ចំណុចសំខាន់ :
- អាជ្ញាធរប្រកួតប្រជែងនិងទីផ្សារបាននិយាយថាខ្លួនបានធ្វើការសម្រេចចិត្តដោយសារតែ“ ការខ្សោះជីវជាតិ” នៅក្នុងជំហរហិរញ្ញវត្ថុរបស់ដេឌីដ្រូដែលបណ្តាលមកពីការផ្ទុះឡើងនៃវីរុសនេះ។
- លោក Deliveroo បានប្រាប់ CMA ថាផលប៉ះពាល់នៃ Covid-19 មានន័យថាក្រុមហ៊ុននឹងបរាជ័យផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុនិងចាកចេញពីទីផ្សារដោយគ្មានការវិនិយោគរបស់ Amazon ។
- ក្រុមហ៊ុន Amazon គឺជាអ្នកវិនិយោគនាំមុខគេក្នុងការផ្តល់មូលនិធិចំនួន ៥៧៥ លានដុល្លាររបស់ក្រុមហ៊ុន Deliveroo កាលពីខែឧសភាឆ្នាំមុន។
| អ្នកនាំសំបុត្រប្រចាំវដ្តនៃការចែកចាយអាហាររង់ចាំការបញ្ជាទិញពី Deliveroo ដែលដំណើរការដោយ Roofoods នៅទីក្រុងឡុងដ៍ចក្រភពអង់គ្លេសនៅថ្ងៃទី ២២ ខែធ្នូឆ្នាំ ២០១៦ |
ក្រុមអ្នកឃ្លាំមើលការប្រកួតប្រជែងរបស់ចក្រភពអង់គ្លេសបានធ្វើការបោសសម្អាតការវិនិយោគរបស់ក្រុមហ៊ុន Amazon ជាបណ្តោះអាសន្នក្នុងការចាប់ផ្តើមផ្តល់អាហារដល់ក្រុមហ៊ុន Deliveroo ។
អាជ្ញាធរប្រកួតប្រជែងនិងទីផ្សារបាននិយាយកាលពីថ្ងៃសុក្រថាខ្លួនបានធ្វើការសម្រេចចិត្តដោយសារតែ“ ការខ្សោះជីវជាតិ” នៅក្នុងជំហរហិរញ្ញវត្ថុរបស់ Deliveroo’s ដែលបណ្តាលមកពីការផ្ទុះឡើងនៃវីរុសនេះ។
លោក Stuart McIntosh ប្រធានក្រុមស៊ើបអង្កេតឯករាជ្យរបស់ CMA’s បានមានប្រសាសន៍ថា“ ប្រសិនបើគ្មានការវិនិយោគបន្ថែមទេដែលបច្ចុប្បន្នយើងគិតថាអាចរកបានតែពីអាមេរិចក៏ដោយវាច្បាស់ណាស់ថា Deliveroo នឹងមិនអាចបំពេញតាមការ ប្តេជ្ញាចិត្តផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុរបស់ខ្លួនហើយត្រូវតែចាកចេញពីទីផ្សារ” នៅក្នុងសេចក្តីថ្លែងការណ៍មួយ។
នេះអាចមានន័យថាអតិថិជនមួយចំនួនត្រូវបានកាត់ផ្តាច់ពីការផ្តល់អាហារតាមអ៊ិនធរណេតទាំងអស់គ្នាដោយខ្លះទៀតប្រឈមនឹងតម្លៃខ្ពស់ឬការកាត់បន្ថយគុណភាពសេវាកម្ម។ ប្រឈមនឹងលទ្ធផលស្រឡះនោះយើងមានអារម្មណ៍ថាដំណើរការណ៍ដ៏ល្អបំផុតគឺការបោសសំអាតការវិនិយោគរបស់ក្រុមហ៊ុន Amazon នៅ Deliveroo ។
