ចំណុចសំខាន់ :
- ក្រុមហ៊ុនបានដាក់ចេញនូវវិធានការកាត់បន្ថយថ្លៃដើមក្នុងកំឡុងត្រីមាសនេះ។
- កំណើនប្រាក់ចំណូលបានធ្លាក់ចុះប៉ុន្តែវិនិយោគិនរំពឹងថានឹងកាន់តែអាក្រក់។
CEO Google Sundar Pichai |
ភាគហ៊ុនរបស់ Alphabet បានកើនឡើង ៧% នៅក្នុងការធ្វើពាណិ ជ្ជកម្មបន្តកាលពីថ្ងៃអង្គារបន្ទាប់ពីក្រុមហ៊ុនបានរាយការណ៍អំពីប្រាក់ចំណូលសម្រាប់ត្រីមាសទី ១ និងបានកត់សំគាល់សុទិដ្ឋិនិយមយ៉ាងប្រុងប្រយ័ត្នថាការធ្លាក់ចុះនៃប្រាក់ចំណូលពីការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មនៅក្នុងខែមីនាបានចាប់ផ្តើមតិចតួច។
នេះជារបៀបដែលក្រុមហ៊ុនបានធ្វើ៖
- ប្រាក់ចំណូល: ៩,៨៧ ដុល្លារក្នុងមួយភាគហ៊ុនកែសំរួល
- ប្រាក់ចំណូល៖ ៤១,១៦ ពាន់លានដុល្លារ
- ចំណូលពពក៖ ២,៧៨ ពាន់លានដុល្លារ
- ប្រាក់ចំណូលពីការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មតាមយូធូប៖ ៤,០៤ ពាន់លានដុល្លារ
- ចំណាយលើការធ្វើចរាចរណ៍៖ ៧,៤៥ ពាន់លានដុល្លារ
ក្រុមអ្នកវិភាគដែលបានស្ទង់មតិដោយក្រុមហ៊ុន Refinitiv បានរំពឹងថានឹងរកប្រាក់ចំណេញបាន ១០,៣៣ ដុល្លារក្នុងមួយហ៊ុនលើប្រាក់ចំណូលចំនួន ៤០,២៩ ពាន់លានដុល្លារ។ ក្រុមអ្នកវិភាគបានស្ទង់មតិដោយ FactSet បានរំពឹងថានឹងចំណាយ ៧.៥១ កោដិដុល្លារនៅក្នុងការចំណាយលើការទិញចរាចរនៅក្នុងត្រីមាសនេះ។ ទោះយ៉ាងណាការប្រៀបធៀបលទ្ធផលជាក់ស្តែងរបស់អក្ខរក្រមជាមួយ នឹងការប៉ាន់ស្មានមិនត្រូវបានផ្តល់ឱ្យដោយផ្ទាល់ទេដោយសារមានការលំបាកក្នុងការព្យាករណ៍ពីផលប៉ះពាល់នៃវីរុស coronavirus នេះ។
នៅក្នុងសន្និសីទសន្និសិទជាមួយអ្នកវិភាគនិងអ្នកវិនិយោគនាយកប្រតិបត្តិលោក Sundar Pichai បាននិយាយថាការប្រើប្រាស់នៃការស្វែងរកគេហទំព័រយូធូបនិងកម្មវិធីនិងសេវាកម្មផ្សេងទៀតគឺខ្ពស់ជាងយ៉ាងខ្លាំងនៅពេលដែលមនុស្សស្វែងរកព័ត៌មានអំពីការឆ្លង រាលដាលនៃវីរុស coronavirus នេះ។ លោក Pichai បានលើកឧទា ហរណ៍នៃការចូលរួមកាន់តែច្រើនដោយនិយាយថាសកម្មភាពស្វែង រកទាក់ទងនឹងមេរោគនៅអាមេរិកគឺខ្ពស់ជាងអំឡុងពេលនៃកំពូលភ្នំ Super Bowl ។
ប៉ុន្តែប្រាក់ចំណូលនៃការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មបានរងផលប៉ះពាល់សូម្បីតែការចូលរួមមានការកើនឡើង។ Pichai បាននិយាយ
ថា“ នៅក្នុងខែមីនាយើងបានជួបប្រទះនូវការថយចុះយ៉ាងខ្លាំងនៃប្រាក់ចំណូលពីការផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម” ដោយសារតែជំងឺរាតត្បាតឆ្លង coronavirus ។ លោកបន្តថាក្រុមហ៊ុនបានពន្យារពេលការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មមួយចំនួនជាលទ្ធផល។
