ចំណុចសំខាន់ :

  • កូរ៉េខាងត្បូងនៅតែជាកន្លែងមានសុវត្ថិភាពសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនផលិតរថយន្តនាំចូលរថយន្តទៅអាមេរិកដោយមិនគិតពន្ធ។
  • រថយន្តដែលផលិតនៅកូរ៉េខាងត្បូងត្រូវបានគេព្យាករណ៍ថាមានចំនួន ៩២៣.០០០ គ្រឿងឬប្រហែល ៥.៥% នៃការលក់រថយន្តរបស់សហរដ្ឋអាមេរិកនៅឆ្នាំនេះ។
  • ក្រុមហ៊ុន GM គឺជាក្រុមហ៊ុនផលិតរថយន្តដែលមានមូលដ្ឋាននៅសហរដ្ឋអាមេរិកតែមួយគត់ដែលនាំចូលរថយន្តដែលផលិតនៅប្រទេសកូរ៉េខាងត្បូងទៅកាន់សហរដ្ឋអាមេរិក។




រថយន្តម៉ាក Chevrolet Trailblazer ស៊េរីឆ្នាំ ២០២១ គឺជាយានមួយក្នុងចំណោមយានមួយចំនួនដែលត្រូវបាននាំចេញពីប្រទេសកូរ៉េខាងត្បូងទៅកាន់សហរដ្ឋអាមេរិកដោយក្រុមហ៊ុន General Motors នៅឆ្នាំ ២០២០ 



នៅពេលដែលរដ្ឋបាល Trump ថ្លឹងថ្លែងផែនការបង្កើនពន្ធលើយានយន្តផលិតនៅអឺរ៉ុបនិងបន្តការចរចាពាណិជ្ជកម្មដែលមិនធ្លាប់មានពីមុនមកជាមួយប្រទេសចិនកន្លែងដែលមានសុវត្ថិភាពសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនផលិតរថយន្តនាំចូលរថយន្តទៅពន្ធដោយគ្មានពន្ធរបស់សហរដ្ឋអាមេរិកគឺកូរ៉េខាងត្បូង។

វាជាស្ថានភាពដែលមិនអាចផ្លាស់ប្តូរបានគ្រប់ពេលវេលាភ្លាមៗនៅពេលដែលលោកប្រធានាធិបតីដូណាល់ត្រាំបានចរចាឡើងវិញនូវកិច្ចព្រមព្រៀងពាណិជ្ជកម្មជាមួយប្រទេសនេះក្នុងឆ្នាំ ២០១៨ ។ កិច្ចព្រមព្រៀងនោះត្រូវបានគេធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងសម្រាប់ការកែលម្អការនាំចូលយានយន្តទៅកាន់ប្រទេសកូរ៉េខាងត្បូងប៉ុន្តែវាមិនបានដោះស្រាយការនាំចេញរថយន្តទៅកាន់សហរដ្ឋអាមេរិកដែលត្រូវបានគេរំពឹងទុកនោះទេ។ ដើម្បីបង្កើតកំណត់ត្រាថ្មីនៅឆ្នាំនេះ។

រថយន្តដែលផលិតនៅកូរ៉េខាងត្បូងត្រូវបានគេព្យាករណ៍ថានឹងមានប្រមាណ ៥.៥% ឬ ៩២៣.០០០ គ្រឿងនៃការលក់រថយន្តរបស់សហរដ្ឋអាមេរិកនៅឆ្នាំនេះ។ ចំនួននេះកើនឡើងពី ៤.៥% កាលពីឆ្នាំមុនហើយប្រៀបធៀបជាមួយយានយន្តផលិតនៅអ៊ឺរ៉ុបមានប្រហែល ៧% ។

លោក Jeff Schuster ប្រធានអាមេរិចនិងការព្យាករណ៍យានយន្តពិភពលោកនៅក្រុមហ៊ុនព្យាករណ៍ឧស្សាហកម្មរថយន្តនិយាយថាអ្នកមានតួលេខសមរម្យដែលនឹងមានបរិមាណច្រើន វាមានស្ថិរភាពពីទស្សនៈភាគរយ។ 

