ចំណុចសំខាន់ :
Jean Liu ប្រធានក្រុមហ៊ុន DiDi បានប្រាប់ CNBC ថាអាជីវកម្មជិះរថយន្តដ៏សំខាន់របស់ក្រុមហ៊ុនគឺទទួលបានប្រាក់ចំណេញហើយវាបានកើនឡើងម្តងទៀតបន្ទាប់ពីការផ្ទុះឡើងនៃមេរោគ
coronavirus នេះបានវាយប្រហារប្រទេសចិនដែលជាទីផ្សារផ្ទះ
របស់ខ្លួន។
Jean Liu បាននិយាយនៅក្នុងបទសម្ភាសន៍មួយដែលចាក់ផ្សាយកាលពីថ្ងៃព្រហស្បតិ៍ថា "ខ្ញុំអាចចែករំលែកជាមួយអ្នកនូវអាជីវកម្មស្នូលគឺទទួលបានប្រាក់ចំណេញឬទទួលបានប្រាក់ចំណេញតិច
តួច" ។
Liu មិនបានផ្តល់តួលេខជាក់លាក់ឬនិយាយថាវិធានការណ៍នៃប្រាក់ចំណេញដែលលោកស្រីកំពុងសំដៅទៅលើនោះទេ។
ទោះយ៉ាងណាវាជាលើកទីមួយហើយដែលក្រុមហ៊ុនបច្ចេកវិទ្យាចិនបានធ្វើការអះអាងដូច្នេះនៅពេលដែលភាពស្ថិតស្ថេរយូរអង្វែងនៃវិស័យជិះកង់កំពុងត្រូវបានគេសួរជាសំណួរ។
Liu ក៏បាននិយាយផងដែរថាបរិមាណនៃការបើកបររបស់ DiDi នៅក្នុងប្រទេសចិនបានឈានដល់ ៦០% ទៅ ៧០% នៃកម្រិតមុននៃជំងឺឆ្លងហើយវាគឺទាបជាង ៥ ដងនៃខែកុម្ភៈ។ ប្រទេសចិនត្រូវបានបិទយ៉ាងមានប្រសិទ្ធិភាពអស់រយៈពេលជាច្រើនសប្តាហ៍ដោយ សារតែវូហានដែលវីរុសនេះត្រូវបានគេជឿថាមានដើមកំណើតហើយត្រូវបានកាត់ចេញពីប្រទេសដទៃទៀត។ ប៉ុន្តែក្នុងរយៈពេលប៉ុន្មានសប្តាហ៍ថ្មីៗនេះប្រទេសនេះបានចាប់ផ្តើមបន្ធូរបន្ថយការរឹតបន្តឹងការធ្វើដំណើរម្តងទៀតហើយទីក្រុងវូហានបានបើកដំណើរការឡើងវិញ។
ទីស្នាក់ការកណ្តាលនៅទីក្រុងប៉េកាំងក្រុមហ៊ុននេះធ្វើប្រតិបត្តិការនៅប្រទេសចិននិងទីផ្សារបរទេសចំនួន ១០ រួមមានអូស្រ្តាលី ជប៉ុន ម៉ិកស៊ិក ប្រេស៊ីល កូឡុំប៊ី ហុងកុង តៃវ៉ាន់ ឈីលី កូស្តារីកា
ប៉ាណាម៉ា។
ប្រធានក្រុមហ៊ុន DiDi បាននិយាយថាការងើបឡើងវិញនៃអាជីវកម្មកំពុងកើតឡើងក្នុងល្បឿនខុសគ្នានៅក្នុងទីផ្សារផ្សេងគ្នា។
