រថយន្ត Tesla Model 3 ដែលផលិតនៅប្រទេសចិនត្រូវបានដាក់បង្ហាញនៅហាង Tesla កាលពីថ្ងៃទី ២២ ខែវិច្ឆិកាឆ្នាំ ២០១៩ នៅទីក្រុងសៀងហៃប្រទេសចិន |
ក្រុមហ៊ុន Tesla បានបិទហាងរបស់ខ្លួនជាបណ្តោះអាសន្ននៅចិនដីគោកគិតត្រឹមថ្ងៃអាទិត្យទី ២ ខែកុម្ភៈនេះបើយោងតាមការផ្សាយតាមអ៊ីនធឺណេតពីបុគ្គលិកផ្នែកលក់ក្រុមហ៊ុននៅថ្ងៃនោះ។
សកម្មភាពនេះបានកើតឡើងខណៈដែលប្រទេសចិនជាងពាក់កណ្តាលបានបិទទ្វារក្នុងកិច្ចប្រឹងប្រែងដើម្បីត្រួតពិនិត្យការរីករាលដាលនៃមេរោគឆ្លងថ្មីដែលបានសម្លាប់មនុស្សជាង ៥០០ នាក់នៅក្នុងប្រទេស។ ដោយលើកឡើងពីកង្វល់សុខភាពសាធារណៈក្រុមហ៊ុន Apple បាននិយាយកាលពីចុងសប្តាហ៍ថាខ្លួនបានបិទហាងនានានៅចិនដីគោករហូតដល់ថ្ងៃទី ៩ ខែកុម្ភះ។
ការិយាល័យទំនាក់ទំនងនៅប្រទេសចិនរបស់ក្រុមហ៊ុនផលិតរថយន្តអគ្គិសនីមិនបានឆ្លើយតបទៅនឹងសំណើរបស់ CNBC សុំការអត្ថាធិប្បាយក្នុងម៉ោងធ្វើការនៅថ្ងៃព្រហស្បតិ៍ម៉ោងនៅទីក្រុងប៉េកាំងទេ។
យោងតាមការបកប្រែរបស់ CNBC នៃអត្ថបទដើមរបស់ចិនបុគ្គលិករបស់ Tesla បានសរសេរនៅក្នុងសារមួយនៅលើកម្មវិធីផ្ញើសារនិងប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គម WeChat ថា៖
ចាប់ពីថ្ងៃនេះតទៅហាង Tesla ត្រូវបានបិទនៅទូទាំងប្រទេសចិន។ ប៉ុន្តែខ្ញុំនឹងឆ្លើយសំណួរតាមអ៊ិនធរណេតនៅជុំវិញម៉ោង ការបញ្ជាទិញតាមអ៊ិនធឺរណែតនៅតែត្រូវបានស្វាគមន៍ យើងស្នើឱ្យអ្នកទាំងអស់គ្នានៅផ្ទះនិងថែរក្សាសុខភាពឱ្យបានល្អ។
គេមិនទាន់ដឹងច្បាស់ទេថាតើការបិទទ្វារនេះត្រូវបានអនុវត្តចំពោះហុងកុងឬយ៉ាងណា។
ភាគហ៊ុនរបស់ក្រុមហ៊ុន Tesla បានធ្លាក់ចុះជាង ១៧ ភាគរយកាលពីថ្ងៃពុធបន្ទាប់ពីក្រុមហ៊ុន Tesla VP នៅប្រទេសចិនលោក Tao Lin បានប្រកាសនៅក្នុងសារ Weibo ថារថយន្តគ្រោងនឹងប្រគល់ជូនអតិថិជននៅទីនោះនៅដើមខែកុម្ភៈនឹងត្រូវពន្យារពេលដោយសារការរីករាលដាលនៃមេរោគនេះ។
នៅក្នុងកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងដើម្បីការពារមេរោគនេះក្រុងសៀងហៃបានបញ្ជាឱ្យអាជីវកម្មក្នុងស្រុកមិនឱ្យធ្វើការឡើងវិញនៅមុនថ្ងៃទី ១០ ខែកុម្ភៈដែលមានន័យថារោងចក្រក្នុងស្រុករបស់ក្រុមហ៊ុន Tesla ក៏ត្រូវបានបិទជាបណ្តោះអាសន្នផងដែរ។