ក្រុមហ៊ុន General Motors គឺជាក្រុមហ៊ុនផលិតរថយន្តដែលមានមូលដ្ឋាននៅសហរដ្ឋអាមេរិកតែមួយគត់ដែលនាំចូលរថយន្តដែលផលិតនៅប្រទេសកូរ៉េខាងត្បូងទៅកាន់សហរដ្ឋអាមេរិក។ យោងតាមក្រុមហ៊ុនអិល។ ស៊ី។ អិល។ ក្រុមហ៊ុនផលិតរថយន្តកូរ៉េខាងត្បូងហ៊ីយ៉ាន់ដាយនិង Kia Motors ដែលប្រតិបត្តិការក្រោមក្រុមហ៊ុនមេដូចគ្នាមានចំនួននៅសល់។


ប្រតិបត្តិការនៅកូរ៉េខាងត្បូងរបស់ក្រុមហ៊ុន GM ដែលផ្តល់ការងារដល់មនុស្ស ៩.២០០ នាក់បានអនុញ្ញាតិអោយក្រុមហ៊ុននេះផ្តល់ជូននូវប្រភេទរថយន្តធុនតូចថ្មីយ៉ាងឆាប់រហ័សនៅដើមឆ្នាំ ២០១០ ដោយទទួលបានផលចំណេញពីចំណូលចិត្តអតិថិជនអាមេរិកដែលងាកចេញពីរថយន្តដឹកអ្នកដំណើរ។

បច្ចុប្បន្នក្រុមហ៊ុន GM ផលិតនូវប្រភេទរថយន្តធុនតូចដូចជា Buick Encore, Chevrolet Trax និងក្រុមហ៊ុន Buick Encore GX និងក្រុមហ៊ុន Chevrolet Trailblazer នៅប្រទេសកូរ៉េខាងត្បូងសម្រាប់ទីផ្សារសហរដ្ឋអាមេរិក។ វាក៏ប្រមូលផ្តុំរថយន្តដឹកអ្នកដំណើរជាច្រើនដូចជារថយន្តម៉ាក Chevrolet Malibu និង Chevrolet Spark សម្រាប់ទីផ្សារក្នុងស្រុក។ វាដំណើរការរោងចក្រដំឡើងចំនួនបីនៅក្នុងប្រទេស។


មានតែប្រមាណ ៦ ភាគរយនៃការលក់រថយន្តរបស់ក្រុមហ៊ុន GM នៅសហរដ្ឋអាមេរិកកាលពីឆ្នាំមុនប៉ុណ្ណោះដែលត្រូវបាននាំចូលពីប្រទេសកូរ៉េខាងត្បូង។ បើប្រៀបធៀបទៅនឹងក្រុម Hyundai និង Kia  ប្រហែល ៤៥ ភាគរយនេះបើយោងតាមក្រុមហ៊ុន LMC និងការលក់ប្រចាំឆ្នាំដែលរាយការណ៍ដោយក្រុមហ៊ុន។


តម្លៃមិនគិតថ្លៃនិងថ្លៃដើម

ទោះបីជាស្ថានភាពមិនគិតពន្ធរបស់កូរ៉េខាងត្បូងក៏ដោយក៏ក្រុមហ៊ុនផលិតរថយន្តមិនប្រមូលផ្តុំនៅទីនោះដោយសារតែសហជីពការងារដ៏តឹងរឹងរបស់ប្រទេសដែលត្រូវបានគេស្គាល់ថាកំពុងធ្វើកូដកម្មក៏ដូចជាអត្ថប្រយោជន៍នៃការចៀសវាងពន្ធគយដែលមិនលើសពីការចំណាយទាក់ទងទៅនឹងការផ្លាស់ទីនៅទីនោះ។