“ មានការធ្លាក់ចុះយ៉ាងខ្លាំងនិងការត្រឡប់មកវិញយ៉ាងខ្លាំង (នៅក្នុងប្រទេសចិន) ។ ហើយឥឡូវនេះអ្នក ... អាចមើលឃើញអាជីវកម្មរបស់យើង គឺប្រាំដង (ទាប) ខែកុម្ភៈ។ ដូច្នេះវាមានភាពប្រាកដប្រជានៅទីនេះ។ ប៉ុន្តែសម្រាប់ប្រទេសផ្សេងៗមានយុទ្ធសាស្ត្រខុសគ្នា។ ស្រុកមួយចំនួនមានការរឹតត្បិតពីភាពខុសគ្នាឆ្ងាយពីសង្គម។ ហើយយើងឃើញថាមិនមែនជាការធ្លាក់ចុះខ្លាំងនោះទេ។ ទោះជាយ៉ាងណាការលោតត្រឡប់មកវិញមិនប្រាកដប្រជាទេ។
លោកស្រីក៏បានមានប្រសាសន៍ថាទោះបីមានការផ្ទុះឡើងក៏ដោយក៏សក្តានុពលរយៈពេលវែងសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនមិនបានផ្លាស់ប្តូរជាមូលដ្ឋានទេ។
"យើងនៅក្នុងអាជីវកម្មនេះដែលត្រូវការការប្តេជ្ញាចិត្តរយៈពេលវែងហើយយើងគិតថាយើងប្រហែលជាស្ថិតក្នុងចំណោមមនុស្សគ្រប់គ្នាយើងមានការប្តេជ្ញាចិត្តនិងវិនិយោគនៅក្នុងឧស្សាហកម្មនេះ"
លោក Liu បានបន្ថែមទៀតថាក្រុមហ៊ុនកំពុងវិនិយោគលើវិស័យ
ជាច្រើនពីបញ្ញាសិប្បនិម្មិតរហូតដល់រថយន្តស្វយ័ត។
ការផ្ទុះជំងឺនេះបានធ្វើឱ្យក្រុមហ៊ុនជិះជុំវិញពិភពលោកមានការចាប់អារម្មណ៍ខ្លាំង។ នៅសហរដ្ឋអាមេរិក Lyft Inc បាននិយាយកាលពីខែមុនថាខ្លួនកំពុងបញ្ឈប់បុគ្គលិកចំនួន ៩៨២ នាក់។
រហូតមកដល់ពេលនេះ DiDi មិនមានតួនាទីប្រឆាំងទេហើយ Liu បាននិយាយថាបច្ចុប្បន្នក្រុមហ៊ុនមិនមានផែនការកាត់បន្ថយការងារឬបង្កើនដើមទុនទេ។
លោកស្រីមានប្រសាសន៍ថា“ យើងមានតារាងតុល្យការខ្លាំងណាស់។
ក្រុមហ៊ុន DiDi បានប្រមូលថវិកាជាង ២១ ពាន់លានដុល្លារពីវិនិយោគិនរួមមានក្រុមហ៊ុន SoftBank និងក្រុមហ៊ុនផលិតរថយន្តជប៉ុន Toyota ។
ការសម្របខ្លួនទៅនឹងមេរោគឆ្លង
Liu បាននិយាយថាក្រុមហ៊ុនមានភាពរំភើបក្រៃលែងនៅពេលដែលការផ្ទុះឡើងដំបូងបានកើតឡើងនៅក្នុងប្រទេសចិនកាលពីដើមឆ្នាំនេះហើយក្រុមស្នូលរបស់វាបានរួមគ្នាដោះស្រាយនូវអ្វីដែលត្រូវធ្វើ។
ការយកចិត្តទុកដាក់គឺផ្តោតលើការការពារអ្នកបើកបរនិងអ្នក ជិះ។ DiDi បានបង្កើតស្ថានីយ៍សេវាកម្មដើម្បីផ្តល់របាំងនិងថ្នាំសម្លាប់មេរោគដល់អ្នកបើកបរវាបានផ្តល់ការជិះដោយឥតគិតថ្លៃដល់បុគ្គលិកពេទ្យនៅទូទាំងទីក្រុងមួយចំនួនរបស់ប្រទេសចិនហើយវាបានចាប់ផ្តើមតំឡើងសន្លឹកការពារនៅក្នុងរថយន្តដើម្បីបំបែកអ្នកបើកបរពីអ្នកដំណើររបស់គាត់។
