ចំណុចសំខាន់ :

  • ក្រុមហ៊ុន Coca-Cola កាលពីថ្ងៃសុក្របានប្រកាសថាខ្លួននឹងផ្អាកការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មនៅលើប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គមទាំងអស់នៅទូទាំងពិភពលោក។
  • ក្រុមហ៊ុនបានបញ្ជាក់ថាខ្លួនមិនបានចូលរួមធ្វើពហិការជាផ្លូវការទេប៉ុន្តែបាននិយាយថា“ យើងកំពុងផ្អាក” ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម។
  • ក្រុមហ៊ុន Dockers និងក្រុមហ៊ុន Levi ក៏បានប្រកាសផងដែរកាលពីល្ងាចថ្ងៃសុក្រថាពួកគេនឹងផ្អាកការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មនៅលើបណ្តាញសង្គម Facebook និង Instagram ខណៈដែល Hershey បាននិយាយថាខ្លួននឹងកាត់បន្ថយការចំណាយលើ Facebook និង Instagram មួយភាគបីក្នុងរយៈពេលនៅសល់នៃឆ្នាំនេះ។





ក្រុមហ៊ុន Coca-Cola កាលពីថ្ងៃសុក្របានប្រកាសថាខ្លួននឹងផ្អាកការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មដែលចំណាយប្រាក់នៅលើប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គមទាំងអស់ទូទាំងពិភពលោកយ៉ាងហោចណាស់រយៈពេល ៣០ ថ្ងៃ។



ក្រុមហ៊ុនបានបញ្ជាក់ថាខ្លួនមិនបានចូលរួមធ្វើពហិការជាផ្លូវការទេប៉ុន្តែបាននិយាយថា“ យើងកំពុងផ្អាក” ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម។



ក្នុងមួយសប្តាហ៍ចាប់តាំងពីអង្គការមួយ ក្រុមបានអំពាវនាវដល់អ្នកផ្សាយពាណិជ្ជកម្មហ្វេសប៊ុក  អោយផ្អាកការចំណាយលើការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មរបស់ពួកគេក្នុងកំឡុងខែកក្កដាអ្នកទីផ្សារជាង ៩០ នាក់រួមមាន  Verizon , Patagonia, REI, Lending Club និង The North Face បានប្រកាសពីចេតនាចូលរួម។ ជាការរត់បញ្ជីពីយក្សដេក។ ក្រុមនៃអង្គការរួមមានសម្ព័ន្ធប្រឆាំងនឹងបរិហារកេរ្តិ៍, NAACP, ក្រុមយក្សកំពុងដេក, ពណ៌នៃការផ្លាស់ប្តូរ, សារព័ត៌មានសេរីនិងអារម្មណ៍ទូទៅ។




នាយកប្រតិបត្តិនិងជាប្រធានក្រុមហ៊ុន Coca-Cola បាននិយាយនៅក្នុងសេចក្តីថ្លែងការណ៍មួយថា“ គ្មានកន្លែងសម្រាប់ការរើស អើងជាតិសាសន៍នៅក្នុងពិភពលោកទេហើយក៏គ្មានកន្លែងសម្រាប់ការរើសអើងជាតិសាសន៍លើប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គមដែរ” ។ ក្រុមហ៊ុនកូកា - កូឡានឹងផ្អាកការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មនៅលើប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គមទាំងអស់ទូទាំងពិភពលោកយ៉ាងហោចណាស់រយៈពេល ៣០ ថ្ងៃ។ យើងនឹងចំណាយពេលនេះដើម្បីវាយតម្លៃគោលនយោបាយផ្សាយពាណិជ្ជកម្មរបស់យើងឡើងវិញដើម្បីកំណត់ថាតើត្រូវការការកែសម្រួលឡើងវិញដែរឬទេ។ យើងរំពឹងថានឹងមានគណនេយ្យភាពនិងតម្លាភាពកាន់តែច្រើនពីដៃគូប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គមរបស់យើង។


ក្រុមហ៊ុនភេសជ្ជៈដ៏ធំមួយនេះបានចុះផ្សាយអំពីភាពចម្រុះនិងការបញ្ចប់ការរើសអើងជាតិសាសន៍នៅលើគណនីធ្វីតធ័ររបស់ខ្លួនរួមទាំងការគាំទ្រដល់អ្នកបើកបរខ្មៅរបស់ NASCAR គឺ Bubba Wallace ។

