ចំណុចសំខាន់:

  • ក្រុមហ៊ុននឹងចេញផ្សាយរបាយការណ៍ស្តីពីការផ្លាស់ប្តូរចំនួនប្រជាជនចំពេលមានគោលនយោបាយឃ្លាតឆ្ងាយពីសង្គម។
  • វានឹងគ្របដណ្តប់លើ ៦ ប្រភេទរួមមានឧទ្យានហាងលក់គ្រឿងទេសនិងផ្ទះ។
  • ពួកគេនិយាយថាវានឹងបង្ហាញទិន្នន័យនៃការផ្លាស់ប្តូរក្នុងរយៈពេលជាច្រើនសប្តាហ៍ហើយថ្មីៗនេះគឺពី ៤៨ ទៅ ៧២ ម៉ោងមុន។



លោក Sundar Pichai នាយកប្រតិបត្តិក្រុមហ៊ុន Google




Google  បានបង្កើតគេហទំព័រថ្មីមួយដែលប្រើទិន្នន័យទីតាំងអនា មិកដែលប្រមូលបានពីអ្នកប្រើប្រាស់ផលិតផលនិងសេវាកម្ម Google  ដើម្បីបង្ហាញពីកម្រិតនៃភាពខុសគ្នានៃសង្គមដែលកើតឡើងនៅទីតាំងផ្សេងៗគ្នា។


គេហទំព័រសហគមន៍ស្តីពីភាពចល័តនៃសហគមន៍ COVID-19 នឹងបង្ហាញពីនិន្នាការទិន្នន័យប្រជាជននៃ ៦ ប្រភេទគឺការលក់រាយនិងការកំសាន្តគ្រឿងទេសនិងឱសថស្ថានឧទ្យានស្ថានីយឆ្លងកាត់កន្លែងធ្វើការនិងលំនៅដ្ឋាន។ ទិន្នន័យនេះនឹងតាមដានការផ្លាស់ប្តូរក្នុងរយៈពេលជាច្រើនសប្តាហ៍ហើយថ្មីៗនេះមានចាប់ពី ៤៨ ទៅ ៧២ ម៉ោងមុនហើយនឹងគ្របដណ្តប់លើ ១៣១ ប្រទេសក៏ដូចជាតំបន់នីមួយៗនៅក្នុងរដ្ឋជាក់លាក់។


Google  និយាយថាទិន្នន័យនឹងត្រូវប្រមូលជាសរុបជាជាងបុគ្គលម្នាក់ៗហើយវានឹងមិនបង្ហាញពីចំនួនមនុស្សដែលបង្ហាញនៅតាមសួនច្បារឬហាងលក់គ្រឿងទេសឡើយ។ គំនិតជំនួសវិញគឺដើម្បីគូសបញ្ជាក់ភាគរយដែលបង្ហាញពីកំណើនសក្តានុពលនៃការចូលរួម។ ឧទាហរណ៍របាយការណ៍ដំបូងរបស់វាចែងថា County សានហ្វ្រានស៊ីស្កូ មានការធ្លាក់ចុះ ៧២ ភាគរយនៃការលក់រាយនិងការកម្សាន្ដការថយចុះចំនួន ៥៥ ភាគរយនៃចំនួនប្រជាជននៅក្នុងឧទ្យាននិងការកើនឡើងចំនួន ២១ ភាគរយនៃចំនួនប្រជា ជននៅចន្លោះពីថ្ងៃទី ១៦ ខែកុម្ភៈដល់ថ្ងៃទី ២៩ ខែមីនា។