អ្នកបើកបរប្រហែលជា ៣០០.០០០ នាក់បានចុះឈ្មោះដើម្បីផ្តល់ការជិះដោយឥតគិតថ្លៃដល់បុគ្គលិកពេទ្យ។
អ្នកស្រីបានថ្លែងថា៖ «ខ្ញុំពិតជាមានអំណរគុណចំពោះពួកគេព្រោះវាត្រូវការភាពក្លាហានដើម្បីចេញទៅក្រៅនិងជួយមនុស្សនៅពេលដែលទីក្រុងទាំងមូលធ្លាក់ចុះ» ។
Liu ក៏បាននិយាយផងដែរថាក្រុមហ៊ុនបានយកអ្វីដែលខ្លួនបានរៀនពីប្រទេសចិនក្នុងអំឡុងពេលផ្ទុះវីរុសទៅកាន់ទីផ្សារផ្សេងទៀតដើម្បីជួយឱ្យវាសម្របខ្លួនបាន។ លោកស្រីបានបន្ថែមថាការពង្រីកអន្តរជាតិនឹងបន្ត។
- Jean Liu ប្រធានក្រុមហ៊ុន DiDi បានប្រាប់ CNBC ថាអាជីវកម្មជិះរថយន្តដ៏សំខាន់របស់ក្រុមហ៊ុនគឺទទួលបានប្រាក់ចំណេញ។ នាងមិនបានផ្តល់តួលេខជាក់លាក់ឬនិយាយថាតើវិធានការណ៍នៃប្រាក់ចំណេញដែលនាងកំពុងសំដៅទៅលើនោះទេ។
- ប៉ុន្តែវាជាលើកទីមួយហើយដែលឌីឌីបានធ្វើការអះអាងនេះដោយសារភាពស្ថិតស្ថេរយូរអង្វែងនៃវិស័យជិះទូកបន្តត្រូវបានគេចោទសួរ។
- Jean Liu ក៏បាននិយាយផងដែរថាបរិមាណនៃការបើកបររបស់ឌីឌីនៅក្នុងប្រទេសចិនបានឈានដល់ ៦០% ទៅ ៧០% នៃកម្រិតមុននៃជំងឺ coronavirus ហើយវាគឺទាបជាង ៥ ដងនៃខែកុម្ភៈ។
Jean Liu ប្រធានក្រុមហ៊ុន DiDi បានប្រាប់ CNBC ថាអាជីវកម្មជិះរថយន្តដ៏សំខាន់របស់ក្រុមហ៊ុនគឺទទួលបានប្រាក់ចំណេញហើយវាបានកើនឡើងម្តងទៀតបន្ទាប់ពីការផ្ទុះឡើងនៃមេរោគ
coronavirus នេះបានវាយប្រហារប្រទេសចិនដែលជាទីផ្សារផ្ទះ
របស់ខ្លួន។
Jean Liu បាននិយាយនៅក្នុងបទសម្ភាសន៍មួយដែលចាក់ផ្សាយកាលពីថ្ងៃព្រហស្បតិ៍ថា "ខ្ញុំអាចចែករំលែកជាមួយអ្នកនូវអាជីវកម្មស្នូលគឺទទួលបានប្រាក់ចំណេញឬទទួលបានប្រាក់ចំណេញតិច
តួច" ។
Liu មិនបានផ្តល់តួលេខជាក់លាក់ឬនិយាយថាវិធានការណ៍នៃប្រាក់ចំណេញដែលលោកស្រីកំពុងសំដៅទៅលើនោះទេ។
ទោះយ៉ាងណាវាជាលើកទីមួយហើយដែលក្រុមហ៊ុនបច្ចេកវិទ្យាចិនបានធ្វើការអះអាងដូច្នេះនៅពេលដែលភាពស្ថិតស្ថេរយូរអង្វែងនៃវិស័យជិះកង់កំពុងត្រូវបានគេសួរជាសំណួរ។