ក្រុមហ៊ុន Amazon គឺជាអ្នកវិនិយោគនាំមុខគេក្នុងការផ្តល់មូល និធិចំនួន ៥៧៥ លានដុល្លាររបស់ក្រុមហ៊ុន Deliveroo កាលពីខែឧសភាឆ្នាំមុន។ ប៉ុន្តែនិយតករប្រឆាំងនឹងសេចក្តីទុកចិត្តបានបង្កកចំណែកភាគហ៊ុនជនជាតិភាគតិចរបស់ក្រុមហ៊ុនយក្សអេឡិ ចត្រូនិកដោយលើកឡើងពីក្តីបារម្ភនៃការប្រកួតប្រជែងដែលបានលើកឡើងដោយកិច្ចព្រមព្រៀងនេះ។
កាលពីមុនក្រុមហ៊ុន Amazon បានធ្វើអាជីវកម្មរកស៊ីតាមអ៊ិន ធរណេតដែលមានឈ្មោះថាភោជនីយដ្ឋានអាម៉ាហ្សូនប៉ុន្តែវាបាន បិទប្រតិបត្តិការរបស់សហរដ្ឋអាមេរិកនៅឆ្នាំ ២០១៨ ហើយបាន បិទទាំងស្រុងនៅឆ្នាំបន្ទាប់កន្លងមក CMA បានអះអាងថាការចាក់បញ្ចូលសាច់ប្រាក់របស់ Deliveroo ពី Amazon អាចកាត់បន្ថយការប្រកួតប្រជែងដោយដកលទ្ធភាពនៃការធ្វើពាណិជ្ជកម្មតាមប្រព័ន្ធអេឡិចត្រូនិចយក្សនេះចូលទីផ្សារ។
ក្រុមហ៊ុនទាំងពីរបានជំទាស់នឹងការលើកឡើងដែលថាក្រុមហ៊ុន Amazon នឹងស្ទាក់ស្ទើរក្នុងការចូលទីផ្សារសហរដ្ឋអាមេរិកម្តងទៀតដោយលទ្ធផលនៃកិច្ចព្រមព្រៀងនេះ។ ពួកគេក៏បានចង្អុលបង្ហាញ ពីលទ្ធភាពសម្រាប់អ្នកលេងផ្សេងទៀតដូចជាក្រុមហ៊ុនអាមេរិកឈ្មោះ Deliveroo និងអេស្ប៉ាញចាប់ផ្តើមហ្គូវ៉ូដើម្បីចូលកន្លែង ចែកចាយម្ហូបអង់គ្លេស។
ការចាក់សោរនៅចក្រភពអង់គ្លេសប៉ះពាល់ដល់ការផ្តល់អាហារ
ភោជនីយដ្ឋានជាច្រើននៅសហរដ្ឋអាមេរិកត្រូវបានបង្ខំឱ្យបិទដោយសារលទ្ធផលនៃការចាក់សោរ Covid-19 ដែលជំរុញឱ្យជនជាតិអង់គ្លេសងាកមករកសេវាកម្មដឹកជញ្ជូនម្ហូបដូចជា Deliveroo និង Uber Eats ។
CMA បាននិយាយថាខណៈដែល Deliveroo បានឃើញពីការជំរុញការលក់គ្រឿងទេសនាពេលថ្មីៗនេះទំនិញទាំងនេះនៅមានកម្រិតហើយមិនបានធ្វើឱ្យខាតបង់នៅក្នុងអាជីវកម្មភោជនីយដ្ឋានរបស់ខ្លួនឡើយ។
ថ្មីៗនេះ Deliveroo បានជូនដំណឹងដល់និយតករថាផលប៉ះពាល់នៃការរីករាលដាលនៃមេរោគនេះមានន័យថាវានឹងបរាជ័យផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុនិងចាកចេញពីទីផ្សារដោយគ្មានការវិនិយោគរបស់ក្រុមហ៊ុន Amazon ។
