់ខ្ពើមនៅលើវេទិការបស់ខ្លួន។
លោកបានប្រាប់កម្មវិធីវិទ្យុថ្ងៃនេះថា“ យើងបានធ្វើការនៅក្នុងតំបន់នេះអស់រយៈពេលជាច្រើនឆ្នាំហើយហើយយើងកំពុងវិនិយោគរាប់លានក្រុមនិងប្រព័ន្ធដើម្បីកែលម្អ” ។
“ ប្រសិនបើយើងក្រឡេកមើលជាពិសេសផ្នែកនៃការស្អប់ខ្ពើម…ប្រព័ន្ធរបស់យើងឥឡូវនេះរកឃើញហើយលុបចោល ៩០% ដោយស្វ័យប្រវត្តិ។ ឥឡូវវាមិនល្អឥតខ្ចោះទេប៉ុន្តែយើងដឹងថាវាកើនឡើងពី ២៣% កាលពីប៉ុន្មានឆ្នាំមុន។
ទោះយ៉ាងណានៅថ្ងៃទី ៤ ខែមិថុនាការបង្ហោះសារលេខមួយនៅលើហ្វេសប៊ុកត្រូវបានគេរាយការណ៍ថាមានវីដេអូមួយបានអះអាងថាលោកចចផ្លេឌីដែលជាបុរសស្បែកខ្មៅដែលត្រូវបានសម្លាប់ដោយប៉ូលីសគឺជា“ មនុស្សដ៏គួរឱ្យស្អប់ខ្ពើម” ហើយ“ ភាពសាហាវឃោរឃៅរបស់ប៉ូលីសដែលជម្រុញជាតិសាសន៍គឺជាទេវកថា” ។ វីដេអូនេះទទួលបានការមើល ២៤ លានដងក្នុងរយៈពេល ១៩ ម៉ោង។
បុគ្គលិកសេតវិមានលោក Ben Rhodes បាននិយាយនៅលើបណ្តាញសង្គមធ្វីតធឺកាលពីដើមខែមិថុនាថា“ ហ្វេសប៊ុករកប្រាក់ចំណេញដោយប្រើវិធីដោះស្រាយដែលផ្តោតលើការស្អប់ខ្ពើម។ វាកាន់តែអាក្រក់សម្រាប់យើងវាកាន់តែប្រសើរសម្រាប់ពួកគេ។ គំរូអាជីវកម្មរបស់ពួកគេគឺការបំផ្លាញនូវភាពស្អិតរមួតក្នុងសង្គម។
លោក Hatch បាននិយាយថាគាត់មិនអាចមិនចុះសម្រុងនឹងគ្នាទៀតទេមុននឹងបន្តបន្ថែមថា“ គ្មានខ្លឹមសារដែលត្រូវមាននៅក្នុងមាតិកាដែលគួរអោយស្អប់នោះទេ” ។
លោក Hatch មានប្រសាសន៍ថា“ មានមនុស្សចំនួន ៣ ពាន់លាននាក់នៅជុំវិញពិភពលោកដែលប្រើប្រាស់វេទិការបស់យើង…សារនិងប្រកាសរាប់ពាន់លានត្រូវបានផ្លាស់ប្តូរ” ។ “ ឥឡូវពិតណាស់មានជនជាតិភាគតិចមួយចំនួនតូចដែលស្អប់ហើយនោះក៏ព្រោះ តែយើងខំប្រឹងអស់ពីសមត្ថភាពរបស់យើងហើយវាតែងតែមានអ្វីដែលយើងអាចធ្វើបានហើយយើងនឹងធ្វើប៉ុន្តែនៅពេលមានការស្អប់នៅក្នុងពិភពលោកវាក៏នឹងមានដែរ។ ស្អប់នៅលើហ្វេសប៊ុក។
ទោះបីជាមានការទទួលស្គាល់ក៏លោកហាតបន្ថែមថា“ គ្មានការអត់ឱននៅលើវេទិការបស់យើងសម្រាប់ការនិយាយស្តីស្អប់” ។
កាលពីដើមខែនេះលោកស្រី Joanna Hoffman អតីតស្ត្រីដៃស្តាំរបស់ Steve Jobs បាន រិះគន់ថ្នាក់ដឹកនាំនៅហ្វេសប៊ុក ថាមិនទទួលខុសត្រូវចំពោះផលប៉ះពាល់អាក្រក់មួយចំនួនដែលវេទិកាប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គមមានលើសង្គម។
ខណៈពេលដែលលោកស្រី Hoffman បាននិយាយថាគាត់មានការគោរពយ៉ាងខ្លាំងចំពោះអ្វីដែល Facebook ទទួលបាននោះលោកស្រីបានលើកឡើងថាទិដ្ឋភាពជាក់លាក់នៃបណ្តាញសង្គមយក្សនេះគឺកំពុងបំផ្លាញលទ្ធិប្រជាធិបតេយ្យបំផ្លាញបំផ្លាញទំនាក់ទំនងមនុស្សនិងការប្រើគ្រឿងញៀនដែលហៅថាកំហឹង។
លោក Paul Barrett នាយករងនៃមជ្ឈមណ្ឌលពាណិជ្ជកម្មនិងសិទ្ធិមនុស្សនៃសាកលវិទ្យាល័យញូវយ៉កបានប្រាប់មជ្ឈមណ្ឌលព័ត៌មាន របស់ទូរទស្សន៍ CNBC កាលពីថ្ងៃអង្គារថាបញ្ហាការនិ យាយស្អប់របស់ហ្វេសប៊ុកគឺជាលទ្ធផលនៃទំហំរបស់វា។ គាត់បាននិយាយថាទោះបីហ្វេសប៊ុកមានប្រព័ន្ធស៊ើបការណ៍សំងាត់ល្អបំផុតក៏ដោយក៏ក្រុមហ៊ុននៅតែមិនចាប់យកអ្វីទាំងអស់ ។
លោកបានមានប្រសាសន៍ថា“ ខ្ញុំគិតថាយើងស្ថិតនៅក្នុងពត៌មានមិនពិតរយៈពេលវែងការនិយាយស្អប់និងរឿងអាក្រក់ដទៃទៀតតាមអ៊ិនធរណេត” ។
Facebook បានចាប់ផ្តើមយុទ្ធនាការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មថ្មីមួយរបស់ខ្លួនកាលពីថ្ងៃអង្គារដែលត្រូវបានបង្កើតឡើងដើម្បីជួយមនុស្សឱ្យមើលព័ត៌មានក្លែងក្លាយតាមអ៊ិនធរណេតនិងសម្រេចចិត្តថាត្រូវទុកចិត្តអ្វី។ ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មដែលនឹងចាប់ផ្តើមផ្សព្វផ្សាយនៅខែក្រោយនឹងលើកទឹកចិត្តឱ្យមនុស្សសួរសំណួរបីអំពីអ្វីដែលពួកគេឃើញនៅលើអ៊ីនធឺណិត៖ តើវាមកពីណា? តើមានអ្វីបាត់? តើអ្នកមានអារម្មណ៌យ៉ាងណា?
“ ប្រព័ន្ធមិនមែនជាចម្លើយតែមួយទេ” “ វាជាសំណួរនៃការរួមបញ្ចូលគ្នានូវកម្លាំងដែលហ្វេសប៊ុកមានជាមួយសហគមន៍នៅលើហ្វេសប៊ុកហើយនោះជាមូលហេតុដែលយើងចាប់ផ្តើមយុទ្ធនាការនេះប្រសិនបើអ្នកមិនច្បាស់ទេកុំចែករំលែក” ។