Liu ក៏បាននិយាយផងដែរថាបរិមាណនៃការបើកបររបស់ DiDi នៅក្នុងប្រទេសចិនបានឈានដល់ ៦០% ទៅ ៧០% នៃកម្រិតមុននៃជំងឺឆ្លងហើយវាគឺទាបជាង ៥ ដងនៃខែកុម្ភៈ។ ប្រទេសចិនត្រូវបានបិទយ៉ាងមានប្រសិទ្ធិភាពអស់រយៈពេលជាច្រើនសប្តាហ៍ដោយ សារតែវូហានដែលវីរុសនេះត្រូវបានគេជឿថាមានដើមកំណើតហើយត្រូវបានកាត់ចេញពីប្រទេសដទៃទៀត។ ប៉ុន្តែក្នុងរយៈពេលប៉ុន្មានសប្តាហ៍ថ្មីៗនេះប្រទេសនេះបានចាប់ផ្តើមបន្ធូរបន្ថយការរឹតបន្តឹងការធ្វើដំណើរម្តងទៀតហើយទីក្រុងវូហានបានបើកដំណើរការឡើងវិញ។
ទីស្នាក់ការកណ្តាលនៅទីក្រុងប៉េកាំងក្រុមហ៊ុននេះធ្វើប្រតិបត្តិការនៅប្រទេសចិននិងទីផ្សារបរទេសចំនួន ១០ រួមមានអូស្រ្តាលី ជប៉ុន ម៉ិកស៊ិក ប្រេស៊ីល កូឡុំប៊ី ហុងកុង តៃវ៉ាន់ ឈីលី កូស្តារីកា
ប៉ាណាម៉ា។
ប្រធានក្រុមហ៊ុន DiDi បាននិយាយថាការងើបឡើងវិញនៃអាជីវកម្មកំពុងកើតឡើងក្នុងល្បឿនខុសគ្នានៅក្នុងទីផ្សារផ្សេងគ្នា។
“ មានការធ្លាក់ចុះយ៉ាងខ្លាំងនិងការត្រឡប់មកវិញយ៉ាងខ្លាំង (នៅក្នុងប្រទេសចិន) ។ ហើយឥឡូវនេះអ្នក ... អាចមើលឃើញអាជីវកម្មរបស់យើង គឺប្រាំដង (ទាប) ខែកុម្ភៈ។ ដូច្នេះវាមានភាពប្រាកដប្រជានៅទីនេះ។ ប៉ុន្តែសម្រាប់ប្រទេសផ្សេងៗមានយុទ្ធសាស្ត្រខុសគ្នា។ ស្រុកមួយចំនួនមានការរឹតត្បិតពីភាពខុសគ្នាឆ្ងាយពីសង្គម។ ហើយយើងឃើញថាមិនមែនជាការធ្លាក់ចុះខ្លាំងនោះទេ។ ទោះជាយ៉ាងណាការលោតត្រឡប់មកវិញមិនប្រាកដប្រជាទេ។
លោកស្រីក៏បានមានប្រសាសន៍ថាទោះបីមានការផ្ទុះឡើងក៏ដោយក៏សក្តានុពលរយៈពេលវែងសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនមិនបានផ្លាស់ប្តូរជាមូលដ្ឋានទេ។
"យើងនៅក្នុងអាជីវកម្មនេះដែលត្រូវការការប្តេជ្ញាចិត្តរយៈពេលវែងហើយយើងគិតថាយើងប្រហែលជាស្ថិតក្នុងចំណោមមនុស្សគ្រប់គ្នាយើងមានការប្តេជ្ញាចិត្តនិងវិនិយោគនៅក្នុងឧស្សាហកម្មនេះ"
លោក Liu បានបន្ថែមទៀតថាក្រុមហ៊ុនកំពុងវិនិយោគលើវិស័យ
ជាច្រើនពីបញ្ញាសិប្បនិម្មិតរហូតដល់រថយន្តស្វយ័ត។