សម្រាប់មន្ទីរសុខាភិបាលសាធារណៈទិន្នន័យប្រភេទនេះអាចមានប្រយោជន៍ក្នុងការជូនដំណឹងដល់ពួកគេអំពីសក្តានុពលបន្ទាប់នៃ COVID-19 ។ វាជាការត្រឹមត្រូវជាពិសេសនៅពេលរួមផ្សំជាមួយទម្រង់ទិន្នន័យផ្សេងទៀតដែលត្រូវបានប្រមូលជាប្រចាំនៅថ្នាក់មូលដ្ឋានរដ្ឋនិងសហព័ន្ធដូចជារោគសញ្ញាដែលអ្នកជំងឺត្អូញត្អែរនៅក្នុងបន្ទប់សង្គ្រោះបន្ទាន់។ វាក៏អាចមានប្រយោជន៍ផងដែរក្នុងការជួយមន្រ្តីសុខភាពសាធារណៈតម្រង់ទិសតំបន់ជាក់លាក់មួយជាមួយសារបន្ថែមអំពីសារសំខាន់នៃការនៅឆ្ងាយពីគ្នា ៦ ហ្វីតឬបិទឧទ្យានជិតៗដែលអ្នកស្រុកឧស្សាហ៍គោរពច្បាប់ជាទៀងទាត់។


ទោះយ៉ាងណាកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងនេះក៏អាចធ្វើឱ្យមានការព្រួយបារម្ភអំពីភាពឯកជនអំពីវិធីដែល Google ប្រមូលព័ត៌មានអំពីទីតាំងរបស់អ្នកប្រើប្រាស់។

គេហទំព័រថ្មីនិយាយថាខ្លួនប្រើព័ត៌មានសរុបនិងអនាមិកពីការកំណត់ប្រវត្តិទីតាំងនៅក្នុងផែនទីហ្គូហ្គោលនិងសេវាកម្មផ្សេងទៀតដែលត្រូវបានបិទតាមលំនាំដើម។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយការកំណត់តាមដានទីតាំងរបស់ហ្គូហ្គោលគឺជាប្រភពនៃការភាន់ច្រលំជាច្រើនឆ្នាំ - នៅខែមេសាឆ្នាំ ២០១៩ លោក Todd Haselton របស់ស្ថានីយទូរទស្សន៍ CNBC បានរកឃើញថាហ្គូហ្គោលតាមដានទីតាំងរបស់គាត់អស់រយៈពេលជាច្រើនឆ្នាំដោយមិនបានដឹងខ្លួនហើយបានពន្យល់ពីវិធីបិទ។ នៅខែតុលាឆ្នាំ ២០១៩ មន្ត្រីអូស្ត្រាលីបានចោទប្រកាន់ក្រុមហ៊ុន Google ថាបានបំភាន់អ្នកប្រើប្រាស់នៅឆ្នាំ ២០១៨ និងមុនអំពីការកំណត់ដែលចាំបាច់ដើម្បីបិទការតាមដានទីតាំង។

កិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងចុងក្រោយបានកើតឡើងនៅពេលដែលក្រុមហ៊ុនហ្គូហ្គោលនិងក្រុមហ៊ុនមេរបស់ខ្លួនឈ្មោះ Alphabet  ជាដៃគូកាន់តែខ្លាំងឡើងជាមួយមន្រ្តីរដ្ឋាភិបាលចំពេលដែលការរីករាល ដាលនៃជំងឺរាតត្បាត COVID-19  ។ រដ្ឋបាល Trump បានសហការជាមួយក្រុមហ៊ុនវិទ្យាសាស្ត្រជីវិតរបស់ Alphabet   Verily សម្រាប់គេហទំព័របញ្ចាំងនិងសាកល្បងហើយវាបានបង្កើតទំព័រចុះចតជាច្រើនសម្រាប់ព័ត៌មានអំពីរោគរាតត្បាតនិងការយល់ដឹងអំពីទិន្នន័យ។ រោគរាតត្បាតទូទាំងពិភពលោកបានបណ្តាលឱ្យគោលនយោបាយផ្លាស់ប្តូរតាមរដ្ឋដោយមិនមានឯកសណ្ឋានសម្ភារៈនាំឱ្យមន្រ្តីសិក្សាកាន់តែច្រើនឡើងលើក្រុមហ៊ុនបច្ចេកវិទ្យាដូចជាហ្គូហ្គោល។