លោក Bernard Swiecki អ្នកជំនាញខាងកូរ៉េខាងត្បូងនិងជាអ្នកវិភាគខាងផ្នែកផលិតរថយន្តជាន់ខ្ពស់បាននិយាយថា "អ្នកនឹងមានពេលវេលាសងប្រាក់ច្រើនឆ្នាំដើម្បីធ្វើឱ្យវាមានតម្លៃពីព្រោះអ្នកទើបតែសន្សំពន្ធនោះដែលចាំបាច់សម្រាប់ប្រទេសភាគច្រើន 2,5%" ។ មជ្ឈមណ្ឌលស្រាវជ្រាវគ្រឿងយន្ត។


យោងតាម Swiecki ដែលបានធ្វើដំណើរទៅប្រទេសកូរ៉េខាងត្បូងតាំងពីឆ្នាំ ២០០៦ មករថយន្តម៉ាកអាមេរិកក៏មិនដំណើរការល្អដែរ។ មួកត្រូវបានលើកឡើងសម្រាប់ការនាំចេញរថយន្តពីសហរដ្ឋអាមេរិកទៅកាន់ស្រុកដែលជាផ្នែកមួយនៃកិច្ចព្រមព្រៀងដែលបានចរចាឡើងវិញរបស់លោក Trump ជាមួយកូរ៉េខាងត្បូង។ លោកបន្តថា៖ «មិនមានបញ្ហាទេព្រោះក្រុមហ៊ុនផលិតរថយន្តមិនជិតឈានដល់ចំណុចចាប់ផ្តើមនោះទេ។


យោងតាមប្រភពពីរដែលដឹងអំពីផែនការនេះក្រុមហ៊ុន GM បានគំរាមបញ្ឈប់ប្រតិបត្តិការទាំងអស់នៅក្នុងប្រទេសនេះកាលពី ២ ឆ្នាំមុនប្រសិនបើសហជីពមិនអនុញ្ញាត ឲ្យខ្លួនរៀបចំរចនាសម្ព័ន្ធប្រតិបត្តិការឡើងវិញរួមទាំងការបិទរោងចក្រដំឡើង។

លោក Stephanie Brinley អ្នកវិភាគខាងផ្នែកផលិតរថយន្តនៅក្រុមហ៊ុន IHS បានមានប្រសាសន៍ថា ការធ្លាក់ចុះរបស់កូរ៉េខាងត្បូងតែងតែជាសហជីពដ៏ស្វិតស្វាញ ពួកគេពិបាកដោះស្រាយណាស់។ 


ប្រភពដើមរបស់ក្រុមហ៊ុន GM នៅក្នុងប្រទេសគឺជាលទ្ធផលនៃក្រុមហ៊ុន Daewoo ដែលជាក្រុមហ៊ុនផលិតរថយន្តផ្តាច់ការមួយនៅក្នុងប្រទេសដែលក្រុមហ៊ុន GM បានទទួលទ្រព្យសម្បត្តិពីឆ្នាំ ២០០២។ ក្រុមហ៊ុន GM ក៏បានបើកដំណើរការរោងចក្រវិស្វកម្មមួយនៅក្នុងប្រទេសដែលលោក Steve Kiefer ប្រធានក្រុមហ៊ុន GM នៃអាមេរិកខាងត្បូងនិងប្រតិបត្តិការអន្តរជាតិកាលពីសប្តាហ៍មុន។ បានពិពណ៌នាថាជា ប្រភពផលិតនិងមជ្ឈមណ្ឌលវិស្វកម្មសំខាន់។ 

ពួកគេបានបង្កប់វិស្វករអាមេរិកនិងអឺរ៉ុបជាច្រើននៅទីនោះផងដែរ ខ្ញុំគិតថាពួកគេបានរៀនសូត្របន្តិចបន្តួចអំពីរថយន្តធុនតូចនៅក្នុងចន្លោះនោះ វាបន្តផ្តល់អត្ថប្រយោជន៍ ។