Tesla មាន ២៤ ហាងនៅចិនដីគោកនេះបើយោងតាមគេហទំព័ររបស់ក្រុមហ៊ុន។ ក្រុមហ៊ុនផលិតរថយន្តនេះមិនបានបំបែកការលក់តាមប្រទេសទេប៉ុន្តែតម្រូវការគឺខ្លាំងល្មមដែលក្រុមហ៊ុន Tesla បានបើករោងចក្រផលិតនៅទីក្រុងសៀងហៃកាលពីឆ្នាំមុន។
រោងចក្រនេះទើបតែចាប់ផ្តើមចែកចាយរថយន្តម៉ូដែល ៣ ដែលផលិតនៅរោងចក្រសៀងហៃថ្មីរបស់ខ្លួនដល់អតិថិជនចិនកាលពីដើមខែមករា។ ម៉ូឌែលលេខ ៣ ដែលផលិតនៅក្នុងប្រទេសចិនបានបង្ហាញខ្លួននៅចំពេលដែលទីផ្សាររថយន្តត្រជាក់សូម្បីតែរថយន្តដែលគេហៅថា“ ថាមពលថ្មី” នៅក្នុងប្រទេសចិន។
ក្រុមហ៊ុនផលិតរថយន្តដូចជា Daimler ដែលមានរថយន្ត Mercedes EQC SUV និងក្រុមហ៊ុនចិន Xpeng Motors និងក្រុមហ៊ុន WM Motor ក៏កំពុងប្រយុទ្ធប្រឆាំងនឹងទីផ្សារចែកចាយរថយន្តអគ្គិសនីរបស់ប្រទេសនេះផងដែរ។ ប៉ុន្តែយីហោរបស់ Tesla និងបច្ចេកវិទ្យា Autopilot ត្រូវបានគេមើលឃើញថាផ្តល់ឱ្យក្រុមហ៊ុន Elon Musk ។
ការបិទហាងគឺគ្រាន់តែជាការចង្អុលបង្ហាញមួយបន្ថែមទៀតអំពីវិធីដែលវីរុសអាចប៉ះពាល់ដល់ប្រតិបត្តិការរបស់ក្រុមហ៊ុន Tesla នៅឆ្នាំនេះ។
នៅពេលដែលក្រុមហ៊ុន Tesla បានរាយការណ៍ពីលទ្ធផលល្អប្រសើរជាងការរំពឹងទុកសម្រាប់ត្រីមាសទី ៤ ក្នុងការអំពាវនាវរកប្រាក់ចំណូលកាលពីថ្ងៃទី ២៩ ខែមករានោះចំនួននិងព័ត៌មានអំពីការរីកចម្រើនលើការផលិតនៅក្នុងប្រទេសចិនបានជួយជំរុញភាគហ៊ុនរបស់ក្រុមហ៊ុន Tesla ខ្ពស់ជាងមុន។
គិតត្រឹមថ្ងៃពុធបន្ទាប់ពីមានព័ត៌មានថាវីរុសកែខៃកំពុងប៉ះពាល់ដល់ក្រុមហ៊ុនផលិតរថយន្តធំ ៗ រួមមានក្រុមហ៊ុនហ៊ីយ៉ាន់ដាយនិងក្រុមហ៊ុន Tesla ដែលខ្លាំងជាងការរំពឹងទុកទៅទៀតអ្នកវិភាគមួយចំនួនបានចាប់ផ្តើមបន្ទាបអត្រារបស់ពួកគេលើក្រុមហ៊ុន Tesla ពីការទិញទុកឬលក់។
នៅក្នុងកំណត់ត្រារំលឹកឡើងវិញនូវចំណាត់ថ្នាក់នៃការលក់របស់ក្រុមហ៊ុន Tesla លោក Garrett Nelson អ្នកស្រាវជ្រាវ CFRA Research បាននិយាយកាលពីថ្ងៃពុធថា“ យើងមើលឃើញថាស្ថានភាពប្រទេសចិនមានសារៈសំខាន់ណាស់ចំពោះសមត្ថភាពរបស់ TSLA ក្នុងការប្រកាស GAAP (ជាទូទៅត្រូវបានទទួលយកគោលការណ៍គណនេយ្យ) ប្រាក់ចំណេញសម្រាប់ត្រីមាសទី ១ និងត្រីមាសទី ២ ហើយច្បាស់ថានៅសល់ចុងក្រោយ ឧបសគ្គចាំបាច់សម្រាប់ការបន្ថែមភាគហ៊ុនទៅអេសអេសអេសភីភីភី (៤ ភាគបួនជាប់គ្នានៃប្រាក់ចំណេញ GAAP) ។