ចំណុចសំខាន់ :
- ក្រុមហ៊ុនហ្វេសប៊ុកបានវិនិយោគទឹកប្រាក់ចំនួន ៥,៧ ពាន់ លានដុល្លារអាមេរិកនៅក្នុងក្រុមហ៊ុន Jio Platforms Limited ដែលគ្រប់គ្រងដោយក្រុមហ៊ុន Reliance Industries ដែលជាក្រុមហ៊ុនធំរបស់ឥណ្ឌា។
- Jio Platforms មានយីហោមួយចំនួននៅពីក្រោមវារួមទាំងអាជីវកម្មទូរគមនាគមន៍របស់ខ្លួនដែលពឹងផ្អែក Jio ដែលបានរីកចម្រើនយ៉ាងឆាប់រហ័សដោយសារតម្លៃប្រកួតប្រជែងដើម្បីក្លាយជាក្រុមហ៊ុនទូរស័ព្ទចល័តលេខមួយនៅក្នុងប្រទេសឥណ្ឌា។
- ប្រទេសឥណ្ឌាគឺជាគន្លឹះសម្រាប់ WhatsApp របស់ហ្វេសប៊ុកដែលមានអ្នកប្រើប្រាស់ជាង ៤០០ លាននាក់នៅក្នុងប្រទេសហើយកំពុងរៀបចំបន្ថែមមុខងារបង់ប្រាក់សម្រាប់សេវាកម្មនេះ។
Facebook បានយកភាគហ៊ុនដ៏ធំមួយនៅក្នុងដៃឌីជីថលរបស់ក្រុមហ៊ុនឥណ្ឌាដ៏ធំមួយខណៈដែលក្រុមហ៊ុនបច្ចេកវិទ្យាអាមេរិកធ្វើឱ្យមានការជំរុញកាន់តែធំទៅក្នុងអ្វីដែលខ្លួនមើលឃើញថាជាទីផ្សាររីកចម្រើនដ៏ធំបំផុតមួយរបស់ខ្លួន។
បណ្តាញសង្គមនេះបានធ្វើការវិនិយោគទឹកប្រាក់ចំនួន ៥,៧ ពាន់ លានដុល្លារអាមេរិកនៅក្នុងក្រុមហ៊ុន Jio Platforms Limited ដែលគ្រប់គ្រងដោយក្រុមហ៊ុន Reliance Industries ឧស្សាហកម្មដែលគ្រប់គ្រងដោយមហាសេដ្ឋី Mukesh Ambani ។
Jio Platforms មានយីហោមួយចំនួននៅពីក្រោមវារួមទាំងអាជីវកម្មទូរគមនាគមន៍របស់ខ្លួនដែលពឹងផ្អែកលើ Jio ដែលបានរីក ចម្រើនយ៉ាងឆាប់រហ័សដោយសារតម្លៃប្រកួតប្រជែងដើម្បីក្លាយជាក្រុមហ៊ុនទូរស័ព្ទចល័តលេខមួយនៅក្នុងប្រទេសឥណ្ឌាតាមរយៈប្រាក់ចំណូលនិងមូលដ្ឋានអតិថិជន។
Facebook បាននិយាយថា“ ការវិនិយោគនេះបង្ហាញពីការប្តេជ្ញាចិត្តរបស់យើងចំពោះប្រទេសឥណ្ឌានិងការរំភើបរបស់យើងចំពោះការផ្លាស់ប្តូរយ៉ាងខ្លាំងដែល Jio បានជំរុញនៅក្នុងប្រទេស” ។
ការវិនិយោគនេះផ្តល់ឱ្យក្រុមហ៊ុន Facebook នូវចំណែកភាគហ៊ុន ៩,៩៩ ភាគរយនៅក្នុង Jio Platforms និងផ្តល់ឱ្យក្រុមហ៊ុននូវតម្លៃ សហគ្រាសមុនប្រាក់ចំនួន ៦៥,៩៥ ពាន់លានដុល្លារ។
ប្រទេសឥណ្ឌាគឺជាគន្លឹះសម្រាប់សេវាកម្មផ្ញើសារ WhatsApp របស់ហ្វេសប៊ុកដែលមានអ្នកប្រើប្រាស់ជាង ៤០០ លាននាក់នៅក្នុងប្រទេស។
ហ្វេសប៊ុកបាននិយាយថាខ្លួននឹងធ្វើការជាមួយ Jio ដើម្បីបង្កើត
“ វិធីថ្មីសម្រាប់ប្រជាជននិងអាជីវកម្មដើម្បីធ្វើប្រតិបត្តិការឱ្យកាន់ តែមានប្រសិទ្ធិភាពនៅក្នុងសេដ្ឋកិច្ចឌីជីថលដែលកំពុងរីក ចម្រើន” ។
នេះអាចរួមបញ្ចូលទាំងការប្រមូល JioMart គំនិតផ្តួចផ្តើមអាជីវកម្មខ្នាតតូចរបស់ Jio និង WhatsApp ដើម្បីភ្ជាប់មនុស្សទៅនឹងអាជីវកម្មនិងហាង។ ការផ្លាស់ប្តូរនេះបានទាន់ពេលវេលាខណៈពេលដែលហ្វេសប៊ុកកំពុងត្រៀមរៀបចំមុខងារបង់ប្រាក់សម្រាប់ WhatsApp នៅឥណ្ឌា។
ការវិនិយោគអាចជាគន្លឹះសម្រាប់ហេតុផលមួយចំនួនរួមទាំងការចូលទៅកាន់មូលដ្ឋានអ្នកប្រើប្រាស់ជាង ៣៨០ លាននាក់ក៏ដូចជាការគាំទ្រផ្នែកនយោបាយរបស់ Ambani ផងដែរ។
Facebook បានព្យាយាមប្រើមធ្យោបាយផ្សេងៗដើម្បីទទួលបានជំហររឹងមាំនៅក្នុងទីផ្សារឥណ្ឌាក្នុងរយៈពេលប៉ុន្មានឆ្នាំកន្លងមក នេះប៉ុន្តែវាមិនតែងតែជោគជ័យទេ។ នៅឆ្នាំ ២០១៦ និយ័តករឥណ្ឌាបានរារាំងសេវាកម្មហ្វេសប៊ុកមួយដែលមានឈ្មោះថា“ មូល ដ្ឋានគ្រឹះឥតគិតថ្លៃ” ដែលមើលទៅដើម្បីផ្តល់សិទ្ធិទទួលបានសេវាគេហទំព័រដែលពេញនិយមដូចជា Wikipedia ។
ការសន្និដ្ឋានគឺថាគេហទំព័រមួយចំនួននឹងមិនគិតថ្លៃទិន្នន័យអ្នកប្រើប្រាស់ទេ។ ប៉ុន្តែក្រុមអ្នករិះគន់បាននិយាយថាការប្រឆាំងនឹងគំនិតនៃអព្យាក្រឹតភាពសុទ្ធ - គំនិតដែលថាគេហទំព័រទាំងអស់គួរតែត្រូវបានប្រព្រឹត្តស្មើភាពគ្នានៅពេលនិយាយអំពីទិន្នន័យ។
ភាគហ៊ុនហ្វេសប៊ុកកើនឡើង ២,៥ ភាគរយនៅក្នុងពាណិជ្ជកម្ម ។