ក្នុងអំឡុងពេលនៃការហៅទូរស័ព្ទ CFO Ruth Porat មានសុទិដ្ឋិ និយមយ៉ាងប្រុងប្រយ័ត្នថាអាក្រក់បំផុតគឺនៅពីក្រោយ "ការធ្លាក់ចុះនៃការស្វែងរកនិងប្រាក់ចំណូលនៃការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មរបស់យើងបានធ្លាក់ចុះយ៉ាងឆាប់រហ័សនៅក្នុងខែមីនាហើយទោះបីជាយើងបានឃើញសញ្ញាដំបូងនៅចំណុចនេះថាអ្នកប្រើប្រាស់កំពុង វិលត្រឡប់ទៅរកឥរិយាបទពាណិជ្ជកម្មកាន់តែច្រើនក៏ដោយវាមិនច្បាស់ទេថាតើវាអាចប្រើប្រាស់បានយូរឬអាចរកបាន"។
YouTube បាននិយាយថាប្រាក់ចំណូលនៃការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មតាមយូធូបបានកើនឡើង ៣៣ ភាគរយបើប្រៀបធៀបទៅនឹងឆ្នាំមុន។ ទោះយ៉ាងណាលោកស្រីបានកត់សម្គាល់ថាការផ្សាយពាណិជ្ជ កម្មយីហោបានធ្លាក់ចុះយ៉ាងខ្លាំងនៅក្នុងខែមីនាខណៈពេលដែលទម្រង់ផ្សាយពាណិជ្ជកម្មតាម YouTube ផ្សេងទៀតមិនមាន។
ប្រាក់ចំណូលពីការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មសរុបរបស់ Google បានកើនឡើងពី ៣០.៥៩ ពាន់លានដុល្លារអាមេរិកដល់ ៣៣,៧៦ ពាន់លានដុល្លារពីឆ្នាំមុន៖
លោក Porat បានបដិសេធមិនផ្តល់ការណែនាំលម្អិតអំពីត្រីមាសទី ២ ទេដោយគ្រាន់តែនិយាយថាវានឹងជាការលំបាកមួយ។
លោកស្រីបានបន្ថែមថា៖ «នៅពេលយើងឈានទៅមុខហួសពីវិបត្តិហើយសេដ្ឋកិច្ចពិភពលោកមានសភាពធម្មតាវាគួរតែត្រូវបានឆ្លុះបញ្ចាំងពីប្រាក់ចំណូលពីការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មរបស់យើង»។ ប៉ុន្តែវាឆាប់រហ័សក្នុងការធ្វើអត្ថាធិប្បាយអំពីការកំណត់ពេលវេលាដែលមានអថេរទាំងអស់នៅទីនេះ។
ក្រុមហ៊ុនទេសចរណ៍ដូចជា Expedia Group និង Booking Holdings ជាធម្មតាចំណាយច្រើនទៅលើការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មស្វែងរក Google ដោយសារអ្នកទេសចរជាច្រើនស្វែងរកការធ្វើដំណើរដោយប្រើពាក្យដូចជា“ ហោះហើរទៅទីក្រុងឡុងដ៍” ឬ“ សណ្ឋាគារនៅសាន់ហ្វ្រាន់ស៊ីស្កូ ” ប៉ុន្តែថ្មីៗនេះក្រុមហ៊ុន Expedia បាននិយាយថាវាចំណាយ ៥ ពាន់លានដុល្លារលើការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មប៉ុន្តែវាប្រហែលជាមិនចំណាយប្រាក់ ១ កោដិដុល្លារទេសម្រាប់ឆ្នាំនេះ។ ស្រដៀងគ្នានេះដែរការកក់ទុកអាចកាត់បន្ថយការចំណាយលើការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មរបស់ Google នៅលើ Google ពីប្រមាណ ៤ ពាន់លានដុល្លារក្នុងឆ្នាំ ២០១៩ ដល់ ១ ពាន់លានដុល្លារទៅ ២ ពាន់លានដុល្លារនៅឆ្នាំនេះ។ លោក Mark Mahaney អ្នកវិភាគនៅ RBC Capital Markets បានព្យាករណ៍។