ការនាំចេញនឹងថយចុះ

ការនាំចូលរបស់ក្រុមហ៊ុន GM មកពីកូរ៉េខាងត្បូងបានកើនឡើងពីតិចជាង ៩ ម៉ឺនគ្រឿងនៅឆ្នាំ ២០១៤ ដល់ជាង ១៨៥ ០០០ គ្រឿងកាលពីឆ្នាំមុន។ យោងតាមក្រុមហ៊ុនស្រាវជ្រាវរថយន្តបានឱ្យដឹងថាក្រុមហ៊ុនផលិតរថយន្តមួយនេះនឹងនាំចូលយានយន្តជាង ២៥៣.០០០ គ្រឿងនៅឆ្នាំនេះ។ ចំនួននោះប្រៀបធៀបនឹងក្រុមហ៊ុនហ៊ីយ៉ាន់ដាយ / ខេiaជិត ៦៧០.០០០ គ្រឿងដែលបានព្យាករណ៍សម្រាប់ឆ្នាំ ២០២០ ដែលខ្ពស់ជាងមធ្យមភាគប្រចាំឆ្នាំរបស់ខ្លួនបន្តិចចាប់តាំងពីឆ្នាំ ២០១៤ ។

លោក Schuster បាននិយាយថា“ សរុបមកអ្នកមានបន្ទាយកូរ៉េប៉ុន្តែបន្ទាប់មកអ្នកមានក្រុមហ៊ុន GM ប្រើប្រាស់ប្រតិបត្តិការរបស់ក្រុមហ៊ុន Daewoo នៅទីនោះ”  វាកំពុងទាញយកប្រយោជន៍ពីអ្វីដែលមានទំហំតូចដែលធ្វើដំណើរមកពីទីនោះ។


ក្រុមហ៊ុន LMC រំពឹងថាការនាំចូលពីប្រទេសកូរ៉េខាងត្បូងទៅកាន់សហរដ្ឋអាមេរិកនឹងឈានដល់កម្រិតទាបនៅប៉ុន្មានឆ្នាំខាងមុខដោយសារការលក់ក្នុងស្រុកមានការថយចុះផលិតកម្មរថយន្តក្នុងស្រុកពីក្រុមហ៊ុនហ៊ីយ៉ាន់ដាយនិងគីយ៉ាមានការរីកចម្រើនហើយក្រុមហ៊ុន GM អាចនឹងបញ្ឈប់ការផលិតយានមួយចំនួនរបស់ខ្លួនដែលកំពុងនាំចូលទៅសហរដ្ឋអាមេរិក។

រថយន្ដហ៊ីយ៉ាន់ដាយតុកសុនដែលជារថយន្ដដែលលក់ដាច់បំផុតរបស់ក្រុមហ៊ុនត្រូវបាននាំចូលពីប្រទេសកូរ៉េខាងត្បូងទៅកាន់សហរដ្ឋអាមេរិក


Brinley ក៏បានអះអាងថាប្រទេសកូរ៉េខាងត្បូងកំពុងតែមិនសូវយកចិត្តទុកដាក់ចំពោះប្រតិបត្តិការរបស់ក្រុមហ៊ុន GM ដោយសារវាផ្តោតលើតំបន់ដែលមានប្រាក់ចំណេញខ្ពស់ដូចជាអាមេរិកខាងជើងនិងចិន។

នៅតែមានអត្ថប្រយោជន៍សម្រាប់ការងារវិស្វកម្ម GM-Korea ប៉ុន្តែក្នុងរយៈពេល ១៥-២០ ឆ្នាំ តើវាសំខាន់ដូចវាដែរឬទេ? នេះជាសំណួរបើកចំហរណាស់”  ខ្ញុំមិនគិតថាពួកគេកំពុងសំលឹងមើលឬងាកចេញពីវានោះទេប៉ុន្តែនៅពេលដំណាលគ្នាតថភាពនេះគឺជាបរិមាណខ្ពស់សម្រាប់វេទិកាទីផ្សារកំពុងលេចចេញពីប្រទេសចិន។


ក្រុមហ៊ុន GM បានបដិសេធមិនធ្វើអត្ថាធិប្បាយអំពី“ ការរំពឹងទុក” អំពីការសម្រេចចិត្តណាមួយទាក់ទងនឹងផលិតផលនិងផលិតកម្មនាពេលអនាគត។