វាកើតឡើងភ្លាមៗបន្ទាប់ពីរដ្ឋាភិបាលអង់គ្លេសបានប្រកាសពន្យារពេល ៣ សប្តាហ៍ចំពោះការរឹតបន្តឹងការចាក់សោររបស់ប្រទេស។
CMA បាននិយាយថាឥឡូវនេះវាត្រូវបានគេស្នើសុំឱ្យមានមតិយោបល់លើការរកឃើញបណ្តោះអាសន្នរបស់ខ្លួននៅថ្ងៃទី ១១ ខែឧសភាហើយថាពេលវេលាកំណត់សម្រាប់ការសម្រេចចុងក្រោយគឺថ្ងៃទី ១១ ខែមិថុនា។
លោក Deliveroo បាននិយាយកាលពីថ្ងៃសុក្រថាវា "រីករាយ" ជាមួយ នឹងការសម្រេចចិត្តរបស់ CMA’s ដោយបន្ថែមថាវានឹងជាការជំរុញដល់សេដ្ឋកិច្ចរបស់សហរដ្ឋអាមេរិក។
ក្រុមហ៊ុនបាននិយាយនៅក្នុងសេចក្តីថ្លែងការណ៍មួយថា“ វិបត្តិសុខភាពដែលមិនធ្លាប់មានពីមុនមកដែលយើងទាំងអស់គ្នាបានជួបប្រទះបានរំខានដល់អាជីវកម្មនៅទូទាំងប្រទេស” ការវិនិយោគនេះនឹងជួយយើងឱ្យជម្នះឧបសគ្គដែលកើតមានភ្លាមៗនិងយូរអង្វែងអនុញ្ញាតឱ្យយើងបន្តធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងនូវសេវាកម្មរបស់យើងសម្រាប់អតិថិជនជួយឱ្យយើងអភិវឌ្ឍការច្នៃប្រឌិតថ្មីនិងផ្តល់ជូនប្រជាជននូវជម្រើសកាន់តែប្រសើរ។
កិច្ចព្រមព្រៀងក្រុមហ៊ុន Amazon-Deliveroo មិនមែនជាប្រតិបត្តិការតែមួយគត់ដែល CMA កំពុងស៊ើបអង្កេតនោះទេ។ ក្រុមហ៊ុននេះបានបើកការស៊ើបអង្កេតលើក្រុមហ៊ុន Takeaway.com ដែលមានទឹកប្រាក់ចំនួន ៦,២ ពាន់លានអឺរ៉ូ (៧,៧ ពាន់លានដុល្លារ) កាន់កាប់លើគូប្រជែងអង់គ្លេស Just Eat នៅដើមឆ្នាំនេះប៉ុន្តែថ្មីៗនេះបានដកការរឹតត្បិតរារាំងក្រុមហ៊ុនទាំងពីរពីការធ្វើសមាហរណកម្មក្រុមឃ្លាំមើលបាននិយាយថាការស៊ើបអង្កេតរបស់ខ្លួននៅតែបន្ត។
ការផ្តល់អាហារតាមអ៊ិនធឺរណែតត្រូវបានគេមើលឃើញថាមានការប្រកួតប្រជែងកាន់តែខ្លាំងឡើងជាមួយនឹងអ្នកលេងជាច្រើនដែលកំពុងប្រតិបត្តិការនៅទីអវកាសចាប់ពី GrubHub រហូតដល់ Uber Eats ។ ទីផ្សារកាលពីឆ្នាំមុនមានការកើនឡើងនូវសញ្ញានៃការបង្រួបបង្រួមក្នុងទម្រង់ជាកិច្ចព្រមព្រៀង Takeaway.com របស់ Takeaway.com និងការលក់អាជីវកម្មរបស់ Uber’s នៅឥណ្ឌាទៅកាន់ប្រតិបត្តិករក្នុងស្រុក Zomato ។