ភាគហ៊ុនរបស់ Facebook ក៏បានកើនឡើងច្រើនជាង ៣% បន្ទាប់ ពីម៉ោងធ្វើការព្រោះវិនិយោគិនរំពឹងថានឹងមានការចំណាយប្រហាក់ប្រហែលនឹងការចំណាយលើការផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម - នោះគឺមិនធ្ងន់ធ្ងរដូចការរំពឹងទុកនោះទេ។ Facebook ដែលបង្កើតប្រាក់ចំណូលយ៉ាងច្រើនពីការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មរាយការណ៍ពីប្រាក់ចំណូលនៅថ្ងៃពុធ។
ការចំណាយការទិញត្រឡប់មកវិញនិងប្រាក់ចំណូលផ្សេងទៀត
ចំពោះការចំណាយវិញលោកប៉ាតរ៉ាត់ក៏បាននិយាយផងដែរថា Capex រួមនឹងមានការធ្លាក់ចុះតិចតួចបំផុតនៅឆ្នាំ ២០២០ ដោយសារក្រុមហ៊ុនកាត់បន្ថយការិយាល័យនៅទូទាំងពិភពលោកនិងបន្ថយល្បឿនដែលខ្លួនទិញអគារការិយាល័យ។ លោកស្រីក៏បាននិយាយផងដែរថាក្រុមហ៊ុនបានកែសំរួលការរំពឹងទុករបស់ខ្លួនអោយធ្លាក់ចុះ - កាលពីពេលថ្មីៗនេះក្រុមហ៊ុនបានរំពឹងថានឹងកើនឡើងដល់ ២០ ភាគរយនៃចំនួនក្បាលសរុបប៉ុន្តែបាននិយាយថាវានឹងចាប់ផ្តើមធ្លាក់ចុះនៅត្រីមាសទី ៤ ។
ក្រុមហ៊ុនបានចាប់ផ្តើមដាក់ចេញនូវវិធានការកាត់បន្ថយចំណាយមួយចំនួន។ កាលពីសប្តាហ៍មុនស្ថានីយទូរទស្សន៍ CNBC បានរាយការណ៍ថាក្រុមហ៊ុនកំពុងកាត់បន្ថយថវិកាទីផ្សារចំនួនពាក់កណ្តាល ខណៈពេលដែលបង្កកផ្នែកផ្សេងៗនៅទូទាំងក្រុមហ៊ុន។ វាក៏បានប្រាប់និយោជិកផងដែរថាខ្លួននឹងដកការវិនិយោគពីមជ្ឈមណ្ឌលទិន្នន័យនិងធនធានអប់រំសម្រាប់កម្មករ។
Porat បានកត់សម្គាល់ផងដែរថាការទិញភាគហ៊ុនត្រឡប់មកវិញរបស់ក្រុមហ៊ុននឹងបន្តដូចការគ្រោងទុកដែលអាចជួយដល់តម្លៃភាគហ៊ុនតាមរយៈការបង្កើនប្រាក់ចំណូលក្នុងមួយភាគហ៊ុន។
ប្រាក់ចំណូលផ្សេងទៀតរបស់ Google ដែលរាប់បញ្ចូលទាំងផ្នែករឹងដូចជាទូរស័ព្ទ Pixel និងផលិតផលពពកមានចំនួន ៤,៤៤ ពាន់ លានដុល្លារបើធៀបនឹង ៣,៦២ ពាន់លានដុល្លារក្នុងត្រីមាសដូចគ្នាកាលពីឆ្នាំមុន។
ប្រាក់ចំណូលពី“ ការភ្នាល់ផ្សេងទៀត” ដែលរាប់បញ្ចូលទាំងអាជីវកម្មរថយន្តបើកបរដោយខ្លួនឯងរបស់ Alphabet’s ក៏ដូចជាក្រុមហ៊ុនវិទ្យាសាស្ត្រជីវិត Verily ទទួលបាន ១៣៥ លានដុល្លារបើប្រៀបធៀបទៅនឹង ១៧០ លានដុល្លារនៅក្នុងត្រីមាសដូចគ្នាកាលពីឆ្នាំមុន។ ការភ្នាល់ផ្សេងទៀតបានបង្ហាញពីការបាត់បង់ប្រតិបត្តិការចំនួន ១,១២ ពាន់លានដុល្លារក្នុងអំឡុងពេលត្រីមាសនេះ។