ការផ្ទុះជំងឺនេះបានធ្វើឱ្យក្រុមហ៊ុនជិះជុំវិញពិភពលោកមានការចាប់អារម្មណ៍ខ្លាំង។ នៅសហរដ្ឋអាមេរិក Lyft Inc បាននិយាយកាលពីខែមុនថាខ្លួនកំពុងបញ្ឈប់បុគ្គលិកចំនួន ៩៨២ នាក់។
រហូតមកដល់ពេលនេះ DiDi មិនមានតួនាទីប្រឆាំងទេហើយ Liu បាននិយាយថាបច្ចុប្បន្នក្រុមហ៊ុនមិនមានផែនការកាត់បន្ថយការងារឬបង្កើនដើមទុនទេ។
លោកស្រីមានប្រសាសន៍ថា“ យើងមានតារាងតុល្យការខ្លាំងណាស់។
ក្រុមហ៊ុន DiDi បានប្រមូលថវិកាជាង ២១ ពាន់លានដុល្លារពីវិនិយោគិនរួមមានក្រុមហ៊ុន SoftBank និងក្រុមហ៊ុនផលិតរថយន្តជប៉ុន Toyota ។
ការសម្របខ្លួនទៅនឹងមេរោគឆ្លង
Liu បាននិយាយថាក្រុមហ៊ុនមានភាពរំភើបក្រៃលែងនៅពេលដែលការផ្ទុះឡើងដំបូងបានកើតឡើងនៅក្នុងប្រទេសចិនកាលពីដើមឆ្នាំនេះហើយក្រុមស្នូលរបស់វាបានរួមគ្នាដោះស្រាយនូវអ្វីដែលត្រូវធ្វើ។
ការយកចិត្តទុកដាក់គឺផ្តោតលើការការពារអ្នកបើកបរនិងអ្នក ជិះ។ DiDi បានបង្កើតស្ថានីយ៍សេវាកម្មដើម្បីផ្តល់របាំងនិងថ្នាំសម្លាប់មេរោគដល់អ្នកបើកបរវាបានផ្តល់ការជិះដោយឥតគិតថ្លៃដល់បុគ្គលិកពេទ្យនៅទូទាំងទីក្រុងមួយចំនួនរបស់ប្រទេសចិនហើយវាបានចាប់ផ្តើមតំឡើងសន្លឹកការពារនៅក្នុងរថយន្តដើម្បីបំបែកអ្នកបើកបរពីអ្នកដំណើររបស់គាត់។
យើងជាកីឡាករវ័យក្មេងម្នាក់ប៉ុន្តែយើងនឹងមានលក្ខណៈជាសាកល។ ហើយពីវិបត្តិនេះ ... យើងដឹងថាយើងអាចបង្កើនការអនុវត្តល្អបំផុតរបស់យើងនៅក្នុងប្រទេសចិននិង ... ចែករំលែកជាមួយប្រទេសផ្សេងទៀត។
អ្នកបើកបរប្រហែលជា ៣០០.០០០ នាក់បានចុះឈ្មោះដើម្បីផ្តល់ការជិះដោយឥតគិតថ្លៃដល់បុគ្គលិកពេទ្យ។
អ្នកស្រីបានថ្លែងថា៖ «ខ្ញុំពិតជាមានអំណរគុណចំពោះពួកគេព្រោះវាត្រូវការភាពក្លាហានដើម្បីចេញទៅក្រៅនិងជួយមនុស្សនៅពេលដែលទីក្រុងទាំងមូលធ្លាក់ចុះ» ។
Liu ក៏បាននិយាយផងដែរថាក្រុមហ៊ុនបានយកអ្វីដែលខ្លួនបានរៀនពីប្រទេសចិនក្នុងអំឡុងពេលផ្ទុះវីរុសទៅកាន់ទីផ្សារផ្សេងទៀតដើម្បីជួយឱ្យវាសម្របខ្លួនបាន។ លោកស្រីបានបន្ថែមថាការពង្រីកអន្តរជាតិនឹងបន្ត។