ការប្រកាសរបស់ក្រុមហ៊ុនកូកាកូឡាធ្វើឡើងបន្ទាប់ពី ក្រុមហ៊ុន Unilever ដែលមានយីហោដូចជា Dove, Ben & Jerry’s និង Hellmann បាននិយាយកាលពីថ្ងៃសុក្រថាខ្លួននឹងបញ្ឈប់ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មនៅលើ  ហ្វេសប៊ុក Instagram និង  Twitter  នៅសហរដ្ឋអាមេរិកយ៉ាងហោចណាស់រហូតដល់ថ្ងៃទី ៣១ ខែធ្នូ។


ក្រុមហ៊ុន Unilever បានចូលរួមជាមួយយីហោដូចជា Eddie Bauer, The North Face និង Patagonia ដែលជាផ្នែកមួយនៃយុទ្ធនាការបង្ខំឲ្យ បណ្តាញផ្សព្វផ្សាយសង្គមរឹតតែតឹងរ៉ឹងចំពោះប៉ូលីសស្អប់ការនិយាយនិងការផ្សាយព័ត៌មានមិនពិតដោយ  ធ្វើសកម្មភាពមួយចំនួនរួមមានការបង្កើត“ បំពង់បង្ហូរប្រេងល្មម” ដាច់ដោយឡែកមួយសម្រាប់អ្នកប្រើប្រាស់ដែលនិយាយថាពួកគេ ត្រូវបានគេកំណត់គោលដៅដោយសារតែពូជសាសន៍ឬសាសនារបស់ពួកគេឬដើម្បីឱ្យអ្នកផ្សាយពាណិជ្ជកម្មដឹងថាតើការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មរបស់ពួកគេលេចឡើងញឹកញាប់ប៉ុណ្ណាចំពោះមាតិកាដែលក្រោយមកត្រូវបានលុបចោលសម្រាប់ព័ត៌មានមិនពិតឬការស្អប់ហើយអនុញ្ញាត ឱ្យពួកគេសងប្រាក់វិញសម្រាប់ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មទាំងនោះ។ 


បន្ទាប់ពីការប្រកាសរបស់ក្រុមហ៊ុនកូកាកូឡា  Levi និង Dockers បាននិយាយថាពួកគេនឹងបញ្ឈប់ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មទាំងអស់នៅលើហ្វេសប៊ុកនិង Instagram យ៉ាងហោចណាស់នៅខែកក្កដាខែកក្កដា៖“ ហ្វេសប៊ុកត្រូវតែចាត់វិធានការដើម្បីបញ្ឈប់ព័ត៌មានមិនត្រឹមត្រូវនិងការនិយាយស្អប់នៅលើវេទិការបស់ខ្លួន។ វាជាការមើលងាយដែលមិនអាចទទួលយកបានចំពោះតម្លៃរបស់យើង។ យើងនិងក្រុមហ៊ុន Dockers កំពុងចូលរួមយុទ្ធនាការ #stophateforprofit និងបញ្ឈប់ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មទាំងអស់នៅលើហ្វេសប៊ុក។ 


Hershey ក៏បានប្រកាសផងដែរកាលពីល្ងាចថ្ងៃសុក្រថាខ្លួននឹងកាត់បន្ថយការចំណាយលើហ្វេសប៊ុកនិង Instagram ក្នុងរយៈពេលមួយភាគបីសម្រាប់រយៈពេលនៅសល់នៃឆ្នាំនេះហើយចូលរួមក្នុងការធ្វើពហិការ #stophateforprofit ។



“ យើងមិនជឿថាហ្វេសប៊ុកកំពុងតែគ្រប់គ្រងសម្តីហិង្សានិងការបែងចែកប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាពនៅលើវេទិការបស់ពួកគេទេ។ ទោះបីជាមានការអះអាងម្តងហើយម្តងទៀតដោយហ្វេសប៊ុកដើម្បីធ្វើសកម្មភាពក៏ដោយយើងមិនបានឃើញមានការផ្លាស់ប្តូរប្រកបដោយអត្ថន័យទេ” ។ កាលពីដើមខែនេះយើងបានទាក់ទងទៅហ្វេសប៊ុកថាយើងមិនសប្បាយចិត្តនឹងជំហររបស់ពួកគេចំពោះការនិយាយស្អប់។ ឥឡូវនេះយើងបានកាត់បន្ថយការចំណាយរបស់យើងនៅលើហ្វេសប៊ុកនិងវេទិការបស់ពួកគេរួមទាំង Instagram ដោយមួយភាគបីសម្រាប់រយៈពេលនៅសល់នៃឆ្នាំ។ យើងសង្ឃឹមថាហ្វេសប៊ុកនឹងចាត់វិធានការនិងធ្វើឱ្យវាក្លាយជាកន្លែងមានសុវត្ថិ ភាពសម្រាប់អ្នកប្រើប្រាស់របស់យើងដើម្បីទំនាក់ទំនងនិងប្រមូលផ្តុំ។ ក្នុងនាមជាក្រុមហ៊ុនយើងឈរលើគុណតម្លៃនៃការរួបរួមគ្នានិងការដាក់បញ្ចូលគ្នាហើយយើងប្តេជ្ញាចិត្តក្នុងការធ្វើឱ្យមានភាពខុសគ្នានិងជាផ្នែកមួយនៃការផ្លាស់ប្តូរជាវិជ្ជមាន ។


Procter & Gamble ដែលជាអ្នកប្រើហ្វេសប៊ុកដ៏ធំមួយផ្សេងទៀតបាននិយាយកាលពីដើមសប្តាហ៍នេះថាខ្លួនកំពុងពិនិត្យមើលរាល់បណ្តាញប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយវេទិកានិងកម្មវិធីដែលខ្លួនផ្សាយពាណិជ្ជ កម្មដើម្បីធានាថាខ្លឹមសារនិងអត្ថាធិប្បាយមានភាពត្រឹមត្រូវនិងគោរពដល់មនុស្សទាំងអស់ហើយយើងមិនផ្សព្វផ្សាយឬ " នៅជិតមាតិកាដែលយើងកំណត់ថាគួរអោយស្អប់រើសអើងមើលងាយឬមើលងាយ  ”។

Pritchard ប្រធានផ្នែកយីហោ P & G បានមានប្រសាសន៍ថា“ ជាផ្នែកមួយនៃបញ្ហានេះយើងកំពុងធ្វើការជាមួយក្រុមហ៊ុនប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយនិងវេទិកាដើម្បីចាត់វិធានការតាមប្រព័ន្ធដែលចាំបាច់នៅពេលចាំបាច់” ។ ក្រុមហ៊ុនដែលទទួលបានការអត្ថាធិប្បាយបានបដិសេធមិនធ្វើអត្ថាធិប្បាយជាក់លាក់នៅលើហ្វេសប៊ុកទេ។


ក្នុងអំឡុងពេលផ្សាយផ្ទាល់តាមបណ្តាញសង្គមហ្វេសប៊ុកនាយកប្រតិបត្តិលោក Mark Zuckerberg បាន មានប្រសាសន៍ថាលោកមានបំណងពិភាក្សាអំពី  “ គោលនយោបាយថ្មីដើម្បីភ្ជាប់ប្រជាជនជាមួយនឹងព័ត៌មានដែលមានការអនុញ្ញាតអំពីការបោះឆ្នោតការបង្ក្រាបការបង្ក្រាបអ្នកបោះឆ្នោតនិងការប្រឆាំងនឹងការនិយាយស្អប់” ។ លោកមិនបានថ្លែងផ្ទាល់អំពីការធ្វើពហិការរបស់អ្នកផ្សាយពាណិជ្ជកម្មទេ ។ 

នៅក្នុងអនុស្សរណៈថ្មីៗនេះចំពោះអ្នកផ្សាយពាណិជ្ជកម្មដែលទទួលបានដោយស្ថានីយទូរទស្សន៍ CNBC  VP នៃដំណោះស្រាយទីផ្សារសកលលោកស្រី Carolyn Everson បានមានប្រសាសន៍ថា“ ការធ្វើពហិការជាទូទៅមិនមែនជាផ្លូវសម្រាប់យើងធ្វើការរីកចម្រើនជាមួយគ្នាទេ” ។ 

លោកស្រីបានមានប្រសាសន៍នៅក្នុងកំណត់ហេតុនោះថា“ ខ្ញុំក៏សង្ឃឹមដែរថាឥឡូវនេះអ្នកដឹងថាយើងមិនធ្វើការផ្លាស់ប្តូរគោលនយោបាយទាក់ទងនឹងសម្ពាធប្រាក់ចំណូលទេ” ។ យើងកំណត់គោលនយោបាយរបស់យើងផ្អែកលើគោលការណ៍ជាជាងផលប្រយោជន៍អាជីវកម